تعداد بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۱۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 27 May
رئیس آبفا: مشکل برطرف شده و مردم راضی هستند

با رسیدن فصل تابستان باز هم داد مردم ریزاب از بی‌آبی بالا رفته است.

در آخرین اقدامی که آبفا برای حل مشکل آب مردم این منطقه انجام داده است یک چاه از سد چشمه عاشق را به مجموعه روستا وصل کرده، اما آنگونه که مردم عنوان می‌کنند این مسئله چندان کمکی به مردم این روستا نکرده است.

قزل‌بیگلو رئیس آبفا با بیان اینکه از چهارشنبه ۲ هفته پیش شبکه جدید وصل شده است و مردم در حدود دو روز در هفته آب دارند گفت: چاهی از سد چشمه عاشق تجهیز و به طول ۱۴ کیلومتر لوله‌کشی انجام شده است و حدود ۱۲ تا ۱۳ لیتر بر ثانیه آب دارد؛ اما به دلیل آنکه شبکه داخلی روستا خراب است و همچنین به دلیل ساخت و ساز‌های جدید برخی از نقاط فاقد شبکه می‌باشد و با تانکر آبرسانی می‌شود.

در همین ارتباط نصرالله یاراحمدی رئیس شورای روستای ریزاب در گفتگو با ما عنوان کرد: مشکل نه تنها حل نشده بلکه پیش‌بینی ما آن است که با فرا رسیدن فصل تابستان وضعیت وخیم‌تر هم شود.

وی گفت: آب چاهی که رئیس آبفا بدان اشاره می‌کند به دلیل اینکه با افت دبی روبرو می‌شود شب‌ها خاموش می‌گردد تا پمپ چاه نسوزد و با این وضعیت خوشبینانه آب یک چهارم روستا تأمین می‌شود.  

با وجود آنکه فولاد لوله‌ها را تا پکیج رسانده، اما تعهد آبفا مبنی بر تهیه دستگاه تصفیه آب انجام نشده و اگر اینگونه ادامه پیدا کند تابستان سختی را در پیش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روستا توسعه یافته و در حال حاضر حدود ۲۰ کوچه در این روستا فاقد شبکه آبرسانی است و با تانکر آبرسانی می‌شوند.

تنها راه حل مشکل آب ریزاب اتصال آب به سد چشمه عاشق است.

رئیس آبفا در ارتباط با آخرین وضعیت آبرسانی به این روستا از سد چشمه عاشق گفت: خط انتقال توسط فولاد با سرعت خوبی در حال انجام است و باید ۶ کیلومتر خط انتقال آب از سد چشمه عاشق تا روستا انجام شود که هنوز کامل نشده است. در رابطه با پکیج تصفیه آب نیز به دنبال آن هستیم تا هرچه سریعتر در محل روستا استقرار پیدا کند.

ریزآب آب نَ‌دارد

عکس:سید صمد دائمی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها