تعداد بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 20 May
جام رمضان فوتسال:
خبرنگار: مجید پاکیزه دامن

هفته پایانی رقابت‌های فوتسال جام رمضان با درگیری و زد و خورد شدید همراه بود و در سویی دیگر حمزه خاموشی دروازه‌بان شهدای مشکان در میان ناکامی تیمش، از دنیای فوتبال و فوتسال خداحافظی کرد.

درحالی که هفته گذشته تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی در گروه ب مشخص شده بود، اما تکلیف تیم دوم صعود کننده گروه الف به هفته پایانی کشیده شد و فشار روانی روی بازیکنان پویش پاسارگاد در بازی مقابل فولاد غدیر به ایجاد تشنج و درگیری فیزیکی انجامید.

در اولین مسابقه از هفته پنجم دوشنبه ۲۵ اردیبهشت وحدت نواب که برای صعود از گروه الف به عنوان تیم دوم نیاز به کسب بیشترین امتیاز مقابل اهورای صدرنشین داشت، درنهایت تن به تساوی ۱ بر ۱ داد و امید به از دست دادن امتیاز پویش پاسارگاد مقابل فولاد غدیر بست.

اهورا که هر ۴ دیدار قبل خود را با پیروزی‌های پرگل پشت سر گذاشته بود، در این بازی که برای این تیم تشریفاتی محسوب می‌شد، میل به بردن را در کام خود داشت و در اقدامی انتحاری از سیستم پاورپلی استفاده کرد و توانست توسط مجتبی سرخی به گل دست یابد.

اما وحدت نواب پس از دریافت این گل که چیزی برای از دست دادن نداشت، روی اشتباه بازیکنان اهورا و استفاده از خالی بودن دروازه آن‌ها این فرصت را غنیمت شمرد تا توسط حسن نجفی به گل تساوی دست یابد و درنهایت با کسب ۸ امتیاز از ۵ بازی به کار خود در این مرحله پایان دهد.

بازی سرنوشت‌ساز این گروه بین پویش پاسارگاد و فولاد غدیر انجام شد و در حالی که هر دو تیم بازی فیزیکی و درگیرانه‌ای را به نمایش گذاشته بودند، مهدی محرومی از پویش اخراج شد. اما در پی تحریک او از سوی بازیکن فولاد غدیر، درگیری ایجاد شد و بازیکنان دو تیم به زد و خورد پرداختند که در نهایت احسان مدلول از فولاد نیز کارت قرمز گرفت.

دو تیم در ادامه پس از تلاش فراوان به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند و فولاد غدیر که تا قبل از این بازی نیز شرایط صعود از گروه را نداشت، اما باعث آزار و اذیت پویش پاسارگاد برای صعودی سخت از گروه الف شد.

در این بازی علی‌اصغر شاهمرادی و علی فداکار برای پویش پاسارگاد و حسن پیروزی هر دو گل فولاد غدیر را به ثمر رساندند.

از آنجایی که پس از تساوی امتیازات در جدول رده‌بندی، تیم صعود کننده را بازی‌های رو در رو مشخص می‌کند، پویش پاسارگاد با برتری سه به یکی که مقابل وحدت نواب به دست آورده بود، حکم رسیدن به دور حذفی را گرفت و در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف سکه خیرخواه برود.

بازی‌های گروه الف درحالی دوشنبه با انجام دو دیدار برگزار شد که تیم آریا در مصاف با آریا پارس بسترم به دلیل این که تعداد نفرات آن‌ها به حد نصاب نرسید و مقابل حریف خود حاضر نشدند نتیجه پس از رأی کمیته انظباطی اعلام خواهد شد.

مسابقات در گروه ب سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت از هفته آخر برگزار شد و دو تیم پرسپولیس دهچاه و سکه خیرخواه که صعود خود را هفته قبل به مرحله نیمه نهایی قطعی کرده بودند، برای اول و دوم شدن در گروه به مصاف هم رفتند که سکه خیرخواه با درخشش یاور زارعی و امیرحسین قصابی توانست با نتیجه ۵ بر ۳ پیروز شود.

پرسپولیس دهچاه که تا قبل از هفته پنجم در صدر جدول قرار داشت، با کسب یک تساوی می‌توانست صدرنشینی را حفظ کند و در نیمه‌نهایی حریف پویش پاسارگاد شود.

سکه خیرخواه نیز که با، اما و اگر‌های فراوان راه صعود از گروه برایش فراهم شده بود و دوست نداشت در مرحله بعد حریف اهورا شود با پیروزی در این بازی حالا باید برای رسیدن به فینال از پاسارگادی عبور کند که مهدی محرومی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

در این بازی پرگل برای سکه خیرخواه یاور زارعی هتریک کرد و ۲ گل دیگر این تیم را امیرحسین قصابی به ثمر رساند.

در آخرین بازی از گروه ب که آخرین بازی مرحله گروهی نیز محسوب می‌شد، تیم‌های زاگرس و شهدای مشکان که تنها ۶ تماشاگر نظاره گر مسابقه آن‌ها روی سکو‌ها بودند رو در روی هم قرار گرفتند و شهدای مشکان توانست در شب خداحافظی حمزه خاموشی دروازه بان خود ۲ بر ۱ پیروز شود.

شهدای مشکان که در سال‌های گذشته همواره خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کرده است، در این دوره از مسابقات کم فروغ بود و در مرحله گروهی حذف شد.

سجاد کرمی‌نژاد برای زاگرس و محمدحسین یوسفی و حمزه خاموشی برای شهدای مشکان گلزنی کردند.

خاموشی دروازه‌بان اول شهدای مشکان در مسابقات زیادی برای این تیم هم در چمن و هم در سالن درون دروازه قرار داشت و مقام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی به دست آورد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها