تعداد بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۱۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ - 2023 16 May
یک میلیارد و ۴۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر
نویسنده : عصرایران

جمعیت هند براساس برآورد‌های سازمان ملل از جمعیت چین بیشتر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، افزایش جمعیت چالش‌های زیادی را برای هندی که زیرساخت‌های نابسامان دارد و با مشکل بیکاری میلیون‌ها جوان دست و پنجه نرم می‌کند، ایجاد کرده.

چین به صورت کلی و پس از سقوط امپراتوری روم به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان در نظر گرفته شده است، اما جمعیت این کشور در سال گذشته و پس از ۶۰ سال کاهش یافت. این در حالیست که شمار جمعیت هند همچنان با افزایش مواجه است.

مرز‌های هند در جنوب آسیا از هیمالیا تا سواحل کرالایا با ۲۲ زبان رسمی گسترش یافته و تقریباً نیمی از ساکنان این کشور زیر ۲۵ سال سن دارند.

این کشور با چالش‌های زیادی برای تأمین برق، آب، غذا و مسکن برای جمعیت رو به رشد خود مواجه است و بسیاری از شهر‌های بزرگ آن با کمبود آب، آلودگی آب و هوا و زاغه‌های شلوغ دست و پنجه نرم می‌کنند.

جمعیت هند در ۷۳ سال گذشته یک میلیارد نفر افزایش یافته است

براساس گزارش مرکز تحقیقات «پیو»، شمار جمعیت هند از سال ۱۹۵۰ تا حدود یک میلیارد نفر رشد کرده است. سازمان ملل از سال ۱۹۵۰ شروع به جمع‌آوری داده‌های جمعیتی جهان کرده است.

چین در سال ۱۹۸۰ سیاست سخت‌گیرانه تک فرزندی خود را شروع و در سال ۲۰۱۶ به خاطر نگرانی از کاهش جمعیت به آن پایان داد. این کشور اینک اجازه داشتن سه فرزند را به خانواده‌ها می‌دهد.

هند داده‌های جمعیتی جدیدی ندارد و آخرین سرشماری این کشور به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد.

سرشماری اخیر این کشور در سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع کووید ۱۹ نیز به تأخیر افتاد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها