تعداد بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۱۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 13 May
متخصصان ژاپنی در دانشگاه کیوتو معتقدند که برداشتن ۸ هزار قدم فقط یک تا دو روز در هفته، همچنان با کاهش قابل‌توجه مرگ‌ومیر ناشی از همه بیماری‌ها همراه است.

به گزارش ایسنا، توصیه‌های فعلی بر این است که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در طول یک هفته داشته باشید؛ اما اگر رسیدن به این هدف برای شما مقدور نیست، حتی ۸ هزار قدم یک یا دو بار در هفته می‌تواند برای شما کافی باشد.

 مطالعه جدید منتشر شده در JAMA OpenTrusted Source که بر روی ۳ هزار فرد بالای ۲۰ سال انجام شده، نشان داد افرادی که ۸ هزار قدم یا بیشتر در یک یا دو روز هفته راه می‌روند، ۱۴.۹ درصد کمتر در مقایسه با افرادی که بی‌تحرک هستند، در معرض خطر مرگ ناشی از هر دلیلی قرار دارند.

 این مطالعه نشان داد که با افزایش روز‌های هفته، این خطر حتی بیشتر کاهش می‌یابد. به‌عنوان مثال، ورزش برای سه تا هفت روز در هفته با کاهش ۱۶.۵ درصدی مرگ‌ومیر ناشی از همه علت‌ها همراه بود.

سبک زندگی بی‌تحرک خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی متابولیک مانند چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت نوع دو، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و برخی بیماری‌های التهابی و سرطان‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد.

این در حالی است که به‌گفته متخصصان دانشکده پزشکی هاروارد، پیاده‌روی مزایای کمتر شناخته شده‌ای دارد. پیاده‌روی اثر ژن‌های افزایش‌دهنده وزن را خنثی می‌کند، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی فرد را تقویت می‌کند. همچنین می‌تواند درد مفاصل ناشی از آرتروز را کاهش دهد. حتی یک پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای می‌تواند میل به شکلات را هم به‌طورکلی از بین ببرد.

 به گفته متخصصان، این مطالعه ممکن است به افرادی که زمان کافی برای برداشتن ۸ هزار قدم در همه روز‌های هفته را ندارند کمک کند تا بر این احساس غلبه کنند که کمتر راه‌رفتن بیهوده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها