تعداد بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 06 May

لباسی که می‌پوشید پر است از نشانه‌های مخفی. وقتی در اولین برخورد بلوز و شلوار جین و کفش ورزشی می‌پوشید زبان لباس شما می‌گوید «من آدم بی‌تفاوتی هستم و نتیجه این قرار چندان برای من مهم نیست.» وقتی آشفته و نامرتب لباس می‌پوشید زبان لباس شما می‌گوید «این قرار اهمیتی برای من ندارد و علاقه‌ای هم به فهمیدن حرف‌های شما ندارم». می‌بینید که لباس‌ها قبل از خودتان شما را به دیگران معرفی می‌کنند!

لباس پوشیدن شاید مهمتر‌ین بخش آداب اجتماعی است که در نگاه اول به چشم می‌آید و اهمیت زیادی دارد. هرچند این اصل هم مهم است که «نه همین لباس زیباست نشان آدمیت».

ویژگی‌های اندام خود را فراموش نکنید
هر فرد ویژگی‌های جسمی متفاوتی دارد که به زیبایی اندامش اضافه می‌کند. برخی از ما عادت به پوشاندن آن‌ها داریم یا از ابراز ویژگی‌های بدن خود ترس داریم. اگر گردن بلندی دارید یا دست‌های کشیده یا اگر تناسب بالاتنه تان با پایین تنه متفاوت است، زندگی را برای همیشه به خود تلخ نکنید. ویژگی بدن شما برای برخی مدل لباس‌ها یک امتیاز خوب محسوب می‌شود. در مورد تناسبات بدن تحقیق کنید.

- لباسی بپوشید که تناسب بدنتان در آن رعایت شده باشد
اگر بدن را از کمر به دو قسمت تقسیم کنیم خیلی از افراد بالا تنه نامتناسب با پایین تنه دارند و یا بلعکس که امری طبیعی است. این امر ناشی از عوامل موروثی، زایمان، رژیم غذایی و موارد دیگر می‌تواند باشد. این دست افراد بهتر است در بیشتر مواقع لباس‌های خود را به خیاط سفارش دهند. دوخت لباس کمک می‌کند تا بدن در مدل لباس‌های بازاری ظاهری بد نگیرد. البته بسیاری از برند‌های معتبر برای این دسته افراد لباس‌های مناسبشان را طراحی کرده‌اند.

- مدل لباس مناسب سایز خود بخرید
قبل از اینکه خرید فصل را آغاز کنید با خود قرار بگذارید که همه چیز را دقیقاً سایز اندام‌تان بخرید. خیلی از مواقع ما با دیدن تخفیف‌های چشمگیر برای تک سایز‌ها وسوسه می‌شویم و زیبایی در پوشش را فراموش می‌کنیم. با خرید پالتو یا ژاکت زیبایی که سایز شما نیست نه تنها زیبایی اندام خود را خراب می‌کنید بلکه آن ژاکت هم هیچوقت شکوه خود را نشان نخواهد داد.

- رنگ مناسبتان را بپوشید
رنگ‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ مو، پوست یا حتی رنگ چشمانتان باشد. آن‌ها را به عنوان رنگ‌های اصلی لباس انتخاب کنید و سپس بقیه رنگ‌ها را با آن هماهنگ کنید. این کار بر زیبایی ظاهر شما می‌افزاید.

- برای روز‌های غمگین خاکستری بپوشید
برای همه ما اتفاق افتاده که روز‌هایی حوصله رسیدن به ظاهر خود را نداشته باشیم، ولی مجبور باشیم از خانه خارج شویم. برای آن روز‌ها رنگ خاکستری مناسب‌ترین رنگ است تا دیگران کمتر متوجه حال و احوال شما بشوند.

- مد سال را نخرید
سرعت در زندگی شهری به دنیای مد و فشن هم راه پیدا کرده و این سرعت باعث بوجود آمدن چندین مد در یک سال شده. پس اگر لباسی یا کفشی می‌خرید که می‌خواهید سال‌ها یا حداقل یک سال بپوشید، آن را از مدل لباس سال انتخاب نکنید.

- قبل از خرید به دوخت لباس دقت کنید
قبل از خرید لباس مورد علاقه‌تان، لباس را از جلو و پشت با دقت وارسی کنید. اغلب مردم فراموش می‌کنند که وقتی در مقابل آینه ایستاده‌اند برش‌های پشت لباس را دقت کنند و گاهی پیش می‌آید که لباس در برش‌های پشت شما را چاق‌تر یا بد فرم نشان بدهد.

ادامه دارد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها