تعداد بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 06 May
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

شهرداری نی‌ریز
۱- چرا بین مغازه‌داران تبعیض قائل می‌شوید؟ فروشگاه .. همیشه کل پیاده‌رو را اشغال می‌کند. در هر فصلی هم چیزی می‌آورد. اما هیچ کس با او کاری ندارد.
حال اگر در میدان ۱۵ خرداد یک صندوق کوچک در پیاده‌رو قرار گیرد، شهرداری به سرعت و با جدیت تمام برخورد می‌کند.
۲- چرا بدون کارشناسی درخت کاشته‌اید؟ ببینید زیتون تلخ چقدر کثیف می‌کند؟ هر صبح پاکبانان تمیز می‌کنند؛ اما برای یک ساعت است.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- با سلام خدمت شما شهروند فهیم، به استحضار جنابعالی و همه شهروندان محترم می‌رساند، به هیچ عنوان در بحث پیشگیری از تخلفات و رفع سد معبر در هیچ جای شهر تبعیض قائل نبوده و نیستیم.
لازم به ذکر است با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با دادستانی محترم، با سد معبر ایجاد شده تعدادی از کسبه برخورد قانونی خواهد شد.
در اینجا جا دارد از کسبه محترمی که با احترام به حقوق شهروندی از ایجاد سد معبر خودداری می‌کنند، کمال تقدیر و تشکر را به عمل آوریم.
۲- به اطلاع شهروند محترم می‌رساند تمامی درختان و گیاهان به دلیل زنده و پویا بودن علاوه بر زیبایی، دارای محدودیت یا خواص اکولوژیکی خاصی هستند. درخت زیتون تلخ یا زیتون نازا جزو گیاهان بسیار مناسبی است که ممکن است ریزش میوه داشته باشد. (طبق اظهار شهروند گرامی که فقط برای یک ساعت است)، ولی نسبت به کمبود آب بسیار مقاوم است. اگر شهروند گرامی دقت نظر داشته باشند، در اکثر شهر‌های جنوبی که مواجه با کمبود آب هستند، در توسعه فضای سبز از طریق کاشت درخت از این گونه، بهره می‌گیرند.
طبیعی است که هر گونه‌ای مشکلات خود را داشته باشد. مثلاً نارون دچار برگخوار نارون، کاشت گونه اقاقیا در بعضی موارد دچار کمبود آهن و کاشت توت میوه باعث کثیفی و لغزندگی خیابان‌ها و پیاده‌رو‌ها خواهد شد. این که کدام گونه بیشترین سازگاری و تناسب را با کمبود‌های سیستم شهری داشته باشد، بسیار مهم است. 
-----------//-----------

شهرداری - شورای ترافیک
۱- تا حادثه ناگواری مانند بولوار ولایت در خیابان اصلی شهرک جمال‌آباد نیفتاده، لطفاً چند سرعتکاه نصب و روشنایی آن را درست کنید. حتماً باید جان کسی به خطر بیُفتد تا شما فکری کنید؟ یک شب از خیابان مذکور بازدید کنید و وضعیت سرعت ماشین‌ها و روشنایی را از نزدیک ببینید.
۲- لطفاً بولوار ولایت را اصلاح کنید. اگر کسی بخواهد با وسیله نقلیه از بولوار ولایت وارد ورودی مجتمع مهر امام رضا شود، باید چه کند؟ حتماً باید از بریدگی خلاف برود یا باید از جلو پمپ بنزین شهرداری برود تا به دور برگردان برسد.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- نصب سرعتکاه و هرگونه اصلاح طرح هندسی معابر، پس از تصویب شورای ترافیک امکان‌پذیر است. 
۲- ایجاد (U-Turn) دوربرگردان در محل تقاطعها، از دیدگاه امنیت ترافیک و اصول شهرسازی اشتباه است. بدیهی است زندگی در شهر دارای برخی محدودیت‌ها است که باید توسط شهروندان رعایت گردد. فاصله زمانی عبور ایمن از مسیری که جنابعالی به آن اشاره کرده‌اید، کمتر از ۶۰ ثانیه است و صحیح نیست که در موارد مربوط به رانندگی، صرفاً به دنبال راحت‌ترین گزینه باشیم.

پاسخ شورای ترافیک:
با سلام، در جلسه شورای ترافیک هفته آتی موضوع مطرح و پیگیری خواهد شد.
-----------//-----------

شورای ترافیک
همسر من کارمند پایگاه جامع سلامت شهید دکتر فقیهی است. متأسفانه تقریباً هر روز شاهد این وضعیت و پارک وسایل نقلیه روبروی پایگاه هستیم. کلاً کوچه کاربری خود را از دست داده و تبدیل به یک خیابان و کلاف سردرگم شده است که لازم است متولیان امر به نحو مقتضی برای عبور و مرور این مکان، مقررات جدیدی وضع کنند.

پاسخ شورای ترافیک:
با سلام، در جلسه شورای ترافیک هفته آتی موضوع مطرح و پیگیری خواهد شد.

ما نشسّیم پای حرف دلتون

-----------//-----------

 فرماندهی انتظامی
چرا برای گرفتن آزمایش اعتیاد جهت اخذ گواهینامه پایه یک، مردم را به شیراز می‌فرستید؟ مگر در شهر خودمان امکان انجام این آزمایش وجود ندارد؟

پاسخ فرماندهی انتظامی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی، باتوجه به این که آزمایش تست اعتیاد جهت اخذ گواهینامه باید در مراکز درمانی نیروی انتظامی انجا‌م پذیرد و شهرستان فاقد این مرکز درمانی است، باید به مرکز استان مراجعه نمایند. اما پیگیر هستیم تا جهت رعایت حال شهروندان، این آزمایشات در شهرستان انجام شود.
-----------//-----------

امور آبفا
آب مایه حیات است. یک ماه است که بابت هدر رفتن آب در خیابان مدرس کوچه شماره ۷ تماس می‌گیریم؛ اما هیچ کس نیامده. خدا را خوش نمی‌آید این گونه آب هدر برود.

پاسخ امور آبفا:
با سلام خدمت همشهری عزیز، اولاً نشانی فوق در تاریخ ۴ اردی‌بهشت در این امور ثبت شده است و مدت یک ماه صحت ندارد. 
دوماً در طول مدت یک هفته، دو بار نیرو‌های این امور به محل مراجعه نموده‌اند؛ ولی به دلیل آب‌هایی که توسط اهالی در کوچه مذکور جاری شده بود، امکان شناسایی محل مقدور نبود که این مورد در تاریخ ۱۱ اردی‌بهشت برطرف گردید.
-----------//-----------

توزیع برق 
لطفاً چراغ‌های بولوار ولایت از میدان آخر بولوار نصر تا نانوایی سنگک را تنظیم کنید. شب‌ها خیلی دیر روشن می‌شوند.

پاسخ توزیع برق:
با سلام و احترام، در خصوص تنظیم روشنایی معابر حدفاصل انتهای بولوار نصر تا نانوایی سنگک واقع در بولوار ولایت، به استحضار می‌رساند که در تاریخ ۱۴۰۲.۰۲.۱۱، ساعت نجومی سیستم مدار فرمان تنظیم و مشکل مرتفع شده است. ضمناً همشهریان گرامی در صورت نیاز به خدمات این مدیریت، باید با شماره تماس دفتر اتفاقات (۱۲۱ و ۵۳۸۳۷۰۰۰) تماس حاصل فرمایند.
-----------//-----------

تعاون، کار و رفاه اجتماعی
۱- برخی کارگاه‌ها و کارخانجات ..، حقوق قانونی به کارگر نمی‌دهند. الان که در اردیبهشت‌ماه هستیم، می‌گویند برای فروردین هنوز اعلام نشده. در حالی که رسماً اعلام شده است. وقتی به اداره کار می‌گوییم، اعلام می‌کند باید شاکی شوید. اگر شاکی شویم، کارمان را از دست می‌دهیم و بقیه کارگاه‌ها هم به ما کار نمی‌دهند. در این اوضاع سخت اقتصادی که حتی همان حقوق اعلامی از سوی شورای عالی کار هم کافی نیست، کارخانجات حقوق قانونی نمی‌دهند. باید چه کنیم؟
۲- با سلام و عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن روز کارگر، کسی که در نماز جمعه صحبت کرد، کارگر نبود.
- چه کسانی و با چه شرایطی می‌توانند عضو اتحادیه کارگری باشند؟ لازم است اداره کار توضیحاتی در خصوص نحوه انتخاب اعضای اتحادیه کارگری دهد و این که این اتحادیه در کجا استقرار دارد؟

پاسخ اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
۱- احتراماً در پاسخ به سؤال شهروند محترم به استحضار می‌رساند که طی بررسی به عمل آمده، مواردی مبنی بر عدم رعایت قانون در پرداخت حقوق کارگران مشاهده نشده است. اما چنانچه کارگاهی نسبت به پرداخت حقوق مطابق قانون اقدام نمی‌نماید، شایسته است شهروند گرامی گزارش آن واحد را جهت پیگیری به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نماید.
۲- فرد سخنران با توجه به شعار سال و اعلام شیوه نامه برگزاری هفته کارگر از سوی بسیج کارگری، از مدیران واحد‌های تولیدی شهرستان بوده است.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
لطفاً کلاس‌های ورزشی مردان در گروه سنی جوانان را که در حال حاضر در نی‌ریز دائر است، اطلاع‌رسانی کنید.

پاسخ ورزش و جوانان:
با سلام، در کلیه رشته‌های ورزشی فعال می‌باشند.
-----------//-----------

صمت
آیا نظارتی روی فروش پودر سنگ و ماسه دارید؟ از وزن پودر سنگ کم کرده‌اند و قیمت آن هم دو برابر شده است. علت چیست؟

پاسخ صمت:
با سلام، تعیین قیمت مصالح ساختمانی بنا به رأی دیوان عدالت، از صلاحیت صمت خارج شده و واحد تولیدی، قیمت کالا را راساً تعیین می‌کند. در صورت وصول شکایات، واحد تولیدی نسخه‌ای از نرخنامه و آنالیز را جهت بررسی به اداره صمت ارائه می‌نماید؛ لذا در سال جاری، در یک مورد مراجعه مصرف‌کنندگان پودر سنگ، از افزایش قیمت به دلیل عدم ارائه آنالیز جلوگیری شد و چنانچه خریداران، فاکتور خرید و مستندات کم فروشی و گرانفروشی دارند، جهت رسیدگی به اداره صمت نی‌ریز مراجعه کنند تا پیگیری شود و با ارسال گزارش تخلف به تعزیرات حکومتی، احقاق حق صورت پذیرد.
-----------//-----------

ناحیه نفت
یعنی چه که فقط با کارت سوخت می‌شود بنزین زد؟ من که موتورسیکلتم مدل پایین است و پلاکش ملی نیست و کارت سوخت ندارم، باید چکارکنم؟

پاسخ ناحیه نفت:
با سلام و احترام خدمت همشهریان محترم، به استحضار می‌رساند به منظور اجرای تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، دولت مکلف به توزیع فرآورده‌های نفتی از طریق سیستمی و با استفاده از کارت شخصی مصرف‌کنندگان شده است. در همین راستا توزیع فرآورده‌های نفتی از جمله لزوم توزیع الکترونیکی گاز مایع و الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی به جای کارت اضطراری جایگاه، یکی از سیاست‌های کلان دولت بوده و به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صراحتاً تکلیف شده و تا پایان شهریور ماه می‌بایست بیش از ۹۰ درصد توزیع بنزین از طریق کارت سوخت شخصی انجام پذیرد.
نظر به این که در سطح کشور بیش از ۹۶ درصد مالکان خودرو کارت سوخت در اختیار دارند، ولی بعضاً کمتر از ۳ درصد فروش بنزین (۳۰۰۰ تومانی) از طریق کارت شخصی افراد انجام می‌گیرد، لذا از همه همشهریان تقاضا می‌شود هنگام حضور در جایگاه‌های سوخت، از کارت شخصی استفاده کنند تا آن دسته از عزیزانی که به انحاء مختلف فاقد کارت سوخت هستند، بدون تأخیر از کارت اضطراری موجود در جایگاه استفاده نمایند.
در پایان ضمن اعلام این که کارت اضطراری بنزین در هیچ یک از جایگاه‌ها به طور کامل جمع‌آوری نشده، به اطلاع می‌رساند فلسفه وجود کارت‌های سوخت اضطراری بنزین در جایگاه‌ها، کمک به تأمین بنزین خودرو‌هایی که به دلایل منطقی از جمله درخواست کارت المثنی، مفقودی، معیوبی و... کارت سوخت ندارند بوده و محدودسازی تعداد کارت در جایگاه‌ها صرفاً جهت بهبود نظام توزیع، شناسایی روزنه‌های تخلف، مدیریت مصرف سوخت و استفاده شهروندان از کارت سوخت شخصی است.
-----------//-----------

امام جمعه
در مورد انتقاد کم‌آبی روستای دهچاه که در صفحه تریبون آزاد چاپ شد، از نوع پاسخگویی امام جمعه مشخص است ایشان بسیار شخص منصفی است و این یک شانس برای نی‌ریز است.
-----------//-----------

منابع طبیعی
چرا برای پارک جنگلی هیچ اقدامی نمی‌شود؟ حداقل کاشی کنند و درخت‌ها را آب بدهند تا یک تفریحگاهی شود. لطفاً این پیام من را منتقل کنید.
-----------//-----------

آموزش و پرورش
در روز امور تربیتی از کلیه همکاران پرورشی تقدیر شد و در روز معلم از معلمان نمونه تجلیل می‌شود. چرا از مدیران و معاونان آموزشی هیچ گاه تقدیر نمی‌شود؟ هر سال می‌گویید فرم‌های مدیر و معاونان نمونه هم به زودی معرفی می‌شود؛ ولی هیچ گاه خبری ازفرم‌ها و انتخاب مدیر و معاونان نیست. کاش در هفته معلم مدیران جایگاهی مثل روز امور تربیتی و معاونان پرورشی داشتند.
-----------//-----------

مسئولان مربوط
لطفاً از مسئولان مربوطه بخواهید فکری به حال اجاره مسکن کنند. به خدا کمرمان زیر بار اجاره خانه شکست.
مثل سال گذشته اعلام کنند کسی بیشتر از ۲۰ درصد به کرایه اضافه نکند و محکم پیگیری کنند. 
-----------//-----------

مردم
در مورد مطلب «اختیارات شهردار به قرعه رفت»، می‌خواستم بگویم واقعاً این بچه‌بازی‌ها چیست که این شورا بر سر این شهر مظلوم در می‌آورد؟ خودمان انتخاب کردیم؛ خود کرده را تدبیر نیست.

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- منابع طبیعی
- آموزش و پرورش

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها