تعداد بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ - 2023 30 April

/ دشمنهای کلیه را بشناسید!
️نوشابه‌ها، خوردن الکل، ️نگه داشتن ادرار، نمک زیادی، خوردن زیاد کافئین، خوردن زیاد پروتئین، خوردن داروهای مسکن.

/ علائم وجود انگل:
لاغری، دردشکم، سرگیجه، قی (استفراغ)، اسهال، زردی چهره، بی اشتهایی، خارش مقعد، آمدن آب ازدهان، پیچش ناف، ضعف دل، دندان قروچه درخواب، هذیان گفتن و ازخواب پریدن.

/ پیاز بدبو و این همه خاصیت!
 کاهش خطر ابتلا به سرطان، تسکین حساسیتهای فصلی، کاهش خطر ابتلا به دیابت، سلامت بهتر قلب و عروق، تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر مسمومیت غذایی، کاهش خطر لخته شدن خون، تقویت خواب و خلق و خو، تقویت تراکم استخوانی، تسریع در بهبودی زخم، افزایش میل جنسی.

/ درمان ام‌اس با کمک پوست میوه!
پژوهشگران دانشگاه توماس جفرسون آمریکا با همکاری دکتر عبدالمحمد رستمی دانشمند ایرانی این دانشگاه دریافتند که ترکیب موجود در پوست برخی میوه‌ها می‌تواند مانع آسیبهای ناشی از بیماری ام‌اس شود.
ترکیبی که در پوست میوه‌هایی مانند سیب، آلو و برخی از سبزیجات وجود دارد، می‌تواند مانع آسیب بیشتر به نورون‌ها شود و حتی با بازسازی نورون‌ها، آسیب را از بین ببرد.

/ حمله قلبی، نتیجه مصرف روزانه ۱۲ نوشیدنی انرژی‌زا به مدت یک سال است.
️کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله نباید روزانه بیش از ۱۰۰ میلی‌‌گرم کافئین مصرف کنند. مردی که بعد از نوشیدن روزانه ۱۲ نوشیدنی انرژی‌زا دچار حمله قلبی شد، درباره خطرناک بودن این نوشیدنیها اخطار داد.
لی‌کامن ۵۵ ساله پس از این که روزانه ۸ تا ۱۲ نوشیدنی انرژی‌زا را به مدت یک سال نوشید، دچار حمله قلبی شد.

/ آجیل بخورید تا از چربی‌ شکم خلاص شوید.
افرادی که هر روز بادام مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که از این ماده غذایی مصرف نمی‌کنند، ‌62 درصد از وزن و 56 درصد از چربی خود را بیشتر از دست می‌دهند و این مورد به خاطر وجود فیبر درون مغزها است که مانع جذب چربی به بدن می‌شوند.
انواع آجیل با وجود چربی‌های اشباع نشده در خود می‌توانند از تجمع چربی‌های زائد درشکم پیشگیری کنند.
گردو،‌ بادام و بادام‌زمینی سرشار از چربی‌های انرژی‌زا، فیبر و پروتئین هستند. همیشه مقداری از آنها همراه خود داشته باشید.
آجیل ️باعث تقویت قلب می‌شود.
مصرف حدود 30 گرم آجیل در روز می‌تواند تا 39 درصد احتمال خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش دهد.

/ به گفته پژوهشگران آلمانی، اعتماد به نفس بالا با قرارگفتن بدن در وضعیت خوب ارتباط مستقیم دارد.
️وضعیت خوب بدنی باعث بهبود روحیه، افزایش تمرکز و کاهش فشار خون می‌شود. 

/ سیر هرچه بیشتر خُرد شود، مقوی‌تر خواهد بود :
پژوهشها نشان داده که له کردن یا خرد کردن سیر و 10 دقیقه صبر کردن و بعد مصرف کردن آن، باعث می‌شود ترکیبات سالم سیر، به بیشترین حد ممکن آزاد شوند؛ زیرا حین خرد کردن حبه‌های سیر، آلیسین تولید می‌شود. آلیسین ماده ضدباکتری قوی بوده و هنگامی که وارد جریان خون می‌شود، موجب ضد عفونی شدن ریه‌ها‌، معده و پوست می‌گردد.

/ برای از بین بردن بوی‌بد دستشویی، کافی است یک دوم پیمانه جوش شیرین و سرکه سفید را در سیفون بریزید و درِ آن را یک شب تا صبح بپوشانید.

/ تَرف (قره‌قروت) را دست کم نگیرید.
 تَرف حاوی ویتامین D است. لذا سبب جذب کلسیم می‌شود و از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.همچنین دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماریهای عفونی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند. 
کسانی که دارای مشکل لاغری هستند، برای چاق شدن می‌توانند تَرف مصرف کنند و به طور کلی می‌توان گفت کالری آن همچون نان بوده و سبب چاق شدن می‌شود.
دقت کنید که تَرف حتماً کم نمک و بهداشتی باشد.

/ برنج را با زیره و میخک بخورید.
بررسی‌ها نشان می‌دهند میخک و زیره جزو «ادویه‌های لاغری» به حساب می‌آیند و سموم بدن را دفع می‌کنند و قادرند میزان سوخت و ساز بدن را افزایش دهند.
اگر می‌خواهید عوارض برنج را کاهش دهید، هنگام آبکشی آن زیره و میخک را در بین غذا اضافه کنید.

/ کباب را با چه بخوریم که فایده‌اش بیشتر شود ؟
️برای نفع بیشتر از آهن مواد گوشتی، انواع کباب را می‌توانید با آب نارنج، سالاد، سبزیجات تازه، گوجه‌فرنگی کبابی، پیاز، فلفل سیاه یا سماق میل کنید تا به ‌واسطه ویتامین C این مواد، جذب آهن گوشت بیشتر شود.

/ کمک به ﺩﺭﻣﺎﻥ ۷ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﺎ ۷ ﻣﯿﻮﻩ !
️ﭘﻮﮐﯽ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ: ﮐﺸﻤﺶ
️ﺧﺴﺘﮕﯽ ﻣﻔﺮﻃ : ﺧﺮﻣﺎ
️ﻧﻘﺮﺱ: گیلاس ﺧﺸﮏ
️ﻓﺸﺎﺭﺧﻮﻥ ﺑﺎﻻ: ﺯﺭﺩﺁﻟﻮ ﺧﺸﮏ
️ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﺜﺎﻧﻪ: ﺯﻏﺎﻝ ﺍﺧﺘﻪ ﺧﺸﮏ
️ﯾﺒﻮﺳﺖ: ﺁﻟﻮ ﺧﺸﮏ
️ﮐﻢ‌ﺧﻮﻧﯽ: ﺍﻧﺠﯿﺮ ﺧﺸﮏ

/ آنتی‌بیوتیک؛ قرصی که ۷۰۰ هزار قربانی می‌گیرد!
با وجود هشدار درباره مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها، فائو می‌گوید مصرف بی‌اندازه این داروها سالانه ۷۰۰ هزار انسان را به کام مرگ می‌کشاند.
‌آن طور که سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و سازمان جهانی بهداشت(WHO) هشدار داده‌اند، مقاومت میکروبی نه‌تنها سالانه موجب مرگ ۷۰۰ هزار انسان در جهان می‌شود، بلکه ایمنی و سلامت غذایی را به خطر می‌اندازد، آب و خاک را آلوده می‌کند و تأثیرگذاری داروها و گزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد. این نتیجه مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک این داروها است.

/ فایده مصرف روزانه قارچ که فکرش را هم نمی‌کنید.
مصرف منظم قارچ خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهد که این تأثیر به‌خصوص در مورد سرطان سینه چشمگیرتر است. به‌گفته محققان، برای بهره‌مندی از این تأثیرات مثبت لازم است روزانه 18 گرم قارچ میل شود. 
همچنین، قارچ منبع غنی از ویتامینهای گروه B است که برای سلامت بافتها، موها و ترمیم سلولی مفید است و ویتامین D آن می‌تواند به تثبیت کلسیم در استخوانها کمک کند. البته بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی و مقدار بسیار کم‌کالری برای طرفداران رژیم لاغری از دیگر فواید قارچ برای سلامت بدن محسوب می‌شود.

/ بهترین زمان برای مسواک زدن‌، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بعد خوردن غذا است. ️در این فاصله‌، اسیدیته دهان به حالت خنثی درآمده و مینای دندان حفظ می‌شود.

/ زیاد مُسکن نخورید؛ چاق و بدخواب می‌شوید‌!
️مطالعات جدید نشان می‌دهد افرادی که به طور مداوم مُسکن مصرف می‌کنند، در معرض ریسک چاقی و همچنین بدخوابی قرار دارند.
این داروها همچنین موجب بروز مشکلاتی مرتبط با فشارخون بالا نیز می‌شوند.

/ انجیر یک دارو است.
انجیر ️رطوبت بدن را از بین می‌برد، استخوانها را محکم کرده، مو را بر بدن می‌رویاند و بهترین میوه برای رفع یبوست و پاکسازی روده است.
بهترین زمان مصرف انجیر، بعد از گذشت نیم ساعت از صبحانه است.

/ بهترین معجون طب سنتی برای درمان کم خونی :
شیره‌های انگور‌، خرما و توت را به یک نسبت مخلوط کنید و هر ۸ ساعت یک بار بخورید. مخلوط این ۳شیره یک معجون عالی برای افراد کم خون است. این معجون در یخچال تا مدت زیادی سالم می‌ماند.

/ جایگاه نخودفرنگی در رژیم گیاهی
نخودفرنگی یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین، به ویژه برای افرادی است که رژیم غذایی گیاهی دارند. 
مصرف پروتئین باعث می‌شود سطح هورمون‌هایی که باعث کاهش اشتها می‌شوند، افزایش یابند. پروتئین به همراه فیبر به هضم آرام غذا و احساس سیری بلند مدت کمک می‌کند. 
مصرف مناسب فیبر و پروتئین به صورت همزمان، باعث می‌شود فرد بتواند اشتهای خود را کنترل کرده و در خوردن غذا زیاده‌روی نکند.

/ کم‌خوابیدن باعث کم‌کاری مغز می‌شود.
خواب ضعیف در ۲۴ ساعت باعث می‌شود مغز با سرعت کمتری کار کند. میزان تمرکز کمتر و بدن بیش از حد خسته می‌شود. همچنین چشمان پف کرده و تمایل به عکس‌العمل منفی در فرد بیشتر می‌شود و بدن به لرزه می‌افتد‌.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها