تعداد بازدید: ۸۰
کد خبر: ۱۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹ - 2023 23 April

/ کندن و کشیدن موها یک نوع بیماری است به نام تریکوتریکومانیا.

کسانی که چنین اعتیادی دارند، گاهی در شرایطی قرار می‌گیرند که کنترلی روی خود ندارند و در آن لحظه تنها کاری که می‌خواهند انجام دهند، کندن موها است. البته این اختلال فقط به کندن موی سر محدود نمی‌شود و هر جای بدن که مو داشته باشد، ممکن اسـت هدف بیمار قرار بگیرد.

افرادی که چنین اعتیادی دارند، اغلب مضطرب، سراسیمه و عصبی هستند.

/ آبدوغ خیار برای کسانی که عطش دارند، یا حرارت پوست بدنشان بالا است بسیار لذت بخش و مفید است.

اما برای افراد سرد مزاج یا کسانی که معده سرد دارند، مضر است.

/ با خوردن کاهو، خوب می‌خوابید.
در برگهای کاهو، آثار ضد اسپاسم و آرامبخشی وجود دارد. مصرف ۵- ۶ برگ کاهو در هر روز موجب می‌شود که خواب خوب و آرامی داشته باشید.

/ فالوده شیرازی دسر (پس‌خوراک) سنتی و خنک برای روز‌های گرم
خیلی‌ها شیراز را به فالوده‌اش می‌شناسند؛ فالوده شیرازی یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌های شیراز است که در سفر به شیراز امتحان کردنش را نباید از دست داد.  این خوراکی هیجان‌انگیز از رشته‌های نازک نشاسته‌ای یخی با آبلیموی تازه شیراز، عرقیجات و شربت‌های خوش عطر و خوشرنگ درست می‌شود.

/ با نوشیدن یک لیوان آب در ساعت 8 صبح، بدنتان را به‌روز رسانی و از غلظت خون و سکته جلو گیری کنید.

با خوردن آب پیش از خواب، اجازه دهید بدنتان در طول شب نوزایی شود.

/ 5 راه فوری برای درمان  یبوست: 
عسل ملین و لیمو پاک کننده است؛ چای لیمو و عسل بخورید.

آب زیاد بخورید. مردان باید حداقل 3.7 لیتر مایعات و زنان 2.7 لیتر در روز آب بنوشند. کافئین و نوشابه را هم به حداقل برسانید. فیبر بخورید. منابع خوراکی سرشار از فیبر دربرگیرنده انجیر،  کاهو، سبزی، غلات سبوس‌دار و لوبیای سیاه است.
آلو و زردآلو بخورید.

/ درمان زخم دوازدهه (‌اثنی‌عشر):

️گل ختمی، ریشه ختمی، برگ ختمی، گل پنیرک، بابونه و ️ریشه شیرین بیان را با هم بجوشانید و صبح به صورت ناشتا میل کنید تا زخم دوازدهه (اول روده کوچک پس از خروجی معده) درمان شود.

 

/ دنبال مرغ درشت نباشید.

️متأسفانه فرهنگ مصرف مردم کشورمان به این شکل است که مرغ‌های درشت‌تر را می‌پسندند و این امر باعث طولانی شدن دوره پرورش مرغ می‌شود.

️طولانی شدن دوره پرورش مرغ، میزان آنتی‌بیوتیک مصرفی را افزایش می‌دهد. مرغ‌هایی با وزن ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ گرم در بهترین شرایط سلامت هستند و طول دوره پرورش هم بایستی ۴۵ روز باشد. مرغ‌هایی که بیشتر از این مدت پرورش می‌یابند و درشت‌تر می‌شوند، احتمال وجود مقادیر بیشتر آنتی بیوتیک و هورمون در گوشت آنها بیشتر است.

/ درمان جوش و آکنه با پوست موز
اگر شما به آکنه دچار هستید و به دنبال یک راه مقرون به صرفه برای کاهش التهابات ناشی از آن می‌گردید، استفاده از پوست موز را امتحان کنید.

استفاده از پوست موز یکی از بهترین راه‌های بهبود آکنه است. روزانه پوست موز را روی منطقه دچار آکنه بمالید. با این کار التهاب آکنه را از بین ببرید و در عین حال روند بهبودی پوست را تسریع کنید.

/ مصرف حبوبات موجب افزایش طول عمر می‌شود.
نتایج نشان داده که به ازاء هر ۲۰ گرم افزایش مصرف حبوبات در روز، 8 درصد کاهش خطر مرگ وجود دارد.

️حبوبات دسته‌ای از سبزیجات است که شامل لوبیاها، نخود، نخود فرنگی، لپه، عدس، ماش و باقلا می‌شود.

️به گفته محققان، حبوبات به طور معمول کم‌چربی و فاقد کلسترول بوده و دارای فولات، پتاسیم، آهن و منیزیم هستند. آنها همچنین حاوی چربی‌های مفید و فیبرهای محلول و نامحلول هستند.

️از آنجایی که حبوبات منبع خوبی از پروتئین هستند، می‌توانند جایگزین مناسبی برای گوشت که دارای چربی و کلسترول بیشتری است، باشند.

/ این نرم‌نوش، قدرت ماهیچه‌های شما را هنگام تمرین ورزشی نگه می‌دارد و به خاطر ترکیب کربوهیدرات‌دار خوبش ضعف نمی‌آورد.

اسموتی (نرم‌نوش) چربی‌سوز برای آن دسته از کسانی که به دنبال چربی‌سوزی هستند و البته برای وعده قبل از تمرین خیلی مناسب است.

روش آماده کردن نرم‌نوش: نعنا به مقدار دلخواه، ️شکلات تلخ دوتکه، ️اسفناج به مقدار دلخواه، ️کدو سبز یک عدد، ️بادام چند عدد، ️آناناس چند تکه کوچک، ️تخم کتان یک مشت.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها