تعداد بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۱۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ - 2023 22 April
گیمر
از این شماره بنا داریم در کنار حوزه فیلم و موسیقی به بازی‌های مطرح دنیا نیز گوشه چشمی داشته باشیم. اینکه از کجا آمده‌اند و راز محبوبیت‌شان چیست؟

«ماریو» یا «قارچ‌خور»
ماریو Mario که در ایران با نام «قارچ‌خور» هم شناخته می‌شود، یک شخصیت داستانی از مجموعه بازی‌های ویدئویی سوپر ماریو توسط طراح بازی‌های ویدئویی شرکت نینتندو، شیگرو میاموتو خلق شده ‌است.

ماریو به عنوان شخصیت اصلی، نماد، سمبل شانس‌بیار این مجموعه بازی به‌شمار می‌رود که از زمان خلقش، در بیش از ۲۰۰ بازی ویدئویی حضور پیدا کرده ‌است.

ماریو یک لوله‌کش ایتالیایی کوتاه قد و سیبیلو است و یک برادر کوچکتر به نام لوئیجی دارد. او اغلب به دنبال راهی برای نجات پرنسس پیچ که اسیر باوزر (شخصیت منفی سری بازی‌های ماریو) شده، است.

او برای اولین بار با نام «جامپ‌من» در بازی دانکی کنگ در سال ۱۹۸۱ ظاهر شد.

ماریو معروف‌ترین شخصیت در تاریخ بازی‌های ویدئویی است. به طوری که همه با شنیدن نام ماریو در یک لحظه یاد لوله‌کش دوست داشتنی نینتندو می افتند.

مجموعه بازی ماریو با فروشی بیش از ۲۶۰ میلیون نسخه، بهترین بازی ویدئوییِ فروخته شده در همهٔ دوران‌ها به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که بازی برادران سوپر ماریو، جانی دوباره به صنعت بازی های ویدیویی بخشید.

فیلم ماریو هم ساخته شده است و ادعا می‌شود که پرفروش‌ترین اثر اقتباسی از یک بازی ویدئویی در تاریخ است.

به گزارش ورایتی، فیلم برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros) ۵۰۸.۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است. این فیلم اکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ است که از Ant-Man and the Wasp: Quantumania پیشی گرفته است.

اگرچه بازی ماریو به عنوان یک بازی کلاسیک شاخته می‌شود، اما همچنان تعدادی ناگفته درباره آن وجود دارد که ممکن است برای شما جالب باشد:

- قرار بود که شخصیت ماریو در ابتدا یک کارمند معمولی در مغازه باشد، اما پس از اینکه طراح بازی او را به شخصیت اصلی بازی تبدیل کرد، نام او را به ماریو تغییر داد.

- اولین نسخه از بازی ماریو برای کنسول بازی نینتندو ایجاد گردید، اما بازی ماریو قبلاً در قالب یک بازی الکترونیکی در ژاپن منتشر شده بود.

- قرار بود که پرنسس مشابه دختری با دسته‌های دوخته شده در بازی ظاهر شود، اما پس از اینکه طراح بازی تصمیم گرفت شخصیت پرنسس را برای بازی زیباتر و جذاب‌تر کند، ظاهر او را به شکلی مجلل‌تر و زیبا‌تر تغییر داد.

در ابتدا، ماریو می‌توانست در بازی شیرینی‌فروش شود ولی پس از توسعه بازی، شخصیتش به صورت یک لوله‌کش ایتالیایی در آمد.

- در نسخه اصلی بازی، حرکت معروف «Warp Whistle» که به شما امکان می‌دهد به سرعت به مراحل بعدی بازی بروید، وجود نداشت و در نسخه‌های بعدی به بازی اضافه شد.

- در نسخه اولیه بازی، پوشیدن کلاه فلش، به شما اجازه می‌داد که بتوانید از بالای صفحه بازی عبور کنید و به مرحله بعدی بروید.

- در مراحل پنهان بازی، ماریو می‌تواند به عنوان یک کاوشگر و محقق انجمنی اقدام به کاوش در زمین‌های پنهان و مخفی در بازی کند.

- نام دو دشمن محبوب بازی، یعنی «Goomba» و «Koopa Troopa»، برگرفته از دو نوع قارچ و بزرگراه در ژاپن است.

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها