تعداد بازدید: ۷۱
کد خبر: ۱۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵ - 2023 16 April
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 دفتر: 0903 5383 - 071

شهرداری نی‌ریز - شبکه بهداشت و درمان
ما ساکن بولوار بهار در زمینهای شهرداری هستیم. متأسفانه گله‌دانی و نگهداری گوسفند و سگ مشکل درست کرده. از لحاظ قانونی این کار تهدید علیه بهداشت عمومی است و شبکه بهداشت باید پیگیر باشد. متأسفانه الان چند سال است که پیگیر هستیم؛ نهایت کاری که کرده‌اند، این بوده که یک تذکر ساده می‌دهند و دیگر پیگیر نمی‌شوند. شهرداری هیچ اقدام قانونی بعد از چند سال جهت تخلیه آن انجام نداده است. 

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام، همان طور که جنابعالی هم در متن سؤال به آن اشاره کرده‌اید، تأمین بهداشت عمومی از وظایف وزارت بهداشت و شبکه بهداشت شهرستان است و شهرداری به تنهایی در این زمینه فاقد اختیارات قانونی است.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
سلام و خدا قوت، با توجه به این که شبکه بهداشت بازوی اجرایی نمی‌باشد و تنها کارشناسی می‌توانیم انجام دهیم، کارشناسان ما این موضوع را بررسی و اخطار به سازمان مربوطه داده و منتظر پاسخ و اقدام سازمان مربوطه می‌باشیم.
-----------//-----------

فرهنگ و ارشاد اسلامی - میراث فرهنگی
نمایشگاه «هزار سال کتابت قرآن کریم» در تهران برگزار شد و تلویزیون گزارشی مفصل و تحلیلی در مورد آن پخش کرد. در این گزارش اساتیدی صحبت کردند و به شکل مفصل به بیان انواع خط و اساتید و تاریخچه آن پرداختند؛ اما افسوس که هیچ نامی از نی‌ریز و میرزا احمد نی‌ریزی برده نشد.
چرا شما در این زمینه این قدر منفعل عمل کردید؟

پاسخ مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی:
باسلام و تشکر از دقت نظر شما خواننده گرامی، نمایشگاه هزار سال کتابت قرآن کریم سال گذشته به همت گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار شد و ۴۰ اثر از نفیس‌ترین و تاریخی‌ترین اوراق قرآن کریم از سده چهارم هجری قمری تا دوران معاصر شامل آثار اساتید برجسته خوشنویسی ایران از جمله یاقوت مستعصمی، احمد نی‌ریزی، احمد شاملو، عبدالغفار، محمد هاشم، سیدعباس احمدیان، میرعماد حسنی قزوینی و... در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
در اجرای این برنامه هیچ فراخوان و دعوتی از ادارات شهرستان صورت نگرفته است. حال اگر در این گزارش به هر دلیل اسم هر کدام از اساتید بزرگ خوشنویسی از قلم افتاده، علت را باید از عوامل تهیه و پخش گزارش تلویزیونی جویا شد نه از ادارات شهرستان نی‌ریز. مضاف بر این باید در نظر داشت استاد میرزا احمد نی‌‌ریزی یکی از اساتید ملی خوشنویسی هستند و در کنار برنامه‌های مختلفی که در سطح کشور در جهت معرفی و بزرگداشت مقام ایشان برگزار می‌شود، ادارات فرهنگی و مسئولان شهرستان نی‌ریز به نوبه خود تاکنون اقدامات زیر را اجرا یا پیگیری کرده‌اند:
- برگزاری دو کنگره ملی و بین‌المللی بزرگداشت استاد میرزا احمد نی‌ریزی
- برگزاری چندین جشنواره خوشنویسی به نام ایشان
- تأسیس بزرگترین موزه خط و کتابت در جنوب کشور در محل آرامگاه ایشان
- تصویب قانون ترویج کتابت قرآن کریم به رسم‌الخط مفاخر ملی با پیگیری جناب آقای مسعودی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی
- تلاش جهت برگزاری مجدد کنگره میرزا احمد نی‌ریزی در سال جاری
- و تدارک و برنامه‌ریزی جهت ساخت فیلم بلند داستانی از زندگی ایشان.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
1- امسال پارک بعثت روبروی مسجد جامع کبیر، برای پذیرایی از مهمانان نوروزی، در بدترین شرایط بود. لطفاً فکری به حال این پارک کنید.
2- چرا تهیه مصالح برای بستن قبر را خودتان به عهده نمی‌گیرید؟ اگر همان ابتدا همراه با هزینه‌های دارالرحمه هزینه مصالح مورد نیاز (به جز سنگ اصلی) را هم دریافت کنید، خیلی بهتر است و مردم گرفتار نمی‌شوند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
1- با توجه به این که پارک معلم مهمترین پارک در ایام نوروز است، بیشترین امکانات در پارک یاد شده در نظر گرفته شد. بهسازی کامل سیستم روشنایی، بهسازی سرویس بهداشتی و حمام‌های پارک و حذف سازه‌های قدیمی پارک و رسیدگی به نمازخانه، رنگ‌آمیزی کامل مبلمان پارک، نوسازی وسایل بازی و کفپوش ورزشی و... از جمله اقدامات انجام شده در پارک معلم بود. ضمن این که پارکهای گلستان و آزادی نیز وضعیتی مشابه با پارک معلم داشتند و زیباسازی در این پارکها به نحو بسیار مطلوبی به طور مشابه انجام شد. پارک بعثت نیز با توجه به این که صرفاً یک فضای سبز محله‌ای است، مشکل خاصی نداشته است. 
2- با توجه به تنوع نوع و قیمت سنگ، امکان‌پذیر نیست.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - شورای ترافیک
1- لطفاً ترتیبی دهید تا هر چه زودتر ساختمان مخروبه‌ای که روبروی مدرسه پویندگان سر نبش است، تخریب و به مسیر اضافه شود. به جز خطر زیادی که برای حوادث ترافیکی ایجاد کرده، محل زندگی و تجمع حیوانات موذی شده و دیوار آن هم هر لحظه ممکن است ریزش کند و جان کسی را به خطر بیاندازد. ضمن این که به دلیل نداشتن دید رانندگان و خطرناک بودن این پیچ، شب و روز از صدای بوق وسایل نقلیه آرامش نداریم.
2- خیابان دبیرستان سینا (فرعی یک بولوار سرداران) نیاز به سرعتکاه دارد. چون در بیشتر روزها در این نقطه تصادف می‌شود. لطفاً اقدام کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
1- توافقهای اولیه با مالک محترم برای تملک و تخریب ملک مذکور انجام شده است.
2- تصویب سرعتکاه در حیطه اختیارات شورای محترم ترافیک شهرستان است. در صورت تصویب انجام خواهد شد.
-----------//-----------

مسئولان و  رؤسای ادارت و سازمانهای شهرستان نی‌ریز
شماره تلفن خودتان را در دسترس عموم مردم قرار دهید تا از زیر دستانتان نسبت به مسئولیت‌پذیری و انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به مردم آگاه باشید.
-----------//-----------

اداره زندان
می‌خواستم یک تشکر و قدر‌دانی کنم خدمت رئیس، معاون و همه کارمندان صدیق و شریف اداره زندان که چقدر صمیمانه و صادقانه در خدمت مردم هستند. با آ‌رزوی سلامتی و سعادت برای این عزیزان.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
۲۲  اسفند اتوبوس یزد دو ساعت تأخیر داشت. ما نوبت دکتر داشتیم و دست از پا درازتر برگشتیم. 
-----------//-----------

نماینده مجلس
لطفاً از نماینده مجلس بپرسید از بودجه 30 میلیاردی در اختیار ایشان، چند درصد محقق شده و هزینه‌کرد آن به تفکیک شهرستان چگونه بوده است؟
-----------//-----------

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
شورای ترافیک، اداره زندان، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نماینده مجلس

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها