تعداد بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ - 2023 08 April
امام جمعه نی‌ریز در پاسخ به کسانی که به گفته او می‌پرسند آیا حجاب اجباری است، گفت: دین هم اجباری نیست، چه برسد به حجاب؛ اما قانون باید رعایت شود. 

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۸ فروردین اظهار داشت: «برخی افراد نادانی می‌کنند و حجاب را رعایت نمی‌کنند؛ این کار هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی. برخی می‌پرسند آیا حجاب اجباری است؟ در پاسخ باید گفت: دین هم اجباری نیست، چه برسد به حجاب. ولی پوشش در همه دین‌ها و کشور‌ها اجباری است و هر جایی قوانینی برای آن دارند. همه باید قوانین را رعایت کنند و مزاحم آزادی دیگران نشوند. جوان نباید به گناه بیفتد. باید افراد را از خواب غفلت بیدار کرد؛ اما نه با زبان تندی، بلکه با بیان لیّن.» 


ایشان با بیان این که جلوگیری از ارائه خدمات به افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند باید در کشور سراسری شود، گفت: «حجاب دستور خداست و وظیفه ما در برابر کسانی که آن را رعایت نمی‌کنند، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی است؛ اما با زبان نرم و لیّن. کسانی که حرکات تندی را از روی نادانی یا غرض انجام می‌دهند، خوراک برای دشمن فراهم می‌کنند. خوشبختانه در شهر مذهبی ما این مسائل کم است؛ ولی همین هم نباید باشد.» 


خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان داشت: «مسئولان جهادی و انقلابی باید شب و روزشان را برای مردم بگذارند. تنها در ساعات اداری کار کردن کافی نیست و با آن مشکلات کشور حل نمی‌شود. مردم هم اگر خدمت ببینند، قدر می‌دانند و سپاسگزاری می‌کنند. همچنین باید با فساد و مفسدان اقتصادی که نفوذ دارند و آبروی اسلام و نظام را می‌برند، مبارزه کرد. رهبر انقلاب در مورد صرفه جویی هم به مسئولان درباره همایش‌ها و سفر‌های بی‌مورد و به مردم در مورد مصرف آب، برق و گاز توصیه کردند.» 


وی افزود: «شما هیچ وقت بررسی کرده‌اید که در سفره‌های مختلف چقدر دانه برنج در ظرف‌ها باقی می‌ماند؟ این بالاتر از اسراف است و تبذیر است. هیچ وقت بررسی کرده‌اید در یک هیئت چقدر اسراف می‌شود و چند کیلو برنج دور ریخته می‌شود و این مقدار چه تعداد خانواده را می‌تواند نجات دهد؟»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها