تعداد بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ - 2023 29 March
برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز برای اینکه کارت بانکی خودتان را از دوباره فعال کنید، به راحتی و از طریق نرم افزارهای موبایل بانک یا اینترنت بانک قابل انجام است. برخی دیگر نیز برای رفع مسدودی کارت بانکی‌تان تلفن بانک را سر راهتان قرار می‌دهند تا از آن استفاده کنید.

اگر کارت بانکی‌مان به دلایل مختلف از وارد کردن اشتباه رمز تا راکد بودن طولانی مدت حساب و غیره مسدود شد، چه کاری برای رفع مسدودی آن باید انجام داد؟

به گزارش ایسنا، ممکن است به هر دلیلی از جمله وارد کردن چند باره رمز کارت بانکی، راکد ماندن طولانی مدت حساب، مسدود شدن به دلیل ضمانت بانک و استفاده از چک بلامحل یا دلایل دیگر حساب بانکی‌تان از دسترس‌تان خارج شود یا اینکه کارت بانکی شما مسدود شود. حالا سوال اینجاست در این صورت برای رفع مسدودی آن چه کاری باید انجام دهید؟ آن‌هم اگر در سفر و در شهری دیگر بودید.

رفع مسدودی کارت بانکی به صورت حضوری و غیر حضوری قابل انجام است. البته در این مورد هر بانکی برای این کار روش‌های مختلف و پروتکل‌های خاصی دارد که باید به آن‌ها هم توجه کنید. بنابراین اولین کاری که می‌توان انجام داد، تماس گرفتن با شماره تلفن پشتیبانی یا تلفن گویای بانک مورد نظر است که معمولا در ایام تعطیل و به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو هستند. تا متوجه شویم برای حل این مشکل آن هم در زمانی که سفر هستیم، چه کاری باید انجام دهیم.

همانطور که گفته شد، بانک‌ها و موسسات اعتباری مختلف پروتکل‌ها و روش‌های خاص خودشان را برای حل این مشکل دارند. به عنوان مثال برخی بانک‌ها این خدمت را فقط به صورت حضوری انجام می‌دهند، یعنی باید در ساعات اداری به یکی از شعب آن بانک در سراسر کشور مراجعه کنید. البته برای ارائه این درخواست حتما باید کارت ملی همراهتان باشد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها