تعداد بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ - 2023 26 March
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت با بیان این که از ابتدای سال تاکنون مراجعه به اورژانس مراکز درمانی ۵۸ درصد و اعمال جراحی اورژانسی ۸ درصد افزایش داشته است؛ در عین حال گفت: موج هشتم ویروس کرونا باعث افزایش مراجعه به مراکز درمانی شده است و مهمترین مسأله برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تزریق واکسن است.

وزیر بهداشت با بیان این که از ابتدای سال تاکنون مراجعه به اورژانس مراکز درمانی ۵۸ درصد و اعمال جراحی اورژانسی ۸ درصد افزایش داشته است؛ در عین حال گفت: موج هشتم ویروس کرونا باعث افزایش مراجعه به مراکز درمانی شده است و مهمترین مسأله برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تزریق واکسن است.

بهرام عین‌اللهی صبح امروز (شنبه ۵ فروردین‌ماه) در بازدید از مرکز کنترل عملیات اورژانس کشور و در نشست با رئیس، معاونان و مدیران سازمان اورژانس کل کشور ضمن تبریک سال نو و قدردانی و تشکر از زحمات شبانه روزی کارکنان این سازمان اظهار داشت: نیروهای خدوم اورژانس در سراسر کشور، بی‌ادعا مشغول خدمت رسانی به مردم شریف کشورمان و مصداق واقعی مدافعان گمنام سلامتند.

وی از رسانه‌های جمعی و خبری خواست تا خدمات اورژانس را به نحو شایسته‌ای پوشش دهند؛ چراکه کارکنان خدوم اورژانس، شبانه‌روز و در حوادث مختلف همواره پای کار مردم بوده و هستند.

عین‌اللهی اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد به تصویر کشیده شدن زحمات بی‌وقفه کارکنان خدوم اورژانس در رسانه‌ها، سینماها و سریال‌های تلویزیونی باشیم.

وزیر بهداشت گفت: متوسط زمان حاضر شدن اورژانس در صحنه حوادث به ویژه در تصادفات جاده‌ای حدود ۱۴ دقیقه، در شهرهای کوچک ۸ دقیقه و در شهرهای بزرگ ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های اورژانسی از آغاز سال جدید تاکنون ۵۸ درصد افزایش یافته است، علت این افزایش را بیشتر شدن ترددهای جاده‌ای و مسافرت‌ها برشمرد.

عین‌اللهی افزود: در ایام نوروز حدود ۴۴ هزار و ۴۰۰ درمان در محل انجام شده است و همچنین ۵ هزار و ۶۷۱ اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است که حدود ۷۶ اعزام با پرواز هوایی بوده است.

به گفته وزیر بهداشت، از آغاز سال جدید تاکنون مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی رشد ۵۹ درصدی داشته و حدود ۲۷ هزار پزشک متخصص و ۴ هزار و ۵۰۰ پزشک فوق تخصص در این ایام مشغول به فعالیتند که این آمار، فقط مربوط به ۶۶۴ بیمارستان دانشگاهی است و حال آن که مجموعا هزار و ۶۶ بیمارستان در ایام نوروز و تعطیلات آماده خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به مردم هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: از آغاز سال نو تاکنون مردم عزیز کشورمان در سراسر کشور بیش از ۵۶۰ هزار تماس با سامانه ۱۱۵ داشتند که نیروهای خستگی ناپذیر اورژانس، پاسخگوی تماس‌های ایشان بودند و راهنمایی‌های لازم را صورت دادند و در صورت لزوم نیز آمبولانس و تکنیسین به محل اعزام شده است.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز بیش از ۱۴۴ هزار و ۸۶۱ ماموریت از سوی اورژانس انجام شده است که از این تعداد ماموریت ترافیکی با حدود ۲۷ هزار و ۴۶۴ مورد ۱۹ درصد رشد داشته است.

وزیر بهداشت با اشاره به مسائل و مشکلات بهداشتی برخی صنوف در ایام نوروز، گفت: همکاران ما مراقبت‌ها و بررسی‌های خود را در تعطیلات نوروز افزایش دادند تا مردم ما دچار مشکلات بهداشتی نشوند؛ به طوری که بیش از ۷۸ هزار و ۶۴۷ مسافر در پایانه‌های مرزی مورد مراقبت‌های بهداشتی قرار گرفتند و ۴۳ هزار و ۵۴۶ آزمایش در حوزه واگیر از این مسافران انجام گرفته است.

عین‌اللهی افزود: همکاران ما در ایام تعطیلات نوروزی ۳۷۳ هزار و ۹۷۰ بازرسی از اماکن اقامتی، هتل‌ها و رستوران‌ها داشتند که در طی این بازرسی‌ها، متاسفانه ۸ هزار و ۹۹ متخلف به مراجع مربوطه معرفی و هزار و ۴۹۶ پلمب صورت گرفته است و ۳۶۱ هزار و ۵۵۵ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی فاسد معدوم شده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که انتقال خون و بانک خون در تعطیلات نوروز مثل دیگر روزهای سال فعالند، گفت: حدود ۵۷ هزار و ۲۵۲ واحد خون بین مراکز درمانی توزیع شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این ایام ۷۶ ماموریت اورژانس هوایی در کشور انجام شده است، اظهار کرد: در این ماموریتها بیماران بدحال با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شده ند.

به گفته وزیر بهداشت، ۷۱۳ نفر در این ایام دچار ایست قلبی شدند که ۶۴۶ نفر از این بیماران در مراکز درمانی احیا شدند و ۶۷ نفر را هم تکنیسین‌های اورژانس در همان محل احیا کردند.

عین‌اللهی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون مراجعه به اورژانس مراکز درمانی ۵۸ درصد و اعمال جراحی اورژانسی ۸ درصد افزایش داشته است، گفت: بیماران گوارشی ۴۲ درصد، بیماران قلبی ۲۶ درصد و مصدومان ترومایی ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام شده است.

به گفته وزیر بهداشت، در حوزه بهداشت محیط نیز اقدامات لازم در خصوص کلرسنجی و بهداشت آب آشامیدنی صورت گرفته که از همین حیث حدود ۱۵۲ هزار و ۵۹۰ مورد بررسی سلامت آب از سوی تیم سلامت بهداشت محیط انجام شده است.

وی با اشاره به وقوع حوادث مختلف از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون گفت: ۷ زمین لرزه در کشور در ۸ روز گذشته به وقوع پیوسته است. شاهد ریزش سنگ از کوه در جاده های استان مازندران بودیم که به ۱۳ نفر آسیب وارد کرد و در سه استان کشور شاهد وقوع رعد و برق بودیم که به ۷ نفر آسیب رسید.

عین‌اللهی از عنایت ویژه مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی نسبت به حوزه سلامت قدردانی کرد و گفت: قدردانی رهبر معظم انقلاب از نیروها، دانشمندان و کادر بهداشت و درمان، لوح افتخاری بر ضمیر آحاد جامعه سلامت و مایه قوت قلب و دلگرمی آنهاست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شاهد موج هشتم ویروس کرونا در کشور هستیم، گفت: موج هشتم ویروس کرونا باعث افزایش مراجعه به مراکز درمانی شده است و مهمترین مسأله برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تزریق واکسن است؛ بنابراین از آن دسته از مردم شریف کشورمان که از مدت تزریق آخرین واکسن‌شان ۶ ماه می‌گذرد، تقاضا داریم که برای تزریق مجدد به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی افزود: لازم است آن دسته از مردم عزیز کشورمان که بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و دیابت و کهولت سن دارند حتما برای تزریق واکسن اقدام کنند.

عین‌اللهی از مردم شریف ایران خواست در دید و بازدیدهای نوروزی حتما از ماسک استفاده کرده و اگر دارای علائم سرماخوردگی هستند از تردد در اجتماع خودداری کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها