تعداد بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷ - 2023 18 March
امام جمعه نی‌ریز با اشاره به نتایج و پیامدهای توافق با عربستان، این کار را تصمیم درستی خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه 26  اسفند اظهار داشت: «در مورد این توافق هیاهویی به پا شد و عده‌ای با عجله صحبت‌هایی کردند. هم ایران، هم چین و هم عربستان منافعی برای خودشان دارند و کسی به دنبال ضرر خودش نیست. منافع ما هم مهم است و این طور نیست که مسئولان بخواهند همین طور ارتباط برقرار کنند. روی حساب و کتاب است و با بررسی‌های دقیق کارشناسی ارزیابی می‌کنند. این به معنی دست برداشتن از ارزشهای خود نیست. ببینید دلار پایین آمده و همین که آمریکا و اسرائیل به شدت عصبانی شده‌اند، نشانه این است که تصمیم به نفع ما است.»


ایشان پیشاپیش عید نوروز و ماه رمضان را تبریک گفت و افزود: «تقارن خوبی است؛ هم بهار فطرت است و هم بهار طبیعت. در ماه رمضان که بسیار پر برکت و پر رحمت است، باید با عبادت و بندگی، وجودمان به گوهر تقوا آراسته شود. رمضان ماه بسیار پر برکتی است و تدبر در قرآن و عمل به آن بسیار مهم است. »


خطیب جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «عید واقعی عید غدیر است، نه نوروز. و ما این قدر که به نوروز اهمیت می‌دهیم، به عید غدیر نمی‌دهیم. برای نوروز لباس نو می‌پوشیم؛ اما برای عید غدیر نه. و باید جای اینها عوض شود. هر چند به گفته امام علی (ع)، هر روزی که در آن مرتکب معصیت نشویم، عید است.»


حجت‌الاسلام حسینی به مسئله گران‌فروشی اشاره کرد و گفت: «ما از کاسبان خوب و برادران بازاری مؤمن که به فکر مردم هستند و گران‌فروشی نمی‌کنند تشکر می‌کنیم. اما عده معدودی برای همدیگر و مردم مشکل درست می‌کنند که باید نظارت شود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها