تعداد بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ - 2023 11 March
درختکاری در نی‌ریز
به مناسبت روز درختکاری چندین مراسم در شهرستان نی‌ریز به صورت نمادین برگزار شد که جالب‌ترین آن در مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز رخ داد.

در آنجا سرو‌های ۲۰ تا ۳۰ ساله ساله خریداری و به این کارخانه انتقال داده شد.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز به مناسبت ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان مجوز تعداد ۳۲ اصله درخت سرو ۲۰ تا ۳۰ ساله به این مجتمع را داد.
به گزارش روابط عمومی این مجتمع این درختان با عمر ۲۰ تا ۳۰ سال از گونه سرو شیراز و سرو خمره‌ای می‌باشند که برای تکمیل سازه‌های عمرانی سالن ورزشی، مجموعه شهید سلیمانی به جای قطع، طی چندین مرحله به فضای سبز مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز اضافه می‌شوند. تاکنون ۱۳ اصله از این درختان به کارخانه منتقل شده و مابقی تا پایان سال جا به جا می‌شوند.

نوشتنی است مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز دارای ۲۵ هکتار فضای سبز شامل ۵۰۰۰ اصله نهال می‌باشد که تا پایان سال جاری، ۱۰۰۰ اصله نهال دیگر به فضای سبز کارخانه افزوده می‌شود. آبیاری فضای سبز مجتمع از طریق پساب‌های تصفیه شده کارخانه تأمین می‌شود.

همچنین برنامه‌های مختلف دیگری در شهرستان نی‌ریز برگزار گردید.

جمالی رئیس منابع طبیعی در گفتگو با نی‌ریزان فارس عنوان داشت: در گردنه لای‌رز و در سال ۱۳۹۹، ۲۰ نهال سرو و اکالیپتوس کاشته شد که در حال حاضر به رشد مناسبی رسیده‌اند امسال نیز اقدام به کاشت چندین نهال در این منطقه نمودیم و حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان نی‌ریز به صورت نمادین درخت زیتونی در آنجا غرس نمود.

همچنین با همکاری هلال‌احمر و تعدادی از کوهنوردان ۲۰ درخت سرو در اردوگاه هلال‌احمر واقع در گردنه لای‌رز کاشته شد.

به همین مناسبت به منظور ترویج فرهنگ کاشت نهال در دبیرستان والفجر ۳ اصله نهال افرا کاشته و توضیحاتی به دانش آموزان این مدرسه داده شد.

به گزارش خبرگزاری آنا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز نیز ۴۰ اصله نهال به نیابت از شهداء کاشته شد.

این نهال‌ها از گونه‌ها و انواع مختلف به ویژه سرو، اقاقیا و زبان گنجشک بودند.

 

از سرو 30 ساله تا کاشت نهال در مدارس

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها