تعداد بازدید: ۸۲
کد خبر: ۱۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲ - 2023 10 March
چهار روز در هفته برای شرکتها و کارمندان مفید است

در بزرگترین پژوهشی که تاکنون در مورد چهار روز کار در هفته انجام شده، مشخص شده است که ساعات کمتر کاری برای همه خوب است. این آزمایش شش ماه طول کشیده است و شرکت‌هایی که در آن شرکت داشتند، همه با این روند موافقت کرده‌اند.

نتایج این آزمایش که در بریتانیا با مشارکت نهادهایی از سراسر بریتانیا انجام شده است، نشان داده که از ۶۱ شرکت کننده در این آزمایش، ۵۶ شرکت قصد دارند با چهار روز کار در هفته کار را ادامه دهند، و ۱۸ شرکت گفته‌اند تغییر سیاست دائمی را در این باره اعمال کرده‌اند.

در گزارش این بررسی آمده است که چهار روز کار در هفته «مزایای گسترده‌ای» دارد و به‌ویژه سبب آرامش روحی کارکنان می‌شود.

در این آزمایش مشخص شده که علاوه بر این همه خبرهای خوب، ۳۹ درصد از کارمندان این شرکت‌ها استرس کمتری داشتند، سطح اضطراب و فرسودگی شغلی به میزان قابل توجهی در آنان کاهش یافته و تعداد روزهایی که افراد بیمار می‌شوند نیز تقریباً به دو سوم کاهش یافته است.

براساس یافته‌های کلی این گزارش مرخصی بیماری کارمندان کمتر شده است و آنها بیشتر تمایل داشتند که با کارفرمای خود بمانند؛ به این ترتیب هزینه‌های استخدام نیروهای جدید کاهش می‌یابد و هزینه‌های تربیت و آموزش توجیه‌پذیر می‌شود.

نیازی نیست که نابغه باشیم تا بفهمیم کار کمتر برای‌مان بهتر است، ولی خوب است که نتیجه این پژوهش را به عنوان یک سند همراه داشته باشیم.

این شرکت‌ها در بریتانیا اکنون در کاهش ساعت کار نیروهای خود به ۳۲ ساعت در هفته جدی هستند. گام بعدی این است که این موضوع جهانی شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها