تعداد بازدید: ۶۲۱
کد خبر: ۱۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ - 2023 09 March
به همت دادگستری نی‌ریز و با حضور معاون اول دادستان کشور انجام گرفت:
آزادی 15 زندانی در نیمه شعبان
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

با حضور معاون دادستان کشور در دادگستری،  نی‌ریز شهر فاطمی نام گرفت.


این اقدام در حاشیه دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور از شهرستان نی‌ریز انجام شد.


پس از این دیدار، مسئولان در دادگستری شهرستان حضور یافتند تا رئیس دادگستری ایده جدیدی را برای اعتلای فرهنگ شهرستان عنوان کند.


حسین غضنفرنژاد در حضور معاون دادستان کشور، امام جمعه، حجت‌الاسلام سیدمهدی فال‌اسیری، حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه و دیگر مسئولان شهرستان گفت: «همان طور که همه مستحضرید، یکی از راهکارها برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و رسیدن به رسالتهایی که دستگاه قضایی بر عهده دارد، اعتلای حوزه فرهنگ است و ما چاره‌ای ندیدیم جز این که کار فرهنگی انجام دهیم و از این طریق کاهش جرم و آسیبهای اجتماعی داشته باشیم. برای این کار احساس کردیم باید یک شاخصه مثبت فرهنگی ایجاد کنیم و آن هم این که شهرستان نی‌ریز را در سطح ملی به عنوان شهری که ارادت ویژه‌ای به اهل بیت و به طور خاصه حضرت زهرا(س) دارد معرفی کنیم.»


وی افزود: «برای بهره‌مندی از این اسم مبارک، دو جشنواره شب شعر فاطمی برگزار کردیم و اتفاق بزرگی رخ داد که به اذعان خود هنرمندان و مردم شهرستان، بسیار فاخر بود. در این بین اتفاقات خیلی جالبی افتاد و درصد صلح و سازش که نشان‌دهنده جایگاه و شأن و شرافت و فرهنگ غنی یک جامعه می‌تواند باشد، در شهرستان نی‌ریز از 18 درصد به 53 درصد رسید. همچنین در حوزه طلاق که یکی از مهمترین آسیبهای اجتماعی است، با وجود این که در سطح کشور آمار افزایشی بود، ما 10 درصد هم کاهش داشتیم.»


رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز اظهار داشت: «ما این را نتیجه متمسک شدن به دامان پاک حضرت زهرا(س) دانستیم و برای همین این جلسه را در این روز مبارک برگزار کردیم. من می‌خواستم از امام جمعه محترم و سایر علما و بزرگان درخواست کنم که اسم شهر نی‌ریز را به نام مبارک حضرت زهرا(س) منتسب کنیم و نی‌ریز را شهر فاطمی بنامیم و آن را در سطح ملی ثبت کنیم.»


غضنفرنژاد خطاب به حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه نی‌ریز گفت: «از شما به عنوان پدر معنوی شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی و همچنین از بقیه روحانیت معزز و بزرگان می‌خواهم نظرتان را بفرمایید تا در صورت موافقت، این کار انجام شود.»


در ادامه جلسه، همه حضار موافقت خود را اعلام کردند و قرار شد تا این پیشنهاد در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد و اجرایی شود.


نوشتنی است در این جلسه، از پدر شهیدان سرپوش تجلیل شد. 


معاون دادستان کشور در ابتدای حضور خود در نی‌ریز، به گلزار شهدا رفت و ضمن زیارت امامزادگان و قرائت فاتحه بر آرامگاه آیت‌ا... فقیه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

نی‌ریز شهر فاطمی شد


وی که معاون قضایی دادگستری استان فارس، رئیس دادگستری نی‌ریز و فسا، امام جمعه، فرمانده انتظامی و دیگر مسئولان او را همراهی می‌کردند، از زندان نی‌ریز بازدید کردند.


در حاشیه این بازدید، حسین غضنفرنژاد رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز اظهار داشت: «امروز و به مناسبت نیمه شعبان و ولادت یگانه منجی عالم بشریت، تعداد ۱۵ نفر از مددجویانی که در زندان مشمول عفو مقام معظم رهبری شده بودند، اما به واسطه عدم پرداخت جزای نقدی در زندان به سر می‌بردند، با تسهیلاتی که به این افراد برای پرداخت جزای نقدی اعطا شد، توانستند آزاد شوند و به آغوش خانواده برگردند.»


معاون دادستان کشور نیز ضمن تشکر از تدبیر ریاست دادگستری شهرستان عنوان داشت: «مسئولان باید توجه ویژه‌ای نسبت به زندانیان و خانواده‌های آنان داشته باشند. همان طور که دیدید، امروز مسئولان شهرستان نی‌ریز این همت و تلاش را داشتند تا زندانیانی را که مشکلاتی از جمله محکومیتهای مالی یا جزای نقدی داشتند، با کمک خیرین به آغوش خانواده‌هایشان برگردانند.»


حجت‌الاسلام موسوی افزود: «امیدواریم این برنامه‌ها استمرار داشته باشد؛ چرا که وقتی یک نفر به زندان فرستاده می‌شود، بحث فقط آن شخص نیست؛ بلکه بحث خانواده او است و اصل شخصی بودن مجازاتها با زندانی کردن یک شخص زیر سؤال می‌رود. بنابراین باید تلاش کرد کسانی که امکان دارد، از زندانها آزاد شوند؛ همان طور که رهبر انقلاب در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد زیادی از زندانیان را عفو کردند.»


وی عنوان داشت: «یکی از برنامه‌های رئیس قوه قضائیه و دادستان کشور رسیدگی به زندانیان و خانواده‌های آنها است و امروز دیدیم که در شهرستان نی‌ریز چگونه اقدام کردند. من از جناب آقای غضنفرنژاد رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز و بقیه مسئولان که این اقدام را انجام دادند، تشکر می‌کنم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها