تعداد بازدید: ۳۹
کد خبر: ۱۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ - 2021 30 May
مدیر کل تأمین اجتماعی فارس:
author
روزنامه نگار: محمد جلالی

مدیر کل تأمین اجتماعی در سفر یک روزه‌ای که سه‌شنبه ۴ خردادماه به نی‌ریز داشت در دیدار با فرماندار شهرستان، افزایش دو برابری حقوق بازنشستگان را از نقاط مثبت سازمان تحت پوشش خود خواند و گفت: امیدواریم مناسب‌سازی‌های حقوق ادامه پیدا کند.

عنوان کاهش مراجعات غیرضروری خبر داد و گفت: از آبان‌ماه سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی در برنامه‌ای تعریف شده ۳۰ خدمت پر رفت و آمد را حذف نمود و خوشبختانه آثار آن قابل مشاهده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی همچنین به حذف دفترچه‌های درمانی هم اشاره کرد و گفت: در این رابطه شاهد کاهش ۷۰ درصدی مراجعه به شعبات استان فارس به خصوص شعبه شهرستان نی‌ریز هستیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتواند نسخه الکترونیکی را نیز در این استان هر چه سریعتر راه اندازی کند گفت: امیدواریم با حمایت نظام پزشکی از این پس پزشکان بتوانند نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته رشد بیمه‌ای داشته‌اند، اما چندان ملموس نبوده گفت: متأسفانه مشکلات اقتصادی سبب شد تا آن رشدی که مورد انتظار ما بود تحقق پیدا نکند.
کشاورز ابراز امیدواری کرد تا شعبه نی‌ریز ارتقاء یابد و در بحث درمان بتواند درمانگاه تخصصی و حتی بیمارستانی را در نی‌ریز راه‌اندازی کنند.

فرماندار نی‌ریز با اعلام اینکه افزایش حقوق بازنشستگان حرکت خوبی بود که انجام شده است گفت: شهرستان نی‌ریز به سوی صنعتی شدن در حال پیشروی است و قدم‌های بزرگی در حوزه اقتصاد برداشته است. تأمین اجتماعی به عنوان یکی از زنجیره‌های صنعت باید بتواند در این راستا اقدامات مؤثری را انجام دهد. درمانگاه تخصصی یک نیاز ضروری برای شهرستان می‌باشد و انتظار داریم این خواسته را پیگیری کنید.

هدایت همچنین وعده داد تا با راه اندازی فاز‌های دیگر فولاد، کارخانه‌های فروکروم و فرو منگنز که هر کدام بیش از ۲۰۰ شغل مستقیم ایجاد می‌کند جمعیت بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی افزایش یابد و با توجه به اینکه نی‌ریز فاصله بسیار زیادی با مراکز درمانی استان دارد، نیاز است تا درمانگاه فعلی ارتقاء یابد و خدمات بیشتری را به مردم دهد.

فرماندار همچنین گفت: مطمئن باشید هر چه در نی‌ریز سرمایه‌گذاری کنید جواب خواهید گرفت.
نماینده عالی دولت در شهرستان نی‌ریز به بحث کارگران هم اشاره کرد و گفت: کارگران ساختمانی یکی از سخت‌ترین مشاغل را دارند و نیاز است تا سهمیه آن‌ها در نی‌ریز افزایش یابد. ما نباید در جامعه کسی را داشته باشیم که بیمه نباشد.

وی در ادامه خرداد را فصل انتخابات دانست و از مسئولان امر درخواست نمود تا در این رابطه برای تشویق مردم جهت حضور در انتخابات هر گونه اقدام لازمی را انجام دهند.

در ادامه مدیر کل تأمین اجتماعی استان فارس با اعلام اینکه قبول دارد که هر چقدر خدمات درمانی بهتری ارائه شود مردم نسبت به بیمه کردن خود ترغیب می‌شوند گفت: خوشبختانه طرحی دولت به مجلس داده است که اگر تصویب شود دیگر هیچ کارگر ساختمانی بدون بیمه نمی‌ماند. در همین رابطه با دکتر طهماسبی نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان هم گفتگو کرده‌ایم تا نظر مثبت نمایندگان را بگیرد.

کشاورز با بیان اینکه در ایام کرونا ۲۰ هزار نفر در فارس بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند و حتی یک روز هم تأخیر در پرداخت نداشته‌اند آن را به عنوان یکی از سند‌های موفقیت این دولت عنوان نمود.

در ادامه واثق مدیر شعبه تأمین اجتماعی شهرستان نی‌ریز گفت: سعی کرده‌ایم کیفیت خدمات را افزایش دهیم و نارضایتی‌های مردم را به حداقل برسانیم.  

در حال حاضر ۱۶ هزار بیمه شده و ۴ هزار نفر مستمری بگیر در نی‌ریز تحت پوشش ما هستند که این ۲۰ هزار نفر نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر را تحت تکفل خود دارند.

واثق اعلام نمود: سال گذشته هفت و نیم میلیارد مستمری پرداخت شد و با اجرای طرح مناسب سازی در حال حاضر رقم جالب توجه ۱۳ میلیاردی را پرداخت می‌کنیم.

 

 

همه کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها