تعداد بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴ - 2023 04 March
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شورای ترافیک - راه و شهرسازی - نی‌ریزان فارس
لطفاً از فرمانداری و اداره راه و شهرسازی بپرسید برای ارتقاء جاده نی‌ریز - مشکان - هرات، از جاده فرعی به اصلی چه تدبیری اندیشیده‌اید؟ جاده‌ای که این روز‌ها بیش از هزار تریلر از آن عبور می‌کند.
از شما عزیزان نی‌ریزان فارس هم که بهترین گوش شنوای دردمندان هستید، خواهشمندم در مورد این جاده گزارشی تهیه کنید و میزان تلفات را بپرسید. این جاده هم‌اکنون محل تردد شرق و جنوب فارس به یزد و مشهد و تردد هرمزگان به اصفهان و چهارمحال و بختیاری شده است. همه جای کشور، جاده بین استانی را با استاندارد‌های جاده اصلی می‌شناسند؛ نه جاده فرعی.

پاسخ شورای ترافیک:
با سلام و احترام، مسیر نی‌ریز - مشکان (گردنه نقاره‌خانه) در مرحله انتخاب پیمانکار است که ان‌شاءا... به زودی انجام خواهد شد و با توجه به بُعد مسافت کوتاه تا نی‌ریز، بار ترافیکی جاده دهچاه نیز سبکتر خواهد شد.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، خبر‌های متعددی تاکنون در مورد این جاده منتشر شده است.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان
حیف هزینه‌ای که برای خانه‌های بهداشت می‌شود. چون تأثیر زیادی در سلامتی مردم ندارند. لطفاً بگویید خدمات این واحد‌ها چیست؟ اصلاً نیرو در این خانه‌های بهداشت وجود دارد که برای آن هزینه می‌شود؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام، در هر خانه بهداشت بر پایه تعداد جمعیت تحت پوشش بهورز مشغول به کار است. تمامی شاخص‌های بهداشتی و بیماران غیر واگیر مثل دیابت، فشار خون و مادران باردار تحت مراقبت خانه‌های بهداشت هستند. اگر بهداشت قوی‌تری داشته باشیم، نیاز به درمان کمتر خواهد بود.
-----------//-----------

شورای ترافیک
ما اهالی و کسبه خیابان، ولی عصر از فرماندار مردمی و دلسوز شهرستان نی‌ریز جناب آقای یوسفی استدعا داریم با توجه به عریض نبودن خیابان ولیعصر و ترافیک زیاد آن که شاهد تصادفات کوچک، ولی متعدد در آن هستیم که گاهی اوقات منجر به دعوا می‌شود، همچنین با عنایت به این که کسبه به علت ترافیک شدید دچار بی رونقی بازار به دلیل نبود جای پارک شده‌اند، اقدام لازم را مبنی بر یک طرفه کردن خیابان، ولی عصر و کوچه کنار مسجد جامع مهدی انجام دهند.
پاسخ شورای ترافیک:
با سلام و ضمن تشکر از طراح محترم سؤال، موضوع در کمیته فنی شورای ترافیک مطرح خواهد شد.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی
لطفاً جاده بین باغ‌ها در مسیر تلمبه آقای نی‌ریزی به بید بخون را آسفالت کنید. این مسیر از پشت بلوک‌زنی آقای نوروزپور تا تلمبه آقای جهانگیر شاهسونی دارای منازل مسکونی است که از انقلاب تا حالا محروم مانده‌اند و با جاده خاکی رفت و آمد می‌کنند.

پاسخ جهاد کشاورزی:
سلام‌علیکم، خدا قوت. شهروند گرامی بیان کرده‌اند که منطقه مسکونی است و هم تقاضای آسفالت داشته اند که هر دو مورد مذکور، در حیطه کاری این مدیریت نمی‌باشد.
-----------//-----------

اداره برق
حالا که از مسیر بالا به بیدبخون برق داده‌اید، از مسیر خاکی دیگر به طرف منازل مسکونی تلمبه آقای جهانگیر شاهسونی هم برق به ساختمان باغ‌های این مسیر بدهید.

پاسخ اداره برق:
با سلام، در صورت ارائه مجوز واگذاری از امور اراضی و منابع طبیعی مبنی بر بلامانع بودن واگذاری انشعاب برق و انجام تعهدات فنی توسط متقاضی، امکان واگذاری انشعاب برق می‌باشد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- لطفاً پل بولوار سرداران را که کنار آن تابلو مدرسه پویندگان است، عریض و آسفالت کنید. چون با بستن دوربرگردان بولوار چنارشاهی جلو پویندگان، تردد زیاد شده و به صاحب زمین دارای دیوار آجری بگویید عقب‌نشینی کند تا محل دور زدن درست شود.
۲- خواهشمندیم راه کوچه ۸ محله امام مهدی، (کوچه شهید جمشیدی) را باز کنید.
۳- سال‌ها است منتظر باز شدن کوچه کنار مسجد حمزه برای عبور اتومبیل هستیم. لطفاً با تعریض آن، مسیر را باز کنید و به آخرین خانه کمی عقب نشینی و انحنای دور زدن بدهید.
۴- چرا خیابان امام علی به جاده نی‌ریز - سیرجان را ادامه نمی‌دهید؟
۵- لطفاً دستور دهید کوچه‌های خیابان ۲۲ بهمن را جارو کنند.
۶- از پارک عرفان روبه‌روی سالن ورزشی محله سادات و سرویس بهداشتی آن بازدید کنید. چند بار مردم محل پیگیری کردند؛ اما با کم‌توجهی مسئولان روبه‌رو شدند. ضمناً این پارک شب‌ها نور ندارد.
-----------//-----------

اتاق اصناف
یک بنگاه برای یک قولنامه ۴ ماهه (هر ماه یک میلیون و هفتصد هزار تومان اجاره و ۲۰ میلیون تومان پیش)، از مستأجر و موجر، هر کدام ۵۰۰ هزار تومان هزینه گرفته است. آیا درست است؟
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- لطفاً در رابطه با قنات خبار که خشک شده و وضعیت بد باغ‌ها که بدون آب مانده‌اند، گزارش تهیه کنید تا مسئولان فکری به حال مردم کنند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، مصاحبه‌ای با دکتر تفتی پدر قنات‌های ایران انجام داده‌ایم که به زودی منتشر خواهد شد.
۲- با سلام، لطفاً قیمت طلا را هم هر روز در فضای مجازی درج کنید.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، پیگیری خواهیم کرد.

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- راه و شهرسازی و اتاق اصناف
- پاسخ شهرداری نی‌ریز، شماره آینده چاپ خواهد شد.

ما نشسّیم پای حرف دلتون

تصاویر پارک عرفان مربوط به انتقاد یک شهروند و درخواست از شهرداری در همین صفحه است

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
0
سلام از فرماندار و نماینده مجلس بپرسید آیا امکان دارد با رایزنی در راستای مسیولیت اجتماعی هر کدام از کارخانه های سیمان یک استخر شنا برای مردم بخش های تابعه در شهرهای مشکان و قطرویه احداث کند ؟
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها