تعداد بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ - 2023 04 March
آداب معاشرت
قسمت سوم

/ بیشتر مردم از دست راستشان استفاده می‌کنند مگر اینکه دلیلی برای استفاده از دست چپ داشته باشند. در حالت عادی، دست سمت چپ شما باید قابل مشاهده باشد. 

/ دست چپتان نباید توی جیبتان باشد. چون این حالت بی‌ادبی است. 

/ در بیشتر موقعیتهای شغلی، نباید از دست چپ خود برای لمس بازوی فرد دیگر استفاده کنید یا دست او را بگیرید. با این حال، در یک محیط خصوصی و دوستانه، این کار ایرادی ندارد.

/ در هنگام دست دادن، دست‌تان را به بالا و پایین حرکت دهید. دست فرد مقابل را به طرفین حرکت ندهید. بیشتر از سه مرتبه دست او را بالا پایین نبرید چون ممکن است حس ناخوشایندی به او دست دهد و احساس ناراحتی کند.

/ گاهی اوقات  شما از طرف استادان، والدین و پیشکسوتان دو دستی مورد تفقد قرار می‌گیرید. در این حالت دست خود را روی دست آنها نگذارید. اجازه بدهید دست شما در بین دستان آنها بماند تا دستان شما را رها کنند.

/ افرادی که با نوک انگشتانشان دست می‌دهند معمولاً افراد مغرور و یا وسواسی هستند. آنها شاید در هنگام دست دادن پیام بی‌تفاوتی را به مخاطب مخابره می‌کنند. ضمن این که از دید روانشناسان این نوع دست دادن نشانه عدم اعتماد به نفس نیز می‌تواند باشد.

/ هنگام دست دادن بهتر است پرده میان انگشت شصت و چهار انگشت به صورت عمودی  با دست طرف مقابل تماس برقرار کند. در این صورت  می‌توان  گفت که شما برای شخص مقابل احترام  دو جانبه قائل هستید و به وی ارادت قلبی دارید.

/ دست دادن به صورت افقی، نسبت به اینکه دست شما بالا یا پایین دست طرف مقابل قرار گیرد حامل پیامهای تسلط و یا برعکس می‌باشد. این روش دست دادن گاهی اوقات بین سران کشورها معمول است و مسئولان تشریفات دیپلماتیک باید این موضوع را یادآور شوند.

/ دست دادن با کسی که دستش آزاد نیست صحیح نمی‌باشد. مثل کسی که وسیله‌ای در دست دارد، در حال خوردن غذا است، کار فنی انجام می‌دهد یا در حال وضو ساختن است.

/ آیا تاکنون اتفاق افتاده که برای دست دادن از مچ دست استفاده کنید؟ به جای آن می‌توانید با یک جمله کوتاه از دست دادن پوزش بخواهید. این مسئله‌ای است که به آسانی از طرف مخاطب قابل درک است و اصراری به دست دادن با مچ دست نداشته باشید. در این صورت  شما شخصی مؤدب شناخته خواهید شد.

/ اگر دست‌تان آسیب دیده و یا در آتل قرار دارد همه آن را می‌بینند. لزومی به چرخاندن  و دست دادن با دست چپ نیست. 

ادامه دارد

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها