تعداد بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ - 2023 25 February

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی که از طریق خرید اجناس شهروندان در سایت دیوار، مبلغ ۴ میلیارد تومان از آن‌ها کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی دریافت چند فقره شکوائیه از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق خرید اجناس آن‌ها در سایت دیوار، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با بررسی اظهارت شاکیان متوجه شدند که متهم نسبت به خرید اجناسی که شهروندان در سایت دیوار جهت فروش گذاشته بودند اقدام و مقداری از وجه معامله را به صورت نقدی بلافاصله پرداخت و مابقی را طی یک فقره چک به تاریخ روز بعد که به نام فرد دیگری بوده، در اختیار شاکیان قرار داده که پس از مراجعه آن‌ها به بانک، چک‌ها فاقد موجودی بودند.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم را شناسایی و هنگام ورود به مخفیگاهش طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، در بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان به کلاهبرداری از ۱۲ نفر به مبلغ ۴ میلیارد تومان اعتراف کرد و با قرار صادره از سوی مرجع قضایی روانه زندان شد.

سرهنگ حبیبی اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد متهم دارای ۲ فقره سابقه کیفری به اتهام سرقت و کلاهبرداری و چندین پرونده اتهامی در شعبات مختلف دادسرا می‌باشد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس در پایان از شهروندان خواست در قبال اجناس و کالا‌هایی که در سایت دیوار جهت فروش می‌گذارند، هیچ گونه چکی را قبول نکرده و وجه معامله را به صورت کامل دریافت کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها