تعداد بازدید: ۸۸
کد خبر: ۱۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ - 2023 25 February
در آموزش و پرورش:

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از جذب ۲۵ هزار آموزگار جدید در سطح آموزش و پرورش خبر داد.

حجت الاسلام حمید نیکزاد با اشاره به نقش نیروی انسانی در ایجاد تحول اثربخش اظهار داشت: اسفندماه سال جاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ برگزار می‌شود و در قالب این آزمون بالغ بر ۲۵ هزار آموزگار به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد تا در حوزه نیروی انسانی بتوانیم شاهد رشد شاخص های کیفی و عملکردی باشیم‌.

وی در ادامه با اشاره به تغییرات تحولی در حوزه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش کشور گفت: محتوای منابع آزمون استخدامی ماده ۲۸ شاهد تغییراتی است؛ همچنین ضریب اهمیت مصاحبه نسبت به آزمون افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اهمیت گزینش برای جذب معلم گفت: در انتخاب مصاحبه‌گران به متغیرهایی مثل تخصص و تعهد عملکردی باید دقت کرد چرا که گزینش و انتخاب بهترین افراد برای حرفه معلمی امری مهم و ضروری است.

نیکزاد گفت: شبکه سازی در حوزه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی باید به صورت ویژه مورد توجه متولیان حوزه تعلیم و تربیت قرار گیرد و این مهم باید با تکیه بر مفاد سند تحول بنیادین دنبال شود.

در همین رابطه ستاری‌فرد، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز ۲۶ اسفند برگزار می‌شود و فرآیند مصاحبه و گزینش در سال بعد خواهد بود که اگر به هر علتی آزمون برگزار نشود در سال بعد در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد.


سقف سنی پیش بینی شده ۴۰ سال تمام است و با توجه به مصوبه ۸۳۳ شورای انقلاب فرهنگی، زمان همکاری با نهاد‌های دولتی از سقف سنی کسر خواهد شد.

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها