تعداد بازدید: ۲۱۷۸
کد خبر: ۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ - 2017 12 March
فرماندار نی‌ریز مشارکت بالا در انتخابات را باعث تقویت نظام دانست و از کسانی گفت که با اهداف سیاسی مردم را ناامید می‌کنند.
عابد نعمتی: اولین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات سال 1396 با موضوع مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات، امروز در فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور فرماندار، بخشداران، رؤسای برخی ادارات و دانشگاه‌ها و نماینده رسانه‌ها برگزار شد، محمدرضا امیری به نقش مهم رسانه‌ها و نهادهایی که می‌توانند در مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم و داوطلبان تأثیر داشته باشند، تأکید کرد.

وی شوراهای شهر و روستا را به پارلمان محلی تشبیه کرد و انتخابات آن را در کنار انتخابات ریاست جمهوری مهم ارزیابی نمود.
او گفت: «مشارکت بالا در انتخابات، نظام را تقویت می‌کند.»

فرماندار نی‌ریز با بیان این مطلب، از برخی انتقاد کرد که  فکر می‌کنند با تضعیف دولت، نظام حفظ می‌شود؛ اما به بیان او، دولت به معنای قوه مجریه به تنهایی نیست و مردم در ذهن خود آنها راتفکیک نمی‌کنند.

وی افزود: «برخی افراد با اهداف سیاسی، باعث ایجاد یأس و ناامیدی در مردم می‌شوند.»
پس از ارائه نقطه نظرات حاضران در جلسه، فاطمه قرائی سرپرست اداره ارشاد، بعنوان دبیر کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات سال آینده معرفی شد.
در ادامه بخشداران از تلاش برای مشارکت داوطلبان در انتخابات شوراهای روستا گفتند و رئیس دانشگاه آزاد از کمک به ارائه فضای باز سیاسی جهت برگزاری جلسات آزاداندیشی در دانشگاه‌ها سخن گفت.

به بیان فرماندار اما هیچ خط قرمزی جز اصول نظام و ولایت فقیه وجود ندارد. هر چند برخی مسائل باید با رعایت موازین و ادبیاتی در رسانه‌ها منتشر شود که تنشی در پی نداشته باشد.
وی از مسئولین حاضر در جلسه بخصوص رؤسای جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش که عضو هیئت اجرایی هستند، خواست تا حداکثر تلاش خود را برای مشارکت مردم در انتخابات انجام دهند.
امیری در این خصوص به نقش دو همایش بزرگداشت روز معلم و رأی اولی‌ها اشاره کرد که به گفته قره‌چاهی مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز، در اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.
فرماندار نی‌ریز با بیان این که الزامی برای استعلام از داوطلبان شوراهای روستایی وجود ندارد، به انگیزه کم در شوراهای روستایی اشاره کرد.

نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان نی‌ریز از 180 روستایی گفت که در دوره قبل در استان فارس به دلیل به حد نصاب نرسیدن داوطلبان، شورای آنها تشکیل نشده است.
وی افزود: «دولت هیچ منفعتی در تشکیل شدن یا نشدن شوراهای روستایی ندارد؛ ولی بهتر است که روستاها شورا داشته باشند تا نخواهند برای یک کار کوچک به دنبال شورای بخش بروند.»

در این جلسه نماینده رسانه‌ها از فرماندار خواستند تا یک نفر به عنوان نماینده تام‌الاختیار فرمانداری تعیین شود و با رسانه‌ها ارتباط داشته باشد تا آخرین اخبار به روز و موثق انتخاباتی به سرعت منتشر گردد که این پیشنهاد تصویب شد.

✔️دریافت مهمترین رویداد های خبری به صورت گلچین
جذاب،فوری، موثق
برای عضویت کلیک کنید
@hourgan   آدرس کانال
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها