تعداد بازدید: ۴۷۲
کد خبر: ۱۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ - 2023 19 February
رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز، با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در مجموعه سلامت این شهرستان از دهه فجر ۱۴۰۰ تاکنون، تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی در راستای توسعه خدمات بهداشتی درمانی در تمام مناطق زیر پوشش را از مهمترین این اقدامات دانست.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز، دکتر داور آل‌داود گفت: در بهمن‌ماه سال گذشته از بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهدای سلامت بنیاد برکت بهره‌برداری شد که به عنوان بیمارستان قطب به شهروندان شهرستان‌های نی ریز، استهبان و بختگان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی به تجهیز این بیمارستان به سیستم امحاء زباله اتوکلاو و همچنین دستگاه‌های رادیولوژی پیشرفته به ارزش ۵ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: دستگاه ماموگرافی پیشرفته دیجیتال مطابق با جدیدترین تکنولوژی و به منظور تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و توده‌های پستان، دستگاه رادیوگرافی پرتابل برای انجام عکسبرداری به‌هنگام از بیماران اورژانسی که امکان جا‌به‌جایی ندارند، و دستگاه رادیوگرافی دیجیتال دندانپزشکی (O.P.G) در بیمارستان نصب و راه اندازی شده تا خدمات درمانی تخصصی به شهروندان ارائه شود.

دکتر آل‌داود تکمیل ساخت پانسیون ۸ واحدی پزشکان، کلنگ‌زنی همراه‌سرای بیمار و تجهیز وسایل پانسیون پزشکان را از دیگر اقدامات انجام شده در مدت زمان یاد شده برشمرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز در خصوص اقدامات شاخص در حوزه بهداشت گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های انجام شده و همکاری نماینده مردم شهرستان نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی، هزینه‌های مربوط به مرکز خدمات جامع سلامت رودخور که در سال ۱۳۹۴ کلنگ‌زنی و به علت تأمین نشدن بودجه مدتی متوقف شده بود، تأمین و با تکمیل آن، در هفته دولت ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید.
وی همچنین از بهره‌برداری از خانه بهداشت روستای هرگان از توابع بخش مرکزی نی‌ریز خبر داد و اضافه کرد: این پروژه پس از وقفه چند ساله و توقف در مراحل ابتدایی، با تأمین بودجه ۶۰۰ میلیون تومانی تکمیل و همزمان با دهه فجر ۱۴۰۱ به چرخه ارائه خدمت وارد شد.

او در ادامه از روشن شدن شعله گاز در ۸ مرکز بهداشتی درمانی روستایی و خانه بهداشت از فجر ۱۴۰۰ تا فجر ۱۴۰۱ به عنوان بخش دیگری از اقدامات حوزه سلامت نی‌ریز نام برد و گفت: شبکه بهداشت و درمان به عنوان متولی سلامت در راستای عدالت، در ارائه خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در تمام مناطق زیر پوشش شهرستان، با هزینه‌ای به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان، عملیات گازکشی در دو مرکز بهداشتی درمانی روستایی رودخور و ریزاب و خانه بهداشت این دو روستا، به همراه پانسیون پزشک و نگهبانی آن و همچنین در ۴ خانه بهداشت روستای سنگ زور، شهرک وزیره، صادق‌آباد و چاه هفتم از توابع بخش قطرویه را به انجام رسانده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز مهمترین اقدام در حوزه اورژانس را راه‌اندازی پایگاه اورژانس جاده‌ای سه راهی مشکان دانست و دراین زمینه افزود: پس از پیگیری‌های مداوم مجموعه سلامت در دو سال گذشته، پایگاه اورژانس ۱۱۵ سه‌راهی مشکان در مسیر پرحادثه گردنه لای‌رز همزمان با دهه فجر راه‌اندازی شد که نیرو‌های جذب شده برای فعالیت در این پایگاه، پس از حضور در دوره یک ماهه آموزشی، شروع به کار خواهند کرد.

دکتر آل‌داود با اشاره به ضرورت راه اندازی این پایگاه جاده‌ای عنوان داشت: وجود این پایگاه با توجه به تردد‌های زیاد در این جاده، رشد صنعتی در این منطقه و بروز چند حادثه مرگبار در گذشته، بسیار ضرورت دارد.

او تجهیز مرکز اورژانس ۱۱۵ به سیستم آسیار به ارزش یک میلیارد تومان را از دیگر اقدامات انجام شده در این بازه زمانی دانست و در خصوص مزایای این سیستم عنوان کرد: سیستم آسایار سبب می‌شود زمان فراخوان آمبولانس کم شده و با بالا رفتن سرعت انجام مأموریت‌های پیش بیمارستانی، حذف هزینه بالای چاپ کاغذ و نظارت آنلاین و لحظه‌ای بر فرآیند ارائه خدمات، گام مؤثری در پیشبرد خدمات اورژانسی و امدادی برداشته شود.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
امید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
0
حیف یه ریال هزینه در خانه های بهداشت که هیچ
تاثیری در سلامت مردم ندارن بررسی شود که خدمات این واحدها چی هست اصلا نیرو در این خانه های بهداشت وجود دارد که برای اون هزینه می شود
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها