تعداد بازدید: ۳۹۶
کد خبر: ۱۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵ - 2023 19 February
نشست شورای ترافیک
معضل اسبهای حادثه‌خیز گردنه لای‌رز و جاده حادثه‌خیز مشکان در جلسه شورای ترافیک بررسی شد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

اسبهای حادثه‌ساز
معاون فرماندار در این جلسه که سه‌شنبه 25 بهمن در فرمانداری برگزار شد، گفت: «حدود یک سال است که اسبهای اطراف کارخانه سیمان واقعاً خطرآفرین شده‌اند. هرچه هم پیگیری می‌کنیم، مردم متناقض صحبت می‌کنند. متأسفانه چندین تصادف اتفاق افتاده و همه می‌گویند اسب مال ما نیست. اگر وحشی است که باید جمع‌آوری شوند. اعضای شورای ترافیک مرتبط با این موضوع، می‌توانند شکایتی تهیه و دستور دادستانی را برای جمع‌آوری این اسبها بگیرند. اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم برای این موضوع با دادستان هماهنگی کند.»

علیرضا میرزایی افزود: «وقتی جمع‌آوری شوند، صاحبان آنها پیدا می‌شوند. می‌خواهیم تا حادثه‌ای برای کسی پیش نیامده و اتوبوسی دچار حادثه نشده، قضیه مشخص شود. من خودم هم با دادستان صحبت می‌کنم.»

سرهنگ اقبالیان رئیس پلیس راه نی‌ریز - سیرجان هم عنوان داشت: «در مورد تصادفاتی که به علت ورود اسبها به جاده رخ می‌دهد، ما بر اساس وظیفه‌مان سهم تقصیر را مشخص می‌کنیم و به ادارات مرتبط می‌دهیم. در بحث جمع‌آوری اسبها، دادستان دستور لازم را داده است. مهم این است که ببینیم می‌شود آنها را جمع‌آوری کرد یا نه. اگر جمع شوند، صددرصد صاحب آن پیدا می‌شود.»

جاده‌ یا دیوار مرگ
میرزایی معاون فرماندار گفت: «محور خطرناک شهدای گمنام تاکنون چندین مورد تلفات داده است. شورای شهر نیز مصوبه‌ای در این زمینه داشت؛ ولی در واقع باید قبل از این که مصوبه تصویب شود، کمیته فنی فرمانداری روی آن نظر دهد. به عنوان مثال تعریض این جاده، آن را نزدیک پایه‌های برق می‌برد که خود معضلی بزرگتر است. خواهشی که در این زمینه دارم، مسئولان راهداری و شهرداری بحث تعیین حوزه را در این زمینه کنار بگذارند و با هم همکاری کنند.»

در ادامه جلسه، دبیر شورای ترافیک گفت: «جاده مشکان جاده‌ای حادثه خیز است که در ماه‌های اخیر چندین کشته داده و مسیر شهر بابک نیز به طور کلی روی این مسیر افتاده است.»

میرزایی خطاب به رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان داشت: «با استان مکاتبه کنید که چرا باید ماشین‌آلات ما با وجود این همه مسیر ارتباطی، وسعت و ورودی دو استان، با شهرستان مجاور مساوی باشد؟ جاده مشکان و بختگان تلفات زیادی می‌دهد. مدیرکل شما باید در نظر بگیرد که ما ورودی دو استان هستیم و باید ما را به طور ویژه ببیند. اگر نمی‌شود جاده را تعریض کرد،  حداقل بخشنده‌سازی و نقاط کور اصلاح شود تا راه فرار باز باشد.  

رئیس پلیس راه هم عنوان داشت: «70 درصد تصادفات واژگونی است. معضل اصلی ما جاده قطرویه - سیرجان است که کاری برای آن انجام نشده و مسئولان استانی به انتهای حوزه نمی‌روند تا ببینند چقدر جاده خراب است. همچنین جاده بنه‌کلاغی مشکلات زیادی دارد. جاده‌ها دیوار مرگ است و به صورت پیاده هم نمی‌شود از کنار آن پایین رفت. اداره راهداری باید مدیر کل را بیاورد و این نقاط را از نزدیک به او نشان دهد.»

افتتاح پایانه ماشینهای سنگین تا پایان سال
در این جلسه بحث نصب سرعتکاه‌های مختلف در سطح شهر بررسی شد. اما میرزایی گفت: «با وجودی که درخواستهای مردمی زیادی برای نصب سرعتکاه در نقاط مختلف شهر داریم، من مخالف این کار هستم. در واقع ما باید فرهنگ رانندگی را نهادینه کنیم. البته ایجاد سرعتکاه در بعضی جاها مثل پیچ بولوار سرداران، واقعاً کمک‌کننده است.»

در ادامه، شهردار نی‌ریز عنوان داشت: «ما کمیته فنی داریم و با بازدیدی که در شهر انجام می‌شود، موقعیت دقیق سرعتکاه مشخص و به امضای طرفین در صورتجلسه می‌رسد و سپس اجرای آن آغاز می‌شود.»

مهندس حامد فرغت به موارد مختلف ایجاد سرعتکاه در سطح شهر اشاره کرد.

وی با بیان این که پیگیر راه‌اندازی پایانه ماشین‌آلات سنگین هستیم، اظهار داشت: «هم‌اکنون اتاق نگهبانی این مجموعه را کامل کرده و در حال نماسازی آن هستیم. دوربینهای مداربسته آن را خریداری کرده‌ایم که هنوز نصب نشده. تلاش ما این است که تا پایان سال پایانه ماشین‌آلات سنگین را در کنار ترمینال فعلی راه‌اندازی کنیم.»

او با بیان این که توافقنامه لازم برای روشنایی بولوار ولایت بین شهرداری و شرکت توزیع برق امضا شده، گفت: «۷۴ فونداسیون اجرا و پایه‌های روشنایی خریداری شده. ۳۰ درصد پروژکتورها هم خریداری شده و مابقی آن تا پایان سال تأمین خواهد شد.»

شهردار نی‌ریز گفت که نصب دوربینهای پایش شهری بر اساس مصوبه شورای تأمین و ترافیک، در حال اجرا است و سیستم استوریج یا حافظه آن به نوعی تأمین شده که محدودیتی برای ذخیره‌سازی تصاویر وجود ندارد.

غرفه‌های ماهی گلی، پرشورتر از همیشه
فرغت افزود: «دوربرگردان روبروی دبیرستان پویندگان برای جلوگیری از تخلف خودروها مسدود شده، اما با مشکلات دیگری مواجه شدیم که امیدواریم با تملک یکی از املاک این مسیر، طرح هندسی آنجا را اصلاح کنیم. همچنین اجرای طرح هندسی سه‌راه شهرک و انتهای بولوار چمران و اطراف زیتونها و میدان کارگر را سعی کردیم با نیوجرسی بپوشانیم تا توقف خودروهای سنگین محدود شود. در ضمن، خط‌کشی روبروی 12 مدرسه و دیگر نقاط شهر نیز انجام شده است.»

وی عنوان داشت: «غرفه‌های ماهی گلی، امسال به طور پررنگ برگزار خواهد شد. برنامه‌مان این است که کوچه روبروی بانک تجارت را از ورودی پارکینگ تا انتهای کوچه مسدود و غرفه‌ها را با شمایل زیبایی برپا کنیم.»

در ادامه جلسه، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نی‌ریز گفت: «در بازدیدهای میدانی از یک سری معابر پرحاشیه شهر، به این نتیجه رسیدیم که در برخی از آنها باید یک سری اصلاحات انجام شود؛ از جمله کوچه پاساژ گل سرخ که باید از سمت خیابان قدس به وسیله نیوجرسی مسدود شود تا خودرو ها نتوانند در آن توقف کنند.»
سرهنگ بهروز برزگر گفت: «موضوع یک طرفه کردن خیابان شعله از طرف خیابان قدس به سمت خیابان جانبازان را بررسی کردیم. با توجه به معضلات عدیده‌ای که در این قسمت وجود دارد و باعث شده خیابان حادثه‌خیز و شلوغی شود، باید بررسی‌های کمیته فنی را داشته باشیم تا تصمیمات لازم برای یک طرفه کردن آن گرفته شود.»

بحران ترافیکی در مرکز شهر
وی افزود: «ما با یک بحران ترافیکی در مرکز شهر مواجه هستیم و باید این را بپذیریم. باید مطالعات گسترده و بسیار فنی در این زمینه داشته باشیم. اخیراً کاری را با شهردار که در این زمینه علم و تجربه بالایی دارد شروع کرده‌ایم که نیاز به مشورت و بررسی زیادی دارد. ما باید بتوانیم بار ترافیکی مرکز شهر را ساماندهی کنیم. در مورد خیابان ولیعصر، طالقانی و امام خمینی، باید این مطالعات را انجام دهیم. کار ساده‌ای نیست و قطعاً مورد هجمه برخی از افراد و کاسبان قرار خواهیم گرفت. ولی منافع افراد مورد نظر نیست و ما عمومیت و رفاه جامعه را در نظر می‌گیریم و نمی‌توانیم جامعه را فدای شخص کنیم. در آینده نتیجه این کمیسیون را اعلام خواهیم کرد.»

ئیس پلیس راهور از تعیین نشدن حوزه استحفاظی در برخی مسیرها گلایه کرد و عنوان داشت: «بحث تعیین حوزه مهم است و حوزه استحفاظی ما باید مشخص شود. مسئولیت سرآسیاب، بولوار امام رضا، زیرگذر و جاده دارالرحمه را هیچ کسی قبول ندارد. شهرداری و اداره راهداری باید برای یک بار هم که شده، این مسئله را تمام کنند؛ کاری که در همه جا مدتها است حل کرده‌اند.»

دوربرگردانی برای لای‌رز
سپس یاراحمدی رئیس اداره راه و شهرسازی گفت: «ایمن‌سازی گردنه لای‌رز تا حدودی انجام شده و با هماهنگی اداره راهداری، بیشتر موانع را رفع کرده‌‌ایم. در ضمن قرار شده همان جایی که بعد از باغ لای‌رز باز است، به عنوان دوربرگردان منظور شود. دوربینهای پایش سرعت گردنه هم نصب خواهد شد.»

امیر شاهسونی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نی‌ریز به عدم موافقت ایجاد پارکینگ روبروی مدارس روستایی کنار جاده و در لاین مخالف اشاره کرد و گفت: «ممکن است دانش‌آموزان آن طرف پیاده و مجبور به عبور از عرض جاده شوند که خطرات زیادی دارد.»

وی در مورد ایمن‌سازی ورودی روستای حیدرآباد گفت:‌ «این کار در حال انجام است و قبل از عید نوروز به طول یک کیلومتر روشنایی خطی ایجاد خواهد شد .»

در ادامه جلسه، سجاد شاهسونی شهردار قطرویه به موارد انجام شده مربوط به مصوبات قبل اشاره کرد؛ از جمله ایمن‌سازی ورودی قطرویه و نصب دو برج نوری ابتدا و انتهای بولوار شهید سلیمانی.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
0
سلام لطفاً از فرمانداری و راه و شهرسازی بپرسید برای ارتقای جاده نی ریز مشکان هرات از جاده فرعی به اصلی چه تدبیری اندیشیده اید؟ جاده ایی که این روزها به جاده مرگ شهرت یافته و روزانه بیش از ۱۰۰۰ تریلی از ان عبور می کند از شما عزیزان نی ریزان هم که بهترین گوش شنوایی دردمندان هستید خواهشمندم در مورد این جاده گزارشی تهیه کنید از اورژانس میزان تلفات را بپرسید
این جاده هم اکنون محل تردد شرق و جنوب فارس به یزد و مشهد و تردد هرمزگان به اصفهان و چهارمحال و بختیاری شده است همه جای کشور جاده بین استانی با استانداردهای جاده اصلی می شناسند نه جاده فرعی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها