تعداد بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۱۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ - 2023 12 February
نویسنده : بخش هفتم


/ از جملاتی مانند «وسط حرفم نپر» یا «صبر کن من حرفم تموم بشه» استفاده نکنید. به جای این کار می‌توانید دست‌تان را بالا بیاورید و به او بگویید «صبر کنید لطفاً»، یا این که بگوید: «یه لحظه اجازه بدهید» یا این‌که شما صبر کنید تا صحبت او تمام شود و سپس به صحبت خود ادامه دهید.

/ همه افراد با خانواده و  دوستانشان خودمانی صحبت می‌کنند و این طبیعی است. اما این شیوه صحبت کردن همه‌جا مناسب نیست. 

/ اگر کسی کلمه‌ای را اشتباه به زبان ‌آورد، ‌نخندید و در جمع اشتباه او را اصلاح ‌نکنید. شما باید تنها اشتباهات دوستان و خانواده خود را آن هم به صورت خصوصی و بدون حضور دیگران گوشزد کنید. در مورد افراد غریبه این کار بی‌ادبی محسوب می‌شود، به خصوص در مقابل دیگران.

/ بهتر است در حین صحبت کردن از بیان برخی خبرهای خصوصی خودداری کنید. خبرهایی که دانستنش ممکن است حال طرف مقابل‌تان را بد کند و یا فردی که در موردش صحبت می‌کنید، ناراحت شود. خبرهایی مانند: طلاق، ازدواج، سقط جنین، بیماری، مرگ، اخراج، افسردگی، اعتیاد، و… .

/ قبل از این‌که خبری را به اطلاع دیگری برسانید از خودتان بپرسید «آیا این خبر به او ارتباطی دارد؟»، «از شنیدن این خبر خوشحال می‌شود و یا ناراحت؟» و «فردی که قرار است در مورد او صحبت کنیم، دوست دارد در مورد خصوصی‌ترین مسائل او با دیگران صحبت کنیم؟». با پاسخ دادن به این 3 سؤال می‌توانید به این نتیجه برسید که گفتن این خبر کار درستی است یا نه.

/ در مکالمه ساده حرف بزنید و زیادی واژه‌های لاتین یا عربی نامصطلح استفاده نکنید. برای نمونه  برخی به جای «ویرایش» می‌گویند «ادیت»، یا به جای «تعطیل» می‌گویند «آف» و یا به جای «واکنش» می‌‌گویند «ری‌اکشن».

/ «کی ازدواج می‌کنی؟»،«کی بچه‌دار می‌شوی؟»،‌ «آیا حامله هستی؟» و سوالاتی از این دست، مخصوصاً از افرادی که آن‌ها را به خوبی نمی‌شناسید و یا مدت طولانی است ندیده‌اید، کار درستی نیست و از پرسیدن آن خودداری کنید.

/ تبدیل گفتگو به اینکه ما چه داریم و اینکه چه موفقیت‌ها، دستاوردها و وضعیت مالی را به هم زده‌ایم مؤدبانه نیست. هیجان موفقیت‌هایمان دلیل نمی‌شود که در گفتگو با دیگران آن‌ها را مجبور به شنیدن از خودمان کنیم.

/ از اینکه بیش از حد به شخصی بگویید لباس او زیباست یا شیفته کارهای جدید او هستید بپرهیزید. درست است تعریف از دیگران بسیار مثبت و خوب است اما تحسین بیش از حد شخصی که با او نزدیک نیستید، کار نامناسبی است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها