تعداد بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ - 2023 12 February

فرمانده انتظامی نی‌ریز در راستای پیشگیری از سرقت دام، هشدارهایی را به شهروندان توصیه کرد.

سرهنگ عظیم‌ا... کرمی، بیان کرد: اگر چه پلیس متولی حفظ نظم و امنیت در جامعه به شمار می‌رود، اما شهروندان می‌توانند با رعایت نکات زیر در پیشگیری از سرقت دامها پلیس را یاری کنند.

- در فصل پاییز و زمستان دامهای روستائیان به روستاها منتقل می‌شود که این امر به جهت سرمای شدید هوا در ساعات شب، همچنین به دلیل یخبندان و عدم تردد اهالی در کوچه‌ها، احتمال سرقت را افزایش می‌دهد که هوشیاری مالکان را می‌طلبد.

- از توقف گله در کنار جاده‌ها و محورهای مواصلاتی خودداری کنید و حتی‌الامکان تعداد چوپانها و نگهبان را افزایش دهید و حفاظت فیزیکی محل نگهداری دامها را تشدید کنید.

- در صورت مشاهده خودرو یا افراد غریبه‌ای که در اطراف و محل نگهداری دام تردد دارند، مراتب را به سرعت به پلیس ۱۱۰ گزارش دهید.

- از ارائه هرگونه اطلاعات اعم از تعداد چوپانها، نگهبانها و دام خود به افراد ناشناس امتناع کنید و از ورود افراد غریبه به محل نگهداری و چرای دامها خودداری کنید.

- دامداران آمار دام خود را در طول ساعات مختلف شبانه‌روز کنترل و محل نگهداری آنها را به سیستمهای پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته و... مجهز کنند.

استفاده از سیم خاردار ویا هر مانع فیزیکی دیگری در اطراف محل نگهداری دام‌ برای پیشگیری از سرقت ضروری است.

- استفاده از حیوانات نگهبان اهلی مانند سگ و... در اطراف محل نگهداری دام نیز می‌تواند در کاهش سرقت مؤثر باشد.

- مالک و چوپان گله، باید هر چند وقت یک بار در طول روز، از دام خود سرکشی کنند، از گرفتن هرگونه مواد خوراکی و نوشیدنی از افراد غریبه خودداری نمایند و تا حد ممکن به یک وسیله ارتباطی مثل تلفن همراه مجهز باشند.

- در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سرعت به مرکز فوریتهای پلیسی 110 اعلام کنید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها