تعداد بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۱۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ - 2023 12 February
دو حادثه ترافیکی مرگبار در یک نقطه جاده مشکان، مرگ تلخ سه نفر از جمله دو کودک و مصدومیت ۱۱ نفر دیگر را رقم زد
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

به گفته مدیر اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز، اولین حادثه ساعت ۱۸:۳۰ پنجشنبه ۱۳ بهمن، ۵ کیلومتر بعد از دهچاه به سمت نی‌ریز و بر اثر برخورد خودرو پژو ۴۰۵ با مینی‌بوس رخ داد. طی این حادثه، خانواده سرنشین پژو دچار مصدومیت شدید شدند و فرزند پسر یک و نیم ساله خانواده در دم جان سپرد.

محمدحسین کچویی گفت: «برای این حادثه دلخراش آمبولانس پایگاه‌های مشکان، قطرویه و همچنین آمبولانس هلال‌احمر و کارخانه سیمان سفید اعزام شدند.»

وی افزود: «دیگر پسر ۱۲ ساله این خانواده نیز به کما رفت و به همراه پدر و مادر خود به بیمارستان منتقل شد.»

در همین رابطه، لیلا همایونی رئیس دفتر پرستاری بیمارستان شهدای سلامت گفت: «متأسفانه این کودک ۱۲ ساله دچار مرگ مغزی و در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری و پس از چند روز، با موافقت خانواده جهت پیوند اعضا به شیراز منتقل شد. پدر او هم که دچار شکستگی‌های متعدد بدنی شده بود، برای اقدامات درمانی تکمیلی به شیراز اعزام گردید.»

رئیس اورژانس نی‌ریز عنوان داشت: «حادثه دوم، شامگاه چهارشنبه ۱۹ بهمن در همان پیچ خطرناک و بر اثر واژگون شدن یک خودرو ۴۰۵ حامل اتباع خارجی رخ داد. در این حادثه، یکی از اتباع خارجی که حدود ۲۳ سال داشت، در دم جان سپرد و ۹ نفر دیگر به شدت مصدوم شدند.»

کچویی افزود: «در این رخداد نیز آمبولانس پایگاه‌های قطرویه، مشکان، هلال احمر و سیمان سفید امدادرسانی کردند.»

نوشتنی است نیرو‌های جمعیت هلال احمر نی‌ریز در هر دو حادثه به رهاسازی مصدومان و کمک‌های اولیه پرداختند.

‌گفته می‌شود جاده مشکان - نی‌ریز جاده‌ای پر ترافیک است که هر ساله شاهد اتفاقات ناگواری در آن هستیم. این جاده مواصلاتی با استان یزد، کم تابلو، کم عرض و کم‌شانه است و خط‌کشی‌های آن نیز محو شده و مسیری پر تردد و محل عبور محموله‌های ترافیکی نیز است. در این جاده، خطر برخورد با حیوانات وحشی از جمله گور آسیایی هم وجود دارد که مسئولان، به ویژه شورای ترافیک لازم است توجه ویژه‌ای به کاهش خطرات آن داشته باشند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها