تعداد بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ - 2023 12 February
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir



صمت- اتاق اصناف-دادسرا- تعزیرات حکومتی
چرا گشت اصناف روی تره‌باری‌ها اقدامی نمی‌کند؟ نه فاکتور می‌دهند و نه قیمت. از دادستان محترم و تعزیرات خواهشمندیم که ورود کنند.

پاسخ صمت:
با سلام، نظارت‌ها همیشگی و تعطیل‌بردار نیست.
ضمن این که مستند به مصوبه تنظیم بازار در چند نقطه از شهر، بنر اطلاع‌رسانی درج قیمت و صدور قبوض فروش نصب شده و نظارت‌ها نیز مستمر انجام و برخورد لازم صورت می‌پذیرد. همشهری پرسشگر محترم می‌تواند آدرس میوه‌فروشی متخلف را به مدیریت جهاد و یا بازرسی اتاق اصناف اعلام کند تا رسیدگی و برخورد شود.

پاسخ دادسرا:
با سلام، هم به پلیس اطلاعات (اماکن) سپردیم و هم به تعزیرات تأکید کردیم که اگر تخلفاتشان زیاد باشد، دستور پلمب بدهیم.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
چرا به سرویس‌های بهداشتی کنار مسجد ابوالفضل آسیاب آبادزردشت که زیر نظر شهرداری است، رسیدگی نمی‌شود؟ چند مدت است که تانکر آب آن خالی است و آب برای طهارت ندارد. حداقل یک پمپ آب تحویل خادم مسجد بدهید تا با آن از آب آسیاب تانکر را پر کند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام خدمت شهروند گرامی، سرویس بهداشتی مذکور تحت نظارت شهرداری نیست.
-----------//-----------
منابع طبیعی - دادسرا - بخشداری مرکزی
اخیرا فردی به نام .. و فرزندش اقدام به تخریب و تصرف غیر قانونی در منطقه جعفرآباد چشمه مزرو پلاک .. ازمستثنیات که به کل پلاک فوق اضافه گردیده و متعلق به تمام مالکان پلاک می‌باشد، در صورتی که رئیس منابع طبیعی و رئیس امور اراضی و ثبت املاک اعلام نموده‌اند این مقدار زمین که در محدوده و مجاورت چشمه و قنات مزرو می‌باشد، به شخص خاصی متعلق نیست و تمامی مالکان ثبتی پلاک به مقدار سهم خودشان سهیم هستند. یک جلسه حضوری بامالکان و شخص متصرف برگزار شده و ایشان اعلام داشت که هزینه من را بدهید و اخیراً هم شروع به تخریب و تصرف نموده که تعدادی از مالکان جهت تعیین تکلیف در محل حضور یافتند؛ اما باتهدید متصرف و فرزندش مواجه شدند و با حضور کلانتری، صورتجلسه شد مبنی بر این که تخریب تا نتیجه تعیین تکلیف مراحل قانونی تعطیل شود.
ولی متأسفانه او هنوز در حال تخریب و تصرف است؛ لذا جهت جلوگیری از تنش اجتماعی، از مقامات مسئول تقاضای دستور رسیدگی داریم.

پاسخ منابع طبیعی:
پس از اعلام و تصویب قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع، مجرای قانونی پیش‌بینی شده جهت افرادی که تصور می‌کنند حقی از آن‌ها ضایع شده و اراضی قدیمی و دارای سابقه آن‌ها دولتی شده است، اعتراض به ملی شدن اراضی و تفسیر عکس‌های هوایی در شعب ویژه و دفاتر قضایی است. در صورت صدور رأی مبنی بر مستثنیات (غیرملی) بودن اراضی توسط مرجع قضایی، آن بخش از اراضی از سند‌ها و پلاک منابع طبیعی کسر شده، لذا مدیریت و مالکیت آن نیز دیگر با سازمان منابع طبیعی نخواهد بود. با توجه به وظایف قانونی تعریف شده، تشخیص مالک یا مالکین این اراضی در حیطه اختیارات اداره نبوده و مربوط به اداره محترم ثبت اسناد و املاک و دادگاه است. ضمن این که این اداره آمادگی خود را جهت راهنمایی و همکاری اعلام می‌دارد.

پاسخ دادسرا:
در جریان این موضوع نیستیم. شخص معترض باید به منابع طبیعی مراجعه کند و منابع طبیعی به ما گزارش کند و شاکی باشد.

پاسخ بخشداری مرکزی:
در صورت داشتن مالکیت قانونی فرد نامبرده، اختلاف ملکی بین ایشان و سایر مالکان باید با حضور شاکیان در مراجع قضایی رسیدگی و رفع اختلاف گردد و در غیر این صورت، (یعنی نداشتن مالکیت رسمی از اراضی مذکور) توسط اداره منابع طبیعی جهت برخورد با متخلف، پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.
-----------//-----------

سیمان خاکستری
از رئیس کارخانه سیمان خاکستری بپرسید وقتی روزانه ۱۵۰ تریلی سیمان بارگیری می‌شود، چرا سود سهامداران را که چندین سال است سهم خریده‌اند نمی‌دهید؟ اگر همین مردم پول واریز نکرده بودند، چطور می‌توانستید این همه فروش داشته باشید؟ چه زمانی قرار است به مردم سود بدهید؟
-----------//-----------

نماینده صدا و سیما
بعد از بارش برف که در شهرستان اتفاق افتاد، باز هم صدا و سیما خبر نادرست منتشر کرد و آن این که بعد ۳۰ سال در نی‌ریز برف آمد. خواهش می‌کنم از طریق خبرنگار صدا و سیما پیگیری کنید تا دفعات بعد چنین اتفاقی رخ ندهد.
-----------//-----------

شورای ترافیک
فکری به حال دوربرگردان سه‌راهی تل‌مهتابی و محمود‌آباد کنید که تا به حال چندین تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده است.
-----------//-----------

شورای ترافیک - بخشداری پشتکوه
‌جاده مشکان - نی‌ریز جاده‌ای پر ترافیک است که هر ساله شاهد اتفاقات ناگواری در آن هستیم. این جاده مواصلاتی با استان یزد، کم تابلو، کم عرض و بی‌شانه است که خط‌کشی‌های آن نیز محو شده. مسیر پر ترددی است که محل عبور محموله‌های ترافیکی نیز می‌باشد. در این مسیر خطر برخورد با حیوانات وحشی از جمله گور آسیایی هم وجود دارد.
لطفاً فکری به حال آن کنید.
-----------//-----------

فرمانداری
فرماندار محترم نی‌ریز! یادم است وقتی قیمت‌های کالا‌های اساسی آزاد شد و موج گرانی و تورم همه جا را فرا گرفت، جنابعالی به بازار آمدید و به بازاریان گفتید مردم تحمل کنند تا این جراحی اقتصادی انجام شود.  
اگر می‌شود، بگویید این جراحی بالاخره تمام شده یا هنوز ادامه دارد؟ و این که بالاخره این جراحی قرار است مردم را خوشبخت کند یا بدبخت‌تر؟
-----------//-----------

ورزش و جوانان
مسئول نظافت و رسیدگی به وضعیت سالن ورزشی آبادزردشت آقای .. است؛ ولی دریغ از یک جارو که کف این سالن خورده باشد. چند ماه است که تمیز نشده؛ چرا رسیدگی نمی‌کنید؟
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- چرا کامنت‌های پست .. را بسته‌اید؟
چرا اجازه نمی‌دهید مردم آزادی بیان داشته باشند؟
چرا نمی‌گذارید اعتراضاتشان را بیان کنند؟
اگر چیزی که این .. اعلام کرده واقعیت دارد، کامنت‌ها را نمی‌بستید. واقعاً متأسفم.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس،  مطلب مورد نظر شما آگهی بود. کامنت همه آگهی‌ها بسته است.

۲- لطفاً پیگیری کنید که برای یک گواهینامه پایه یک یا ویژه باید با صرف هزینه زیاد حداقل بیست بار به مرودشت یا شیراز برویم و بر‌گردیم. جوان‌های زیادی داریم که به خاطر نداشتن گواهینامه بیکار هستند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، پیگیری خواهیم کرد.
-----------//-----------

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- اتاق اصناف
- تعزیرات حکومتی
- سیمان خاکستری
- نماینده صدا و سیما
- شورای ترافیک
- بخشداری پشتکوه
- فرمانداری
- ورزش و جوانان

ما نشسّیم پای حرف دلتون

 

تصویر مربوط به انتقاد یک شهروند و درخواست از شورای ترافیک و بخشداری پشتکوه در همین صفحه است

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها