تعداد بازدید: ۷۴۵
کد خبر: ۱۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷ - 2023 07 February
در دهه فجر
گازرسانی در آستانه تکمیل، افتتاح ساختمان پزشکی قانونی، آبرسانی به نصیرآباد و خودروهای میلیاردی شهرداری
author
روزنامه نگار: محمد جلالی

 

تعداد بازدید : 112

تنها ۲ روستا باقی است تا شهرستان نی‌ریز به صورت کامل گاز رسانی شود و به شهر‌های سبز گازی بپیوندد.

البته این نکته قابل ذکر است روستا‌هایی مشمول گازرسانی می‌شوند که در معیار‌های شرکت گاز گنجانده شده باشد که بر اساس این آمار، ۹۸ روستا شامل این طرح می‌شدند که به گفته رئیس شرکت گاز نی‌ریز تنها روستا‌های غدیرگه و قلعه بهمن در بخش مرکزی هنوز گازرسانی نشده‌اند و در هفته دولت سال آینده گازدار خواهند شد.

خصوصی گفت: دیگر روستایی بدون گاز در شهرستان نی‌ریز باقی نمانده و آن‌هایی هم که گازرسانی نشده‌اند از نظر تقسیمات کشوری آبادی محسوب می‌شوند نه روستا و یا از بعد مسافت یا سرانه خانوار در آمار‌های شرکت گاز قرار ندارند.

در هفتمین روز از دهه فجر در روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه محمد فرخ‌زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس به همراه جمعی از مدیران کل به نی‌ریز آمدند تا در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه حضور یابند.

افتتاح ساختمان پزشکی قانونی، آبرسانی به مجموعه نصیرآباد، گازرسانی به ۱۹ روستای بخش قطرویه، ادامه اجرای عملیات برق‌رسانی به بلوار ولایت، بازدید از ماشین‌آلات خریداری شده شهرداری نی‌ریز و مکان‌های تاریخی همچون سرای جاوید، سرای شمشیری و خانه حیدری از جمله برنامه‌های هفتمین روز دهه فجر بود.

افتتاح ساختمانی پس از ۱۰ سال
ساختمان پزشکی قانونی با زمینی به مساحت ۱۱۰۰ و زیربنای ۵۵۰ مترمربع با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

در آئین افتتاحیه حجت‌الاسلام فال‌اسیری گفت: زمین این ساختمان توسط بنده به پزشکی قانونی اهداء شده است، اما این ساختمان ۳۷ متر پیشروی داشته و باعث شده زمین برخی از شهروندان تصاحب شود.

وی از مدیرکل پزشکی قانونی درخواست نمود تا حق این این افراد را بدهد.

ساختمان جدید پزشکی قانونی در بلوار بهار واقع شده است و از این به بعد شهروندان می‌توانند مسائل و مشکلات خود را در ارتباط با این سازمان در آنجا پیگیری کنند.

در ادامه از بخش‌های مختلف از جمله سالن تشریح، سردخانه و سالن انتظار بازدید شد.

آب شرب در نصیرآباد
آبرسانی به مجموعه نصیرآباد با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان به طول سه کیلومتر و با مخزن ۵۰ متر مکعبی به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح، فرهاد طهماسبی نماینده مجلس گفت: از ابتدای نمایندگی‌ام، مردم بخش رستاق از نبوده آب شرب گلایه داشتند و غالباً آب مورد نیاز خود را از دارالرحمه تهیه می‌کردند.

در ابتدا که پیشنهاد این طرح داده شد یک ریال اعتبار مصوب نداشت، اما با همکاری رئیس سابق آبفا جناب آقای قره‌چاهی و با نبود هیچگونه اعتباری کار را شروع کردیم و خوشبختانه در ادامه فرماندار و رئیس جدید آبفا نی‌ریز ایثارگرانه پای کار ایستادند و با استفاده از سیستم آب شرب شهری و اضافه شدن یک حلقه چاه، مسئله آب این بخش مرتفع شد.

مختار یوسفی فرماندار نی‌ریز در این مراسم با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای تأمین آب شرب شهرستان در نظر گرفته‌ایم گفت: ما نیامده‌ایم شبکه آبرسانی راه‌اندازی کنیم بلکه به دنبال نهضت آب هستیم. اعتباری که برای آب در نظر گرفته‌ایم برابر با اعتبار ۳ شهرستان در استان فارس می‌باشد و نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر شده است.

گازرسانی به ۱۹ روستای بخش قطرویه
در ادامه مسئولان به امامزاده سید محمد ریزاب رفتند تا شاهد افتتاح گازرسانی به ۱۹ روستای بخش قطرویه باشند.

با این ۱۹ روستا، بخش قطرویه کاملاً گازدار می‌شود. اعتبار این پروژه ۲۲ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان بوده است. با افتتاح این پروژه پوشش گاز شهرستان به ۹۹ درصد رسیده است.

در گازرسانی جدید که ۳۹۵۷۲ متر شبکه کار شده ۶۰۰ فقره انشعاب اعطاء گردیده است.

زارعیان معاون مهندسی اجرای طرح‌های گازی استان فارس با بیان آمار فوق گفت: خط رینگ گازی کرمان به شرق استان فارس با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال افتتاح می‌شود و این مسئله می‌تواند زیرساخت‌های خوبی را برای صنایع فارس ایجاد کند.

ما معتقدیم گاز محور توسعه است و از مسئولان شهرستان درخواست داریم تا به فکر جذب سرمایه‌گذار در منطقه باشند که با این کار اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد.

رونمایی از ۳ خودرو جدید شهرداری نی‌ریز
در ادامه مسئولان به نی‌ریز بازگشتند و از خودروی سازمانی و آتش‌نشانی و همچنین بیل مکانیکی شهرداری نی‌ریز رونمایی کردند. اعتبار خرید این سه خودرو ۸ میلیارد تومان می‌باشد.

اولین تیرک برق
به صورت نمادین اولین تیرک برق بلوار ولایت نصب گردید تا عملیات روشنایی این مسیر انجام شود. قرار است تا پایان سال روشنایی این بلوار تأمین گردد. اعتبار آن ۳ میلیارد تومان می‌باشد.

بازدید از ۳ خانه تاریخی
در پایان این سفر از سرای جاوید، سرای شمشیری و خانه حیدری بازدید شد.

معاون استاندار در این بازدید محیط خانه شمشیری را مستعد برای حضور توریست و معرفی شهرستان دانست.  

بازدید از آثار هنرمندان در خانه حیدری از جمله تولید سرامیک با هنر دست از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

شهردار نی‌ریز که در حال مرمت خانه شمشیری می‌باشد، گفت: این خانه اولین خانه نی‌ریز است که برق به آن آمده است و به همین دلیل برای مردم نی‌ریز با ارزش می‌باشد.

***
بهره برداری و کلنگ‌زنی چند طرح در مشکان

محمدرضا هدایتی، نی‌ریزان فارس:

چهارشنبه ۱۹ بهمن، همزمان با دهه فجر چندین طرح به بهره‌برداری رسید و کلنگ‌زنی شد.

در این مراسم مختار یوسفی فرماندار و هیئت همراه و همچنین مسئولان شهر مشکان حضور داشتند.


افتتاح واحد مسکونی ویژه مددجوی بهزیستی 
زینت اسفندیاری رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی‌ریز گفت: این واحد مسکونی با کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی اداره بهزیستی و تسهیلات دریافتی توسط مددجو از بانک مسکن، ساخته و افتتاح شد.

افتتاح کانال آبیاری روستای کهتویه
بصیری مدیر جهاد شهرستان نی‌ریز گفت: این کانال به طول ۸۱۰ متر با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از سهم بلاعوض مشارکت دولتی به بهره‌برداری رسید.

پارکینگ ماشین‌های سنگین
کلنگ‌زنی پروژه پارکینگ ماشین‌های سنگین از دیگر برنامه‌ها بود.  

مهدی محسنی شهردار مشکان گفت: ساخت فاز اول این پروژه با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان در آینده‌ای نزدیک شروع می‌شود.

کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن
کلنگ‌زنی طرح اقدام ملی مسکن از دیگر برنامه امروز بود. مبین رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان نی‌ریز گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۷ هکتار انجام می‌شود که ۱۳۰ قطعه زمین ۲۲۰ متری از طریق قرعه‌کشی به متقاضیان واگذار می‌گردد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها