تعداد بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ - 2023 04 February
امام جمعه نی‌ریز از مسئولان خواست تا موانع تولید را از سر راه بردارند و از بنگاه های کوچک و بزرگ حمایت کنند.
خبرنگار: سمیه نظری

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه 14 بهمن‌ماه به موضوع رفع تحریم از نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «در روزهای گذشته دوباره تحریم شدیم. ما باید خودمان دنبال رفع تحریم و خنثی سازی آن باشیم و راه آن تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا است‌ باید روی اینها متمرکز شویم و به این سمت پیش برویم. دولتمردان نیز باید از تولیدات داخلی حمایت کنند. چه بنگاه‌های کوچک و چه بنگاه‌های بزرگ باید حمایت شوند و موانع تولید از سر راه آنها برداشته شود.»

ایشان با تبریک میلاد مولود کعبه، مولای متقیان علی (ع) و روز پدر گفت: «امام علی(ع) الگویی کامل برای همه بشریت است او در صبر و بردباری،‌ ‌زهد و پارسایی و شجاعت اول بود. امیدوارم بتوانیم سیره‌امیرالمؤمنین را در زندگی خود پیاده کنیم. هرچند نمی‌توانیم مثل او زندگی کنیم، اما می‌توانیم تا حدودی خود را به او نزدیک کنیم. او نیمه‌شب‌ها به مستمندان و ضعیفان کمک می‌کرد. در جامعه ما کسانی هستند که مشکل معیشتی دارند و ما باید به آنها یاری برسانیم. می‌توانیم در طرح محسنین و اکرام که توسط کمیته امداد اجرا می‌شود، شرکت کنیم و حامی باشیم و به این سیره امیرالمومنین جامه عمل بپوشانیم.»

خطیب جمعه نی‌ریز در جایی دیگر، به ایام‌ا… دهه فجر اشاره کرد و گفت: «همه روزها عادی هستند و اگر روز یا شبی را مبارک یا شوم می‌نامیم،‌ به خاطر حادثه‌ای است که در آن اتفاق افتاده است. اما بعضی روزها از مبارک‌بودن بهتر است و آن روزها، ‌یوم‌ا.. هستند. پس بدانیم اگر 12 بهمن یا 22 بهمن یوم‌ا... است، ما در آن روزها دست قدرت پرورگار متعال و پیروزی مسلمانان و ذلت استکبار جهانی را شاهد بودیم.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در جایی دیگرگفت: «نظر بعضی‌‌ها در اقتصاد این است حالا که پولی به دست آمده، با ‌آن ‌گره‌ای را باز کنیم. اما نظر حضرت آقا این نیست و توصیه و توجه او به زیرساخت‌هاست. اگر شما اموالی را از طریق فروش اموال به دست آورده‌اید، باید برای زیرساخت‌ها خرج کنید. چون این‌ حق همه مردم است؛ تنها برای مردم امروز نیست و ما مسئولیم که به فکر مردم و نسل آینده نیز باشیم.»

وی اشاره‌ای نیز به ایام اعتکاف کرد و گفت: «اعتکاف،‌ارتباط با خدا و پالایش روح و تهذیب نفس است. خلوت کردن با خدا در همه حالات خوب است، به ما آرامش می‌دهد و اضطراب‌ها را از بین می‌برد و در نهایت انسان به مرحله‌ای می‌رسد که هیچ حزن، اندوه و ترسی جز خدا و روز قیامتش ندارد.»

نوشتنی است در بین دو نماز، مختار یوسفی فرماندار شهرستان نی‌ریز به اقدامات خود در دولت سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد که هفته آینده به اقداماتی که در این دوره انجام شده،‌ می‌پردازد.

همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان نی ریز در حاشیه مراسم نماز جمعه اقدام به جمع آوری کمکهای مردمی برای حادثه دیدگان زلزله خوی کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها