تعداد بازدید: ۳۹۴
کد خبر: ۱۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ - 2023 04 February
تولد در آمبولانس
کارکنان اورژانس ۱۱۵ به همراه مامای درمانگاه ریزاب، نوزاد مادر ۲۴ ساله را در آمبولانس و در یک عملیات ۴۵ دقیقه‌ای پراضطراب در وسط بیابان به دنیا آوردند.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

به گفته مدیر اورژانس ۱۱۵ شهرستان نی‌ریز، ساعت ۸:۵۰ صبح دوشنبه ۱۰ بهمن، شرایط یک زائوی ۲۴ ساله در روستای ریزاب به گونه‌ای شد که با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفتند.

کارکنان اورژانس در مسیر منزل این مادر، مامای درمانگاه ریزاب را هم سوار آمبولانس کردند تا در انتقال این مادر به آن‌ها کمک کند.

پس از مشورت با پزشک متخصص در نی‌ریز، تصمیم بر اعزام به بیمارستان نی‌ریز گرفته می‌شود. اما در حال انتقال و قبل از روستای وزیره، شرایط مادر به گونه‌ای می‌شود که آمبولانس مجبور به توقف کنار بیابان شده و در یک عملیات ۴۵ دقیقه‌ای پر اضطراب، نوزاد دختر که فرزند دوم این مادر ۲۴ ساله بود، به دنیا می‌آید.

شرایط نوزاد با توجه به پیچیده شدن بند ناف به دور گردن او مناسب نبود؛ اما در نهایت عملیات زایمان با موفقیت انجام و شرایط جسمی مادر و نوزاد به حالت عادی بازگشت.

کارکنان اورژانس ۱۱۵ این مادر و نوزاد را برای تکمیل مراحل درمان، به زایشگاه بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز تحویل دادند.

نوشتنی است افسانه بصیری مامای درمانگاه ریزاب و علی علیخانی و داود شاهسونی کارکنان اورژانس ۱۱۵، این عملیات را انجام دادند.

45 دقیقه پراضطراب در بیابان

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها