تعداد بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۱۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ - 2023 04 February

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

راه و شهرسازی
۱- فرزند سوم ما از ۱۳ بهمن سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده است. اما می‌گویند زمین شامل شما نمی‌شود. علت چیست؟
۲- اداره راه و شهر‌سازی بودم؛ در این بحبوحه کمبود گاز در کشور، شعله بخاری‌ها تا آخر بالا و در‌ها کاملاً باز بود. در همین حین که به بخاری می‌نگریستم، به این فکر می‌کردم که این گاز چه نعمتی است که این چنین با آن رفتار می‌کنیم. اگر جای مردم ژاپن و یا سایر کشور‌ها بودیم، مسئولان چطور می‌خواستند قبول مسئولیت کنند؟

پاسخ راه و شهرسازی:
باسلام خدمت همشهریان محترم و بزرگوار.
۱- کلیه عزیزانی که از اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد فرزند سوم آن‌ها متولد شده، مشمول این قانون می‌شوند. (تاریخ قبلی به اول فروردین تغییر پیدا کرده است.)
۲- در خصوص مصرف گاز، ممنون بزرگواری هستیم که این موضوع را متذکر شده‌اند. چشم، حتماً پیگیری می‌شود.
-----------//-----------

شورای ترافیک
با توجه به این که شخصی به نام ..، ده‌ها رأس اسب را در منطقه گردنه لای‌رز نزدیک کارخانه سیمان برای چرا رها کرده و نظارتی روی آن‌ها ندارد، این مسئله باعث رخ دادن چندین مورد حادثه تصادف و تلف شدن اسب‌ها و همچنین صدمات جانی و مالی زیاد برای خودرو‌های عبوری شده است.
چرا تا جان افراد بیشتری به خطر نیفتاده، اقدامی نمی‌کنید؟

پاسخ شورای ترافیک:
ضمن تشکر از طراح محترم سؤال، موضوع در حال پیگیری است. ضمن این که از مردم در‌خواست می‌شود در صورت اطلاع از صاحبان اسب‌های مورد اشاره، مراتب را جهت پیگیری بیشتر به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاع‌رسانی کنند.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان - نظام پزشکی
لطفاً نرخ بُخور را در مطب دکتر.. در نی‌ریز و همین بخور را در مطب دکتر .. در استهبان مقایسه و بررسی کنید.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
سلام، چشم، پیگیری خواهد شد.
-----------//-----------

مخابرات - فرمانداری
۱- چرا قصد فروش ساختمان اداری مخابرات را دارید؟
مردم چه گناهی دارند که باید برای گرفتن خدمات از این اداره در آینده به حاشیه شهر مراجعه کنند؟
۲- با خبر شدیم اداره مخابرات تصمیم به فروش ساختمان مخابرات گرفته است. خواهشمندیم اعتراض مردم نی‌ریز را نسبت به این موضوع در هفته‌نامه منعکس و از مردم حمایت کنید.

پاسخ فرمانداری:
با سلام، موضوع از طریق اداره کل مخابرات استان در حال بررسی است.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی
فکری به حال کیفیت پایین نان‌های نانوایی سنگک .. و همچنین نانوایی سنگک .. کنید.

پاسخ جهاد کشاورزی:
برای بهبود کیفیت نان به نانوایی‌ها تذکر داده و قرار شده اتحادیه خبازان شهرستان نیز کلاس آموزشی بهبود کیفیت نان را برای نانوایی‌ها برگزار کند.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی - بخشداری قطرویه
در روستای پر جمعیت ریزاب فقط یک نانوایی وجود دارد که خدایی با توجه به این که نانوا سعی می‌کند همه را راضی کند، اما واقعاً یک نانوایی برای این همه جمعیت کم است. در ضمن روستا‌های اطراف به خاطر کیفیت خیلی خوب نان نانوایی ریزاب به اینجا می‌آیند که واقعاً صف‌های طولانی و جمعیت زیادی ساعت‌ها منتظر نان می‌مانند و این یک معضل بزرگی برای مردم روستای ریزاب شده است. اگر به داد تشنگی مردم ریزاب نمی‌رسید، حداقل برای نانوایی و نان مردم یک فکر و برنامه مناسبی داشته باشید.

پاسخ جهاد کشاورزی:
با هماهنگی شورای آرد و نان و تلاش جهاد کشاورزی شهرستان، ماه آینده یک نانوایی دیگر در ریزاب افتتاح می‌شود.

پاسخ بخشداری قطرویه:
با سلام، در خصوص راه‌اندازی نانوایی در ریزاب، مدت یک سال است که یک نفر از اهالی مجوز احداث نانوایی را اخذ کرده، ولی به علت نداشتن سهمیه آرد، امکان راه‌اندازی نبود. خوشبختانه در یک ماهه اخیر با اصرار بخشداری و شورای اسلامی و با پیگیری‌های مهندس حقیری معاون محترم فرماندار و اداره صنعت و معدن و جهاد کشاورزی، میزان ۱۵۰ کیسه سهمیه آرد دولتی برای ایشان در نظر گرفته و با اداره غله نیز مکاتبه لازم انجام شد. ان‌شاءا... در آینده نزدیک نانوایی راه‌اندازی خواهد شد و اهالی مشکلی در تأمین نان نخواهند داشت.
-----------//-----------

فرماندهی انتظامی
وضعیت رانندگی و ترافیک در شهر نی‌ریز نابسامان است. چرا با توجه به جمعیت جوان، حتی یک پلیس موتورسوار راهنمایی وجود ندارد؟

پاسخ فرماندهی انتظامی:
با سلام و احترام، دلیل وجود ترافیک در شهر نی‌ریز کم عرض بودن خیابان‌ها و عدم گنجایش ظرفیت خیابان‌ها برای تردد خودرو‌ها است و عوامل راهور به شکل شبانه‌روزی در حال خدمت هستند. ان‌شاءا... در آینده از پلیس موتورسوار نیز استفاده خواهد شد.
-----------//-----------

فرماندهی انتظامی - بخشداری پشتکوه
چرا در دهستان دهچاه یک پاسگاه پلیس نیست؟ در حالی که همه دهستان‌های شهرستان پاسگاه دارند. کلانتری مشکان تا دهچاه حداقل نیم ساعت فاصله دارد و حتی اگر کسی شاکی شود و فوریت پلیسی پیش آید، تا رسیدن پلیس عملاً همه چیز تمام شده است. حداقل یک کانکس انتظامی در دهچاه راه‌اندازی کنید.

پاسخ فرماندهی انتظامی:
استقرار پاسگاه در دهستان مذکور و سایر دهستان‌ها مستلزم وجود معیار‌ها و ملاک‌ها و داشتن شرایط خاصی است که این دهستان فاقد این معیار‌ها است. با توجه به فاصله کم دهستان تا پاسگاه، نیازی به وجود پاسگاه نیست. ضمناً هرگونه اخبار و اطلاعات درباره خرید و فروش مواد مخدر و سایر جرائم، می‌تواند از طریق تماس با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یا با مراجعه حضوری به فرماندهی بخش پشتکوه اطلاع‌رسانی شود و قطعاً پیگیری لازم خواهد شد.
-----------//-----------

فرماندهی انتظامی- شورای ترافیک
خیابان مدرسه شهیدان توکل واقع در مسکن مهر عرض کمی دارد. هنگام تعطیلی مدرسه تردد خودرو‌ها و دانش‌آموزان و والدین در این خیابان کم‌عرض زیاد می‌شود و ترافیک بدی به وجود می‌آورد. در همین شرایط چند تریلر و کامیون هم در این خیابان پارک می‌کنند که ترافیک را دوچندان می‌کند. بار‌ها شده که بچه‌ها از پشت این تریلر‌ها به طور ناگهانی به وسط خیابان می‌آیند. خواهشمندم تا اتفاق بدی نیفتاده، از رانندگان محترم بخواهید جای دیگری پارک کنند. این عکس‌ها هنگام صبح گرفته شده؛ ولی خودتان در هنگام ظهر سری به آنجا بزنید و وضعیت را ببینید.

پاسخ فرماندهی انتظامی:
ضمن تشکر از اطلاع‌رسانی شهروند گرامی، قطعاً این موضوع پیگیری و از پارک کامیون‌ها در آن مکان، از طریق پلیس راهور جداً جلوگیری خواهد شد.
-----------//-----------

توزیع برق
چراغ‌های کوچه ۱۲ خیابان شهید صدوقی بجز یک چراغ، بقیه خاموش است. دو پروژکتور هم در خیابان و روبروی کوچه قرار گرفته که هر دو نیم‌سوز شده و مدام خاموش و روشن می‌شوند. از اداره برق تقاضا دارم هر چه زود‌تر مشکل را برطرف کند.

پاسخ توزیع برق:
در خصوص اصلاح روشنایی کوچه ۱۲ خیابان شهید صدوقی به استحضار می‌رساند در تاریخ ۱۲/۱۱/۱۴۰۱ از محل بازدید و سه عدد لامپ تعویض شد. همشهریان محترم می‌توانند درخواست‌های روشنایی معابر را از طریق شماره تماس‌های ۱۲۱ و ۵۳۸۳۷۰۰۰ و یا نرم‌افزار برق من ثبت و پیگیری کنند.
-----------//-----------

شورای ترافیک
اصلاح مسیر تپه شهدا را که مصوبه شورای شهر دارد، جهت از بین نرفتن جوانان پیگیری کنید.
-----------//-----------
شهرداری نی‌ریز - توزیع برق
بابت نصب و راه‌اندازی برج نوری که در سه‌راهی صدوقی و بولوار استقلال نصب شده، از شهرداری و اداره برق و همه دست‌اندر‌کاران متشکریم.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- بعد از مدت‌ها به نی‌ریز آمدم و تغییری مشاهده نکردم و افسوس می‌خورم به حال این شهرکهن...
فضای شهر دلگیر و زیباسازی بسیار ضعیف است. خیابان‌ها خط‌کشی ندارند. جدول بولوار‌ها رنگ‌آمیزی نشده‌اند. گویی درختان نارنج نایی ندارند و به گِل نشسته‌اند.
می‌طلبد شهردار عزیز همتی به خرج دهد و مابین نارنج‌های بولوار‌هایی مثل شهید سلیمانی، درخت سرو‌ناز کاشته شود.
نور‌پردازی مسجد جامع که نماد آثار باستانی شهر نی‌ریز است، بسیار ضعیف است؛ در صورتی که با یک نور‌پردازی حرفه‌ای می‌توان جلوه‌هایی خاطره‌انگیز برای مردم و مسافران ساخت.
۲- کاشی‌کاری پیاده‌رو خیابان نواب صفوی به کجا رسید؟ جلو خانه ما را خیلی وقت است که کنده و رفته‌اند.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
منتقد محترم! انتقاد شما به مسئولان بیمارستان ارجاع داده شد.
-----------//-----------

شرکت تعاونی معدنی کارمندان نی ریز
چرا انتخابات هیئت مدیره و بازرسین شرکت را به آخر سال مالی موکول کرده اید؟
چرا زمان کاندیدا شدن افراد داوطلب برای هیئت مدیره را در چند روز تعطیلی مقرر کرده اید؟ زمان شروع ثبت نام را از دوازدهم تا هجدهم بهمن تعیین کرده‌اید. در صورتی که تازه آگهی آن قرار است روز شنبه پانزدهم در روزنامه خبر جنوب منتشر شود. در صورتی که می‌توانستید در فضای مجازی یا از طریق پیامک انبوه بین اعضای خود اطلاع رسانی کنید.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- در مورد مطلب قهوه‌خانه‌ها، خدا خیرتان بدهد. شاید همین کارتان سبب خیر شود. ما کافه باغ خانوادگی داشتیم و فقط خانواده‌ها را راه می‌دادیم که آمدند و پلمب کردند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و درود فراوان، از توجه شما به روزنامه خودتان سپاسگزاریم.
۲- سلام، ممنون که در مورد قلیان بحث و گفتگو کردید.‌ای کاش اگر تصمیم بر این باشد که در قهوه‌خانه‌ها بساط قلیان راه‌اندازی شود، از مضرات تنباکو هم روی یک تابلو نوشته شود تا اگر کسی اطلاع ندارد، آگاه شود. حد‌اقل به جای تنباکو‌های میوه‌ای، از تنباکوی براز‌جان استفاده کنند. چون خیلی‌ها خبر ندارند این تنباکو‌ها از هروئین بدتر است.
نی‌ریزان فارس: با سلام و درود فراوان، از توجه شما به روزنامه خودتان سپاسگزاریم. ان‌شاءا... به پیشنهاد شما عمل خواهیم کرد.
۳- یک گزارش در مورد کیفیت پایین نان در نی‌ریز و این که چه کسی باید پاسخگو باشد، تهیه کنید.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، پیگیری خواهیم کرد. به پاسخ جهاد کشاورزی در همین صفحه نیز مراجعه فرمایید.
۴- وقتی سرمقاله را خواندم، نشستم فکر کردم و دیدم از ١٠٠ تا رفیقی که دارم، همه قلیان می‌کشند و اگر جایی برای این افراد نباشد، نتیجه‌اش می‌شود خرید ١٠٠ تا قلیان و به جای روزی یک بار کشیدن، در خانه روزی ١٠ تا سر قلیان می‌کشند.
ما ٤ سال است کافه داریم و در این ٤ سال، دقیقاً ١٠ بار پلمب شده‌ایم و هر بار تا با صد تا تعهد باز کردیم، حدوداً ٣ ماه طول کشیده که می‌شود ٢ سال و ٦ ماه تعطیلی. ماهی ٦ میلیون تومان اجاره دادیم که می‌شود ١٨٠ میلیون. واقعاً به نظرتان با قلیان ٢٠ هزار تومانی که ما روزی بین ٥٠٠ تا ٨٠٠ هزار تومان دخلمان است، چقدر باید کار کنیم تا این خسارت جبران شود؟
لطفاً بیایید نظارت کنید. ما ١١ دوربین داریم که حتی اگر وقت هم نکردید بیایید، ما حاضریم هر ماه فیلمهمای دوربین را بیاوریم شما بررسی کنید. ما اینجا از دکتر بگیرید تا کارمند و کارگر، مشتری داریم و مکانی درست کرده‌ایم که مردم می‌آیند با تخته بازی کردن و فوتبال دیدن و… کمی از اعصاب خوردی روزمره‌شان کم می‌کنند.
خودتان می‌دانید آمار دعوا و بقیه چیز‌ها در شهر چگونه است. شما که پلمب می‌کنید، این را بدانید که ما آخر هفته‌ها شب‌ها ٣٠٠ جوان را کنترل می‌کنیم و به جای این که بروند در باغها، همین جا دور هم می‌نشانیم و همه با هم رفیق شده‌اند.
این که می‌گویند شاید در قلیان مواد روان‌گردان مثل ماری و بقیه چیز‌ها بریزند، کمی فکر کنند ببینند با ٢٠ هزار تومانی که ما می‌گیریم، با تنباکویی مثل تنباکوی نخل که می‌خریم دانه‌ای ٩٠ هزار تومان، با ذغال کیلویی ٦٠ هزار تومان، با لوله یکبار مصرفی که دانه‌ای٧ هزار تومان است، با اجاره ماهی٦ میلیون و تانکر آبی که هفته‌ای یک میلیون می‌شود، با پول برق و گاز واقعاً می‌صرفد که بیاییم چنین کاری کنیم؟ کمی انصاف داشته باشید و نگذارید جوان‌های شهرمان پایشان در پاتوق‌هایی که خدا می‌داند چه خبر است، باز شود؛ و به همین چند کافه‌ای که زیر نظرخودتان است، اجازه دهید کار کنند و تعدادش را هم کنترل کنید که بیشتر نشوند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، ان‌شاءا... که نظرات جنابعالی مورد توجه مسئولان مربوط قرار گیرد.
۵- احسنت به هفته‌نامه نی‌ریزان فارس بابت این سرمقاله. هر کس سلامتی‌اش برایش مهم است، حتی نزدیک قلیان و دخانیات نمی‌رود و کسی هم که دوست دارد مصرف کند، هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند جلویش را بگیرد.
نی‌ریزان فارس: با سلام و درود فراوان، از توجه شما به روزنامه خودتان سپاسگزاریم.
۶- در مقام دفاع از عرضه شدن یا نشدن قلیان در قهوه‌خانه نیستم؛ اما در مورد نکات و دلایل ضعیفی که ارائه شد، باید بگویم:
۱- چه کسی گفته به خاطر این که کلاً استفاده نکنند قهوه‌خانه‌ها را منع می‌کنند؟ و این که در محیط‌های دیگر احتمال استفاده از مواد مخدر و هزار احتمال دیگر هست هم نمی‌تواند دلیل خوبی باشد. چون احتمالات بدتری هم در قهوه‌خانه‌ها قابل تصور است و به عبارتی نمی‌توانیم افراد را اجبار کنیم و یا قهوه‌خانه را به قلیان‌خانه تبدیل کنیم برای این که فلان احتمال وجود دارد. (مثلاً یکی از بدی‌های عرضه قلیان این است که افرادی که قلیان نمی‌کشند، نمی‌توانند به آنجا بروند و قهوه و چای بخورند).
۲- قیاس کردنِ نظارت بر فرآورده‌های غذایی با نظارت بر مراکز عرضه قلیان باطل است. چون اصل فرآورده‌های غذایی مضر نیستند؛ اما قلیان اصلش ضرر دارد و این که شما نوشتید همان طور که بر فرآورده‌های غذایی نظارت می‌کنند بر عرضه قلیان هم نظارت کنند، قیاس درستی نیست. (البته ممکن است مواد غذایی فاسد هم در بین مواد غذایی باشد و نظارتی هم که هست، برای مواد غذایی فاسد است؛ نه اصل مواد غذایی).
۳- فرمودید، چون ماده اصلی آن تبدیل به سیگار می‌شود، نباید جلوی ورود قلیان به قهوه‌خانه‌ها را گرفت که این هم دلیل خوبی نیست. چون هدف از ممنوع کردن قلیان در قهوه‌خانه‌ها استفاده نکردن به صورت کلی نیست؛ بلکه هدف این است که قهوه‌خانه تبدیل به قلیان‌خانه نشود؛ و در آخر جالب است که نوشتید بحث اصلی استفاده از نی هست؛ نه بحث اصلی تبدیل نشدن قهوه‌خانه به قلیان‌خانه.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، از اظهار نظر و نقد جنابعالی متشکریم.
-----------//-----------

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام و احترام، در پاسخ به انتقاد شهروندان گرامی که در شماره قبل به چاپ رسید، پاسخ زیر ارائه می‌شود:
۱- این مکان جهت احداث پارک جانمایی گردیده که به زودی احداث خواهد شد.
۲- از محل بازدید شد و در نوبت رفع نقص قرار گرفت.
-----------//-----------

پاسخ امور آبفا:
با سلام و احترام، در پاسخ به انتقاد شهروندان گرامی که در شماره قبل به چاپ رسید، پاسخ زیر ارائه می‌شود:
۱- در مورد آبرسانی به روستا‌های نصیر‌آباد و حاجی‌آباد، کارشناسی‌های متعدد صورت گرفته و ان‌شاءا... با مشکلی روبرو نخواهیم شد.
۲- طبق ماده ۲۲ و ۲۳ زمین شهری، سازمان‌ها و نهاد‌ها و اداراتی که قصد وا‌گذاری زمین دارند، موظفند قبل از واگذاری، کلیه تأسیسات آب، برق و فاضلاب را اجرا نمایند. در غیر این صورت صاحبان زمین باید کلیه هزینه‌های اجرایی را شخصاً پرداخت کنند.
-----------//-----------

پاسخ توزیع برق:
با سلام و احترام، در پاسخ به انتقاد شهروند گرامی که در شماره قبل به چاپ رسید، پاسخ زیر ارائه می‌شود:
با سلام و احترام، در خصوص درخواست مالکان شهرک دهوسیاه واقع در مشکان مبنی بر برقرسانی به ۲۵۰ قطعه زمین مسکونی، اداره برق طبق آیین‌نامه فقط زمانی که ملک متقاضی ساخته شده باشد و شرایط نصب انشعاب برق فراهم باشد، نسبت به احداث شبکه اقدام می‌نماید و نصب و احداث شبکه جهت زمین امکان‌پذیر نمی‌باشد.

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- نظام پزشکی
- مخابرات
- بخشداری پشتکوه
- شورای ترافیک
- شهرداری نی‌ریز
- شرکت تعاونی معدنی کارمندان نی‌ریز

ما نشسّیم پای حرف دلتون

تصویر مربوط به انتقاد یک شهروند و درخواست از فرماندهی انتظامی و شورای ترافیک در همین صفحه است

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها