تعداد بازدید: ۵۴۰
کد خبر: ۱۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ - 2023 28 January
استاندار فارس و مدیران استانی در نی‌ریز
استاندار فارس در رأس هیئتی از مدیران استانی با همراهی نماینده مجلس،  6 بهمن از شهرستان نی‌ریز بازدید کرد.
خبرنگار: مهدی منفرد

در این سفر ایمانیه با حضور در گلزار شهدا به مقام آنان ادای احترام نمود.

استاندار همچنین از سرای فاتح بازدید و در جریان فعالیت‌های انجام شده در این مجموعه قرار گرفت و گفت: امیدوارم بتوانیم در زمینه صنایع دستی به شهرستان کمک کنیم.

آبگیری دریاچه تا پایان دهه فجر
وی در ادامه از مجموعه مشارکتی ورزشی فولاد غدیر- شهرداری نی‌ریز در پارک آزادی بازدید کرد.

در آنجا مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر گفت: دریاچه مجموعه ورزشی غدیر نی‌ریز تا پایان دهه فجر آبگیری می‌شود و مردم خوب شهرستان نی‌ریز می‌توانند از اوایل سال آینده از یک مکان زیبا و مفرح استفاده کنند و ان‌شاا... محوطه پارک نیز تا هفته دولت آماده خواهد شد.

محسن مصطفی‌پور ادامه داد: ما همچنین تا شش ماه آینده کار‌های ساختمانی سالن دو هزار نفری این مجموعه را تکمیل نموده و شروع به تجهیز آن می‌کنیم.

وی همچنین گفت:تا الان بیش از یکصد میلیارد تومان هزینه شده و ما برای این مجموعه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار کرده‌ایم.

در نی‌ریز شرایط برای تفریح و نشاط بانوان مهیاست
در ادامه استاندار فارس از پارک بانوان بازدید کرد و گفت: اقدام فولاد غدیر می‌تواند یک الگوی مناسب برای سایر صنایع و صاحبان سرمایه در دیگر شهرستان‌ها باشد تا در کنار کسب سرمایه به مردم منطقه خدمت کنند.

همچنین بانوان ما به عنوان پایه و اساس خانواده حق دارند از تفریح و نشاط همراه با رعایت شئون اسلامی استفاده کنند و مسئولان باید به خوبی این شرایط را برای بانوان ایجاد کنند و در نی‌ریز این فضا آماده شده است.

درمانگاه شبانه‌روزی بیمارستان شهدا تا یک‌ماه آینده
ایمانیه همچنین از بیمارستان شهدا بازدید کرد و گفت: با توجه به اینکه مالکیت این مکان با هلال‌احمر است با هماهنگی دکتر کولیوند این مکان در اختیار شبکه بهداشت خواهد شد و طی یک ماه آینده تبدیل به درمانگاه شبانه‌روزی خواهد شد و مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

از ۱۱ کشور دنیا قرآن پژوه داریم
استاندار و هیأت همراه همچنین از بیت‌الاحزان نی‌ریز بازدید کرد و در جریان مسائل این مجموعه قرار گرفت.

امین بخشدار مرکزی و یکی از مدیران بیت‌الاحزان در این بازدید گفت: این مجموعه یکی از نادرترین مراکز آموزش قرآن است که افرادی از اقصی نقاط دنیا طی یک سال حافظ کل قرآن خواهند شد و ما در اینجا از ۱۱ کشور دنیا قرآن پژوه داریم.

در تابستان نزدیک به ۲۵۰ نفر قرآن پژوه داریم که مجبوریم از خوابگاه دانشگاه آزاد استفاده کنیم.

یوسفی فرماندار هم در این دیدار گفت: این افراد می‌توانند سفیران خوبی برای جمهوری اسلامی ایران باشند و در صورت تأمین منابع، شهرستان نی‌ریز می‌تواند سالانه از ۲ هزار نفر قرآن پژوه پذیرایی کند.

استاندار در این بازدید از شهرداری خواست جهت حل مشکلات این مجموعه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد و با همکاری نوسازی مدارس نسبت به ساخت خوابگاه جهت این مجموعه اقدام کنند.

کلنگ مسکن ملی به زمین زده شد
سپس مسئولان با حضور در محل احداث مسکن ملی کلنگ شروع به کار این مجموعه را زمین زدند.

این مجموعه در زمینی به وسعت ۵۵ هکتار متعلق به مسکن و شهرسازی ساخته خواهد شد.

طالبان مدیر کل راه و شهرسازی در این مراسم گفت: این کار با تأخیر شروع شد،  اما یک کار بی‌نظیر است، چون در دو طبقه دو واحدی که درِ هرکدام در یک کوچه مجزا باز خواهد شد، اجرا می‌گردد.

شرکت «سکاف» پیمانکار مجموعه نیز قول داد طی دو سال مجموعه را به افراد واجد شرایط تحویل دهد.
استاندار در این مراسم گفت: باید حتماً الگو‌های فرهنگ اسلامی در این ساختمان‌ها رعایت شود و در کنار ساخت این مجموعه پیش‌بینی مراکز آموزشی، انتظامی، مسجد و کتابخانه انجام گردد و همراه با این ساختمان‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی از فرماندار خواست مرتب از مجموعه بازدید کند و به هیچ‌وجه نسبت به کیفیت کوتاهی نشود.

ایمانیه گفت: یکی از شعار‌های اصلی دولت سیزدهم مسکن و اشتغال بوده و است و خوشبختانه در بحث اشتغال استان فارس از سهمیه‌ای که برای ایجاد اشتغال داشته عبور کرده و در بحث مسکن برای ۴ سال ۲۴۰ هزار مسکن سهم فارس است که با ثبت نام‌های انجام شده ۱۳۶ هزار نفر در شهرستان‌های مختلف واجد شرایط شناخته شدند و در شهرستان نی‌ریز از ۱۷۰۰ نفر ثبت‌نام کننده، ۱۵۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

نماینده مجلس در آئین کلنگ‌زنی گفت: با توجه به وضعیت مسکن مهر و آسیب‌شناسی انجام شده تصمیم بر این شد که مسکن ملی در دو طبقه ساخته شود تا شاهد مسائل مسکن مهر نباشیم.

یوسفی فرماندار نی‌ریز در این زمینه گفت: سهمیه شهرستان از طرح ملی مسکن ۴ هزار واحد است که در سه بخش شهرستان شروع شده. این مجموعه در بهترین نقطه شهرستان و در کنار بیمارستان، دانشگاه و جاده اصلی ساخته می‌شود.

زمین ۲۰۰ واحد هم در بخش پشتکوه به آن‌ها واگذار شده و ۴ نفر هم در قطرویه بودند که به مرکز شهرستان منتقل شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی هم گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت حدود ۷۰ هزار واحد انجام و عملیات ساخت در نی‌ریز شروع شده که اگر سهم آورده متقاضیان به موقع پرداخت شود زودتر از دو سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح روگذر، دهه فجر سال آینده 
استاندار از وضعیت پروژه روگذر نیز بازدید کرد و خواستار تسریع در انجام ساخت شد.

تقوی معاون مدیر کل راه و شهرسازی در این زمینه گفت: پروژه ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با پیگیری‌های انجام شده از طریق ماده ۵۶ تأمین اعتبار شده و به خاطر کم بودن توانمندی پیمانکار قبلی با او قطع همکاری گردید و امیدواریم تا دهه فجر سال آینده پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد تملک زمین‌های اطراف پروژه گفت: شهرداری قول داده در کنار اجرای پروژه، کار تملک زمین‌های اطراف را انجام دهد.

کلنگ‌زنی خط انتقال آب از سد چشمه عاشق
مسئولان همچنین از کارخانه سیمان خاکستری بازدید و پروژه خط انتقال آب سد چشمه عاشق به بخش قطرویه را کلنگ زنی کردند.

این پروژه در فاز اول به طول ۵ کیلومتر از محل سد تا شهرک وزیره و محل نصب پکیج تصفیه انجام خواهد شد که از محل اعتبارات شرکت فولاد غدیر و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.
مصطفی‌پور در این زمینه گفت: از سال قبل که موضوع تأمین آب شرب از محل سد جدی شد یکی از گلوگاه‌های اصلی آن خط انتقال تا محل تصفیه‌خانه بود که شرکت فولاد در راستای رعایت اصول اخلاق‌مداری و با ارادت به حضرت عباس (ع) در قالب سقایی منطقه بر خود تکلیف کرد که این کار را انجام دهد و با هماهنگی و رایزنی که با سهامداران محترم انجام شد ما هم تأمین لوله و هم عملیات اجرایی را به عهده گرفتیم که در چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار در این آئین گفت: تشکر می‌کنم از نماینده مجلس و شرکت فولاد که هزینه ۴۰ میلیاردی پروژه را به عهده گرفته و اجرا هم توسط شرکت پارس گستر که از شرکت‌های توانمند وزارت دفاع است انجام خواهد شد. ان‌شا ا... قبل از تابستان سال آینده کار آب‌رسانی به روستا‌های بخش قطرویه انجام می‌شود.

طهماسبی در این زمینه گفت: امروز شاهد به نتیجه رسیدن بعضی خواسته‌های مردم منطقه مخصوصاً بحث آب شرب روستا‌های بخش قطرویه و مخصوصاً ریزاب که سالهاست با این مشکل روبرو است، بودیم و با توجه به مشکلات آب شرب بخش، خوشبختانه اجرای پروژه ۱۳ کیلومتری لوله‌گذاری از طریق بسیج سازندگی انجام شد و در مورد تصفیه‌خانه، چون از محل اعتبارات خُرد قابل تأمین نبود برای بخش قطرویه پکیج تصفیه پیش‌بینی کردیم که در استان قم آماده شده و به زودی کار انتقال آن انجام می‌شود. این پروژه ابتدا از محل سد تا شهرک وزیره توسط شرکت فولاد غدیر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتبار این طرح تا شهرک وزیره بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که شرکت فولاد غدیر متقبل گردیده و حدود ۲۵ میلیارد هم پکیج تصفیه است که شرکت آبفا آن را تأمین می‌کند و ۱۳ کیلومتر تا ریزاب هم تأمین و اجرا شده است.

دستگاه ایکس‌ری برای گلوگاه قطرویه
استاندار در جریان بازدید از بخش قطرویه با سرهنگ کرمی فرمانده نیروی انتظامی و کارکنان بازرسی و گلوگاه مبارزه با مواد مخدر قطرویه دیدار و در جریان مسائل و مشکلات این مرکز قرار گرفت و مقرر شد پیگیری جهت خرید دستگاه ایکس‌ری برای این مرکز و تأمین تجهیزات مورد نیاز انجام شود.

استاندار در پایان دیدار خود از مجموعه فولاد غدیر بازدید کرد و انبار تجهیزات این مجموعه را افتتاح نمود.

دکتر مصطفی‌پور در این زمینه گفت: این انبار با نظارت گمرک جمهوری اسلامی و با استاندارد‌های آن‌ها ساخته شده و کالا‌های ما مستقیم از اسکله به اینجا منتقل و بعد ترخیص خواهد شد.

همچنین این پروژه می‌تواند به بحث صادرات محصولات شهرستان به صورت ترانزیت کمک کند.

طبق گفته مسئولان فولاد غدیر و با توجه به مستندات موجود طی یک سال گذشته در این مجموعه پایپینگ، کابل‌کشی و نصب تجهیزات تقریباً برابر با ده سال گذشته کار انجام شده به طوری که پایپینگ از ۱۵۰۰۰ به ۱۵۰۰۰۰ هزار، کابل‌کشی از ۲۰ کیلومتر به ۶۳۰ کیلومتر انجام شده است.

استاندار ضمن تقدیر از مجموعه غدیر گفت: ایجاد اشتغال باعث کاهش بسیاری از مشکلات می‌شود و با توجه به راه‌اندازی فولادسازی تدابیر خوبی جهت واگذاری معدن به این مجموعه انجام خواهد شد.

وی همچنین در مورد راه‌آهن شیراز- نی‌ریز- گل‌گهر گفت: این پروژه تا غرب کشور و مرز عراق ادامه پیدا خواهد کرد و یک راه‌آهن استراتژیک است که می‌تواند غرب و شرق کشور را به هم وصل کند. قرارگاه خاتم‌الانبیا دو قطعه را در دست انجام داشته  و بناست ادامه یابد.

طبق صحبتی که با وزیر راه انجام دادم و گزارشی که به آیت ا... رئیسی ارائه شده، قرار است با کمک نمایندگان و قرار دادن ردیف بودجه جدید راه‌آهن شیراز به گل‌گهر ادامه پیدا کند.

 

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Japan
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
0
سلام
درسته سفر استاندار محترم یک روزه بوده وفرصت بازدید از همه بخش های شهرستان فراهم نبوده اما می‌توانستند مصوباتی هم برای دیگر بخش های تابعه شهرستان مثل بخش مشکان داشته باشند. ظاهرا این بخش محروم فراموش شده. شایدهم مصوباتی بوده در گزارش نیامده وما بی‌خبریم. الله اعلم. مردم بخش مشکان نه مشکل درمان دارند نه مشکل جاده ونه مشکل آب شرب ونه.......
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها