تعداد بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ - 2023 28 January
امام جمعه نی‌ریز دو رکن اصلی نظام را اسلامیت و جمهوریت خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه 7 بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر را تبریک گفت و اظهار داشت: «آنچه اتفاق افتاد، پیروزی حق بر باطل بود. حق همیشه پیروز است و آن که نابود شدنی است، باطل است. اگر امام راحل سالها در زندان و تبعید بود و با دست خالی قیام کرد، تو کلش به خدا بود و از هیچ کس جز خدا نترسید.»


وی افزود: «او با اخلاصی که داشت، از کسی جز خدا نترسید. خدا او را کمک کرد، دلهای مردم متوجه او شد و او را همراهی کردند و این قیام نتیجه داد.»


خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «دو رکن اساسی این انقلاب اسلامیت و جمهوریت است. یعنی هم نگاه، نگاه به اسلام ناب محمدی است و هم نگاه به مردم. انقلاب برای دفاع از اسلام و ارزشها بود. نکته دیگر، جمهوریت بود؛ با این انقلاب امام به مردم بها داد تا سرنوشتشان را خود به دست بگیرند.»


حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی عنوان داشت: «دشمنان دائم سیاه‌نمایی و مسائل را با دوران ستم‌شاهی مقایسه می‌کنند. ما آن زمان از همه نظر وابسته به دشمنان بودیم؛ اما با این انقلاب مستقل شدیم. ملت ایران عزتی نداشت و دائم به او توهین می‌کردند؛ اما حال دارای عزت شده‌اند و خودشان تصمیم می‌گیرند.»


امام جمعه نی‌ریز در جایی دیگر گفت: «حرص در دنیا بد نیست؛ اما نه حرص به دنیا. بلکه حرص رفتن به بهشت و انجام دادن عمل نیک.»


وی در پایان، اهانت به قرآن کریم توسط دشمنان اسلام را به شدت محکوم کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها