تعداد بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ - 2023 28 January
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

فرمانداری - منابع آب - محیط زیست
ساعت ۲۰ سه‌شنبه ۲۷ دی، شبکه مستند برنامه‌ای به نام کربال گذاشت که به طور دقیق نشان می‌داد چه بلایی سر رودخانه کُر آورده‌اند تا آبی به بختگان نرسد. آن‌ها برنج می‌کارند و ما گرد و خاک می‌خوریم. خواهشمند است یک بار ببینید و به تلاش‌های خود نمره بدهید.

پاسخ منابع آب:
با سلام، سالانه چندین نوبت توسط شرکت آب منطقه‌ای فارس و منابع آب و شورای تأمین شهرستان‌های مرودشت و اقلید، اقدام به جمع‌آوری موتورپمپ‌ها و پر کردن چاه‌های حاشیه رودخانه می‌شود؛ ولی مجدداً مردم ادوات را نصب و بهره‌برداری می‌کنند. این بخش قوانین بازدارندگی لازم را ندارد.

پاسخ محیط زیست:
با سلام، بله، متأسفانه دست‌اندازی‌های زیادی در مناطق بالادست تالاب بختگان از گذشته دور تاکنون شده است. اما باید توجه داشت که از اصلی‌ترین دلایل وضعیت فعلی تالاب باید به: عدم مدیریت صحیح آب در تمامی حوزه‌های آبخیز پیرامون تالاب و حتی مناطق دورتر که مؤثر بر آن می‌باشد، به همراه تغییرات اقلیمی اشاره کرد. مضافاً این که در حال حاضر شریان‌های اصلی ابتدا به سد درودزن (با مصرف عمده شرب) می‌رسد. سپس در صورت امکان، بخشی از آورد پشت سد به عنوان حق‌آبه زیست محیطی در مسیر کر تا ابتدای غربی تالاب رهاسازی می‌شود.
«رهاسازی حق‌آبه بختگان» همچون چند سال اخیر، در حال حاضر در حال اجرا است و صیانت از حق‌آبه تا تخلیه به تالاب، بر عهده سازمان‌های متولی از جمله محیط‌زیست و... می‌باشد.
-----------//-----------

منابع آب
اداره امور آب از ده‌فاضل تا انتهای روستای جعفرآباد را سد خاکی درست کرده که آب پشت سد جمع و باعث افزایش آب چاه‌های کشاورزی شود. ولی کشاورزان حوصله این را که آب زیر زمین برود و دوباره بالا بیاید، ندارند. کفکش با برق سه فاز گذاشته اند و می‌برند روی باغ. سنگ مفت، گنجشک مفت. رسیدگی کنید؛ ماکه زورمان نرسید.

پاسخ منابع آب:
با سلام، اخطاریه داده شده؛ در صورت عدم جمع‌آوری، اقدام قضایی خواهد شد.
-----------//-----------

امور آبفا
آبرسانی به روستا‌های نصیرآباد و حاجی‌آباد از شهر نی‌ریز صورت گرفته و در آینده با بحران آب روبرو خواهیم شد.
-----------//-----------

بخشداری پشتکوه- توزیع برق - امور آبفا
در مورد این که چرا به شهرک دوسیاه مشکان برق‌رسانی و آبرسانی نشده توضیح دهید. بیش از ۲۵۰ قطعه زمین مسکونی منتظر خدمات شهری هستند تا ساخت و ساز مسکن رونق بگیرد.
-----------//-----------

شورای ترافیک
سر کوچه شماره ۳ خیابان نشاط، سر پیچ نرسیده به آشپزخانه حسینیه مطهری، این چهارمین خودرویی است که دچار حادثه می‌شود و تا یکی کشته نشود، شورای ترافیک فکری به حال این پیچ نمی‌کند. خودرو‌ها سر این پیچ سُر می‌خورند و با شدت به پایه برق برخورد می‌کنند؛ یکی از آن‌ها هم که واژگون شد. اگر امکان دارد یک سرعتکاه قبل از پیچ نصب کنند؛ شاید این اتفاقات کمتر رخ دهد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- لطفاً فکری به حال محوطه روبروی سرای جاوید کنید. با توجه به نزدیکی عید نوروز و سفر مسافران و اسکان در این مکان، از چهره خوب و زیبایی برخوردار نیست. ممنون از شما.
۲- کوچه شماره ۸ بولوار استقلال، بعد از هر بارندگی مسیر بین دو کوچه که حدود ۱۰۰ متر است بسته می‌شود و برای رفت و آمد نیاز به قایق است. لطفاً اقدام کنید.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- سلام، خسته نباشید. لطفاً در مورد وضع نابسامان رانندگی و ترافیک و این که در نی‌ریز با توجه به جمعیت جوان، حتی یک پلیس موتورسوار راهنمایی وجود ندارد، گزارشی بنویسید. شاید خدا تفضلی کند و مسئولان رسیدگی کنند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، پیگیری خواهیم کرد.
۲- از نوشتار «پارسی بگوییم و بنویسیم» ممنون! مطالب ارزشمندی است؛ اما در رابطه با مترادف واژه احتجاج باید بگویم تا الآن فکر می‌کردم که باید مترادف این کلمه معنای اعتراض و روبرویی بدهد.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، از توجه شما به روزنامه خودتان متشکریم.
۳- با سلام، لطفاً از مراحل پیشرفت پارک گردشگری که قرار بود راه‌اندازی شود و فاضلاب شهری گزارشی تهیه کنید.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، پیگیری خواهیم کرد.
-----------//-----------

پاسخ اتاق اصناف
(روابط عمومی واحد بازرسی و نظارت بر اصناف):
با سلام و احترام، در پاسخ به انتقاد شهروند گرامی که در شماره قبل به چاپ رسید، پاسخ زیر ارائه می‌شود:
موضوع در دستور کار بازرسی قرار گرفت و ضمن مراجعه به واحد صنفی مورد اشاره، تذکرات و برخورد لازم صورت پذیرفت. همچنین طی نامه‌ای، به همه واحد‌های صنفی قنادی سطح شهر مهلت داده شده تا در زمان مقتضی نسبت به راه‌اندازی، نصب صندوق مکانیزه و ترازوی دیجیتال و در نهایت ارائه رسید چاپی اجناس فروخته شده با مشخصات کامل (نام کالا بر اساس نوع جنس، وزن، قیمت) به مشتریان اقدام نمایند. در صورت عدم رعایت، برابر قانون متخلف و مشمول جریمه قانونی خواهند شد؛ لذا خواهشمند است در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را با تلفن‌های گویا ۵۳۸۳۵۸۰۰، ۵۳۸۳۵۷۰۰ واحد بازرسی و نظارت بر اصناف و ۱۲۴ اداره صمت اعلام فرمایید.
-----------//-----------

پاسخ توزیع برق:
با سلام و احترام، در پاسخ به انتقاد شهروند گرامی که در شماره قبل به چاپ رسید، پاسخ زیر ارائه می‌شود:
در تاریخ ۲/۱۱/۱۴۰۱ از محل بازدید و سیستم رو‌شنایی سرویس و رفع عیب شد. ضمناً همشهریان گرامی می‌توانند کلیه درخواست‌های روشنایی معابر خود را با شماره تماس ۱۲۱ و ۵۳۸۳۷۰۰۰ ثبت نمایند.

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- فرمانداری
- امور آبفا
- بخشداری پشتکوه
- توزیع برق
- شورای ترافیک
- شهرداری نی‌ریز

ما نشسّیم پای حرف دلتون

تصاویر مربوط به انتقاد شورای ترافیک در همین صفحه است

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها