تعداد بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۱۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵ - 2023 22 January
پای درس علامه محمدتقی جعفری

/ باید پذیرفت که ممکن است یک سیلی بناحق بر رخسار مظلومی سرنوشت حیات ابدی شما را دگرگون بسازد، چنانکه ممکن است در وضع زندگی یک جامعه تغییراتی به وجود بیاورد...

/ خدا از کسانی که نگذارند این مردم با هدف حیاتشان آشنا شوند و نفسی برای آشنایی با حیاتشان بکشند، انتقام خواهد گرفت. خدا با آن انسانهایی که وسایل تخدیر و وسایل ناآگاهی انسانها را آماده کنند تا نفهمند که این حیات چه بوده، چه خواهد کرد؟

/ جوانان عزیز!
بزرگترین نیرومندی شما از زمانی آغاز می‌گردد که به «منِ» خودتان یعنی تمایلات مسلّط شوید.

شما از آن روز، سوار بر مرکب جهان هستی خواهید بود، اگرچه کفشتان وصله‌دار باشد و پیراهنتان پاره‌پاره!

/ هیچ فردی از انسان نمی‌تواند مادامی که در زنجیر خودپرستی اسیر شده است  گامی در راه تکامل بردارد.

گویی خودپرستی از بت‌پرستی بدتر است، چون در خودپرستی بکلی خدا از نظر می‌رود.

/ چه مقدس است این اندوه! چه مقدس است آن چشمی که برای انسانها می‌گرید، و چه مقدس است آن دو قطره اشکی که به حال انسانها می‌ریزد. آن روحی که نمی‌گذارد لذات شخصی، تمام وجود او را لحظه‌ای در زندگانی فرابگیرد، چه قدر عظمت گرفته است. 

/ همۀ ما از دیدگاه مذهب، یک پدر مشترک داریم و او حضرت ابراهیم خلیل(ع) است. حضرت ابراهیم(ع)، بزرگ مسلمانان و مسیحیت و یهود است. ما اگر بخواهیم با هم زندگى کنیم، باید پیرامون این پیامبر بزرگ را بگیریم تا ببینیم نظرش براى زندگى بشر چیست؟ زیرا انجیل، قرآن و تورات، او را قبول دارند. پس بیایید یک تجدید نظر در خصوص این پدر بزرگ داشته باشیم تا ببینیم چه می‌گوید؟ این مطلب را نیز به کسانى که از حقوق بشر سازمان ملل به اینجا آمده بودند، گفتم. البته مقدارى کار و تحقیق می‌خواهد و نمی‏‌دانم چرا با وجود این‌چنین عامل مشترکى، کشف اتحادها به تأخیر افتاده است؟

/ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺗﺮﻳﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ، کسی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﺎلک هیچ ﭼﻴﺰی ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﻭ ﺑﺎﻟﻌﻜﺲ، ﺍﮔﺮ کسی مالک همه ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺎﺷﺪ ولی ﺍﺯ ﻣﺎلکیت ﺑﺮ ﺧﻮﻳﺸﺘﻦ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻨﻴﻦ شخصی ﺑﺎﻳﺪ ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ‌ﺗﺮﻳﻦ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﺷﻮﺩ.

ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﻛﺎﺭﻧﺎﻣﻪ زندگی ﺑﺸﺮ، حاکی ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺸﺮ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺷﺮﻡ ﺁﻭﺭی ﻏﺎﻟﺒﺎً ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ ﺑﺮ ﺍﺷﻴﺎی ﺑﺮﻭنی ﺭﺍ، ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻛﻤﻴﺖ ﻧﺎﭼﻴﺰ ﻭ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﭘﺴﺖ ﺑﻮﺩﻩ، ﺑﺮ ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ ﺑﺮ ﺧﻮﻳﺸﺘﻦ ﺗﺮﺟﻴﺢ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
هیچ می‌ﺩﺍﻧﻴﺪ ﻛﻪ همه ﺣﻖ‌‌کشی‌ها ﻭ ﺁﺩﻡ‌کشی‌ها ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی ﺗﺰﺍﺣﻢ ﺑﺮ ﺳﺮ ﻣﺎلکیتهای برونی ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟  

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها