تعداد بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۱۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸ - 2023 22 January
امام جمعه نی‌ریز از مسئولان خواست تا درمانگاه بیمارستان قدیم را هر چه زودتر راه‌اندازی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه 30 دی‌ماه با اشاره به درخواست مردم مبنی بر راه‌اندازی درمانگاه 24 ساعته در بیمارستان قدیم اظهار داشت: «مردم درخواستهای زیادی دارند که بیمارستان قدیم تبدیل به درمانگاه شبانه‌روزی در خور شهر نی‌ریز شود. ما بیمارستان داریم؛ ولی فاصله آن تا شهر زیاد است و اگر نیمه شب مشکلی برای کسی پیش بیاید، سخت است که بتواند خودش را به آنجا برساند. فرماندار و نماینده کمک دهند تا بیمارستان قدیم که ماه‌ها است تعطیل شده، تبدیل به درمانگاه شبانه‌روزی با امکانات و پزشکانی شود که بتوانند به مردم خدمت کنند.»


ایشان به نامه‌های متعدد اهالی بخش قطرویه به ویژه ریزاب و بنه‌کلاغی مبنی بر مشکلات آب شرب اشاره کرد و عنوان داشت: «من به همراه فرماندار و نماینده مجلس از منطقه بازدید کردیم. درخواست ما این است که همه پیگیر باشند؛ از جمله فرماندار و نماینده مجلس تا هرچه زودتر مشکل منطقه حل شود. مناطق دیگری نیز در بخش مرکزی با این مشکل مواجه‌اند که باید اقدام انقلابی و جهادی در جهت رفع مشکل مردم صورت گیرد.»


خطیب جمعه نی‌ریز در جایی دیگر، ماه رجب و شعبان را زمینه‌ساز خودسازی و ماه آماده شدن برای ماه رمضان دانست و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: «مقام معظم رهبری سفارشاتی به سازمان تبلیغات داشتند مبنی بر این که با وحدت و همدلی از همه ظرفیتهای مردمی استفاده و به نیروهای انسانی و زبده اهمیت داده شود.»


حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: «دشمنان ما از امکانات خوبی برخوردارند و ابزارهای خوبی هم دارند. ولی محاسباتشان غلط است. برعکس امکانات ما که کم است؛ ولی محاسباتمان درست از آب در می‌آید. علت آن هم مشخص است؛ آنها بهره‌ای از تقوا و ایمان و معرفت ندارند، ولی ما بهره می‌بریم. آنها خدا را ندارند که به او توکل کنند. آنها گرفتار در این دنیای مادی هستند و ما به مادیات و معنویات توجه داریم. دشمن از ما شناخت آن چنانی ندارد. روحیه ایثارگری و شهادت طلبی و نترسیدن از مرگ برای ماست. ما باید نگاه و توکلمان به داخل کشور باشد.»


وی افزود: «دشمنان ما معمولاً رو به زوال و افول هستند؛ اما ما به سمت قله حرکت می‌کنیم و خواهیم رسید. آنها با هم برای براندازی هماهنگ شدند و فتنه ترکیبی به راه انداختند. با همه امکانات آمدند و نشد. سپس دست به حرکاتی مثل هتک حرمت به علما و رهبری زدند؛ اما مردم به خروش آمدند و این هتک حرمت را محکوم کردند. حال رژیم صهیونیستی مثل سابق تهدید می‌کند که می‌خواهم تأسیسات هسته‌ای ایران را از بین ببرم. این هیاهوی تبلیغاتی را به راه انداخته‌اند و ایران گفته هر حرکت احمقانه‌ای که بخواهد انجام دهد، با واکنش قاطع نظام و مردم روبرو خواهد شد.»


امام جمعه نی‌ریز به قطعنامه پارلمان اروپا که طی آن سپاه را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده اشاره کرد و گفت: «اول که این کار وجاهت قانونی ندارد و شما چه کاره‌اید؟ اگر هم بخواهند به آن وجاهت قانونی بدهند، دیگران مثل شورای امنیت باید وارد شوند که آنها هم جرئت این کار را ندارند. این حرکت باعث می‌شود سپاه پاسداران نیرومندتر از قبل شود. سپاه فرزند ملت ایران است و مردم ایران هرکدام یک پاسدارند و از اسلام ناب محمدی و ارزشها پاسداری می‌کنند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها