تعداد بازدید: ۲۴۷۴
کد خبر: ۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۱ - 2017 09 March
وزیر اقتصاد از دو برابر شدن ارزش سهام عدالت خبر داد وگفت:مشمولان کمیته امداد،بهزیستی و روستائیان سرپرست خانوار غیرشاغل، سهام و سود را در سقف پیش بینی شده دریافت می کنند.
علی طیب‌نیا در آئین رونمایی سامانه ساماندهی طرح سهام عدالت گفت: این جلسه به منزله سنددار کردن و به رسمیت شناختن حقوق مالکیت ۵۰ میلیون نفری در بنگاه‌های اقتصادی کشور است که خود نشانه‌ای از اهتمام به گسترش عدالت و بهبود زندگی طبقات کم‌درآمد به شمار می‌رود.

طیب‌نیا ادامه داد: در این میان برنامه بسیار مهم دیگری که عملیاتی شده، انجام مجموعه اقداماتی است که این امکان را فراهم می‌کند که از سال آینده سود سهام مشمولان به حساب آنها واریز شود؛ این در حالی است که سال ۹۴، سال پایانی از دوره ۱۰ ساله‌ای است که باید طی آن سود سهام ۶۰ شرکت موجود در سبد سهام عدالت بابت اقساط آن به خزانه دولت واریز می‌شد، چرا که بابت اختصاص سهام این شرکت‌ها به مشمولان طرح سهام عدالت در این ۱۰ سال هیچ وجهی از آنها دریافت نشده است و درعوض سود سهام این شرکت‌ها به خزانه واریز گردیده است.

وی افزود: برای آن گروه از خانواده بزرگ سهامداران عدالت که تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی و یا جزو روستائیان سرپرست خانوار غیرشاغل بوده‌اند، تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده که اقساط پرداختی معادل ارزش اولیه سهام آنها است و از این پس مشمولان می‌توانند تمام سهامشان از این دارایی دریافت کرده و هم مالک کل سهام شده اند و هم سود سهام را دریافت خواهند کرد.وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: به مابقی مشمولان فرصت خواهد داد تا در صورت تمایل مابقی سهام خود را به صورت نقد و یا اقساطی دریافت کرده و از سود آن نیز برخوردار شوند اما اگر سهامداران تمایل نداشته باشند، می‌توانند با ارزش دارایی خود که چیزی حدود دو برابر ارزش اولیه آن است، سود دریافت کنند. بنابراین اولین خبر خوب برای مشمولان آن است که با اقدام بزرگ دولت، آنهایی که جامعه ۵۰ میلیونی هستند، پس از ۱۰ سال برای اولین بار طعم شیرین سهامداری را خواهند چشید و از اواخر سال ۹۶ نیز می‌توانند سالانه سود سهام عدالت را به عنوان بخشی از سرمایه خود دریافت کنند.

طیب‌نیا ادامه داد: دومین خبر خوب این است که ارزش سهام اولیه واگذار شده، برای آنها طی این ۱۰ سال رشد داشته و به حدود دو برابر رسیده است؛ بنابراین هم ارزش دارایی مردم افزایش یافته و هم متناسب با این افزایشی که داشته، سود هم دریافت خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: بر این اساس طرح سهام عدالت، توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه از طریق گسترش مالکیت حقوقی است و سامانه‌ای که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی خواهد شد و اعطای صورت وضعیت سهام به مشمولان رخ می‌دهد. همچنین قدم بزرگ در راه گسترش عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه‌تر، ثروت و درآمد است.

٧ میلیون کارگر ساختمانی و فصلی مشمول سهام عدالت شدند
علی طیب نیا گفت: در دولت یازدهم حدود ٧ میلیون کارگر ساختمانی و فصلی مشمول سهام عدالت شدند و به این ترتیب تعداد مشمولان به ۵٠ میلیون نفر رسید.

وی، بیان کرد: این جلسه به منزله به رسمیت شناختن حقوق مالکانه ۵٠ میلیون ایرانی در بنگاه های اقتصادی کشور است.

بر این اساس ۴۷ میلیون ایرانی به تدریج می توانند با مراجعه به این سامانه صورت حساب سهام عدالت خود را دریافت نمایند.

ایرانی‌ها مالک ۵٣٠ هزار تومان سهام شدند
رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه دو دهک پایین جامعه به میزان یک میلیون تومان و مابقی مشمولان ۵٣٠ هزار تومان مالک سهام خواهند شد، گفت: سود سهام سال ٩۶ پرداخت می شود.

میرعلی اشرف عبدا... پوری حسینی افزود: یازده سال بود که سهامداران منتظر بودند که تکلیفشان در مورد سهام عدالت مشخص شود و همه چیز تنها یک وعده بود؛ ولی امروز صورتحساب ۴٩ میلیون ٢٢۶ هزار و ١٩٣ نفر صادر می‌شود؛ البته آزادسازی سهام امروز صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: آزادسازی سهام عدالت به معنای خرید و فروش است؛ در حالیکه هنوز راهکار مصوبی در این رابطه وجود ندارد ولی پیشنهادات تهیه و آماده شده است و باید شرکت‌های واسط که همان صندوق ها هستند تعیین تکلیف شود.به گفته پوری حسینی، نحوه حضور افراد در مجامع و صندوق‌ها، در حال تعیین تکلیف است و امروز نمی‌توانیم ورقه سهم بدهیم؛ پس فعلا خرید و فروش آزاد نیست. اما مردم از سود سهم برخوردار می شوند.

وی افزود: امروز اگر کسی وارد سامانه شده و صورتحساب دریافت کند، به او اعلام می شود که مالک مجازی چه میزان سهمی است. برای هرفرد که در سامانه ثبت نام شده است ۵٣٠ هزار تومان شارژ می شود که مالک این میزان سهام هستند ولی دو دهک پایین جامعه مالک یک میلیون تومان سهام می شوند که در پایان مجامع در سال ٩۶ سود آنرا صادر می کنند.
میر علی اشرف عبدا... پوری حسینی بیان کرد: امروز به بلاتکلیفی حدود ۵٠ میلیون از هم میهنانمان پایان دادیم و بعد از ١٠ سال وضعیت سهام عدالت ساماندهی شد.

ارزش کنونی سهام عدالت چقدر است؟
عضو شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی، ارزش فعلی سهام عدالت را دو میلیون تومان اعلام کرد.

علی اقامحمدی نیزتصریح کرد: در نهایت سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ابلاغ شد و بند ج که مربوط به طبقات مختلف مردم و شش دهک جمعیتی بود، تکمیل شد و قرار شد سهام به مردم واگذار شود.

به گفته آقامحمدی، اکنون ٣٠ درصد از سهام واگذار شده به مردم اختصاص یافته و اگر سهام عدالت آزادسازی شود، ۴۵ درصد از واگذاری به مردم انجام شده است.

آقامحمدی گفت: امیدواریم نحوه اداره بنگاه هایی که در قالب سازمان تامین اجتماعی واگذار شده، ساماندهی شود تا به هدف برسیم. این در حالی است که تاکنون ٢۴ هزار میلیارد تومان از محل سود سهام عدالت مردم قسط پرداخته اند و عملا دو دهک پایین جامعه که از ۵٠ درصد تخفیف پرداختی برخوردار بوده اند دیگر هیچ واریزی نخواهند داشت.

وی افزود: مردم در دهک های دیگر باید تا سقف یک میلیون تومان واریزی داشته باشند که میزان این واریزی بر اساس وجوه قبلی است که از جانب سود و پرداختی های دیگر تعیین می شود.
بر اساس اعلام دولت، افرادی که رقم سمت راست کد ملی آنها ۷ (مطابق با ۱۷ اسفند) است امروز می توانند وارد سامانه شده و صورت حساب خود را دریافت کنند.
همچنین افرادی که رقم سمت راست کد ملی آنها ۸، ۹، صفر، یک، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ است می توانند طی روزهای آینده با مراجعه به سامانه صورت حساب خود را دریافت نمایند.

سود سهام عدالت به ثبت نام شدگان قبلی که شامل ۴۷ میلیون نفر و حدود دو میلیون متوفی است در مهر ماه سال آینده پرداخت خواهد شد.ثبت نام جدید از متقاضیان، جاماندگان از ثبت نام قبلی در دولت نهم و متولدین جدید در آینده با اعلام دولت برای دریافت سهام عدالت انجام خواهد شد.


✔️دریافت مهمترین از مهمترین رویداد های خبری به صورت گلچین
جذاب،فوری، موثق
برای عضویت کلیک کنید
@hourgan   آدرس کانال
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها