تعداد بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸ - 2023 15 January
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شبکه بهداشت و درمان - مجتمع فولاد غدیر
منتقد محترم! انتقاد شما در مورد نحوه انجام معاینات و آزمایشات  استخدامی، در اختیار دو سازمان بالا قرار گرفت.
-----------//-----------

شورای ترافیک
۱- وقتی می‌خواهیم با خودرو از کوچه زندان بیرون بیاییم، از هر دو طرف ماشین با سرعت رد می‌شود و رانندگان رعایت نمی‌کنند. با توجه به تصادفات زیادی که در این محدوده می‌شود، اگر سرعتکاه نصب شود، کمک خوبی به این وضعیت خواهد بود. لطفاً پیگیری کنید.
۲- لطفاً برای مسیر و تقاطع مدرسه پویندگان به سمت چهارراه مدرسه مصطفی خمینی سرعتکاه نصب کنید. این مسیر‌های میانبر با توجه به شلوغ شدن خیابان‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده و در پی آن حوادثی نیز به ویژه در تقاطع‌ها رخ می‌دهد.

پاسخ شورای ترافیک:
۱- موضوع قبلاً در جلسه شورای ترافیک مطرح  و مصوب شده، اما اجرای طرح مذکور با دستگاه متولی می‌باشد.
۲- ضمن تشکر از طراح محترم سؤال، موضوع در جلسه آتی شورای ترافیک مطرح خواهد شد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- از شما خواهشمندم آلاچیق‌های مسیر آسیاب آبادزردشت را نورپردازی و آماده استفاده عموم کنید.
۲- بافت فرسوده مرکز شهر به ویژه پشت پاساژ کوروش و یکتا، روبروی سبزی‌فروشی و مدرسه تربیت سابق، زیبنده شهر نیست. چرا شهرداری با خریداری و تخریب این خانه‌ها، ترافیک این مسیر را روان نمی‌کند؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- ضمن تشکر از دلسوزی شما شهروند گرامی، برابر قوانین و مقررات اقدام خواهد شد.
۲- تملک املاک مورد مسیر طبق ردیف‌های بودجه مصوب و با توجه به مقتضیات مالی در طول سنوات مختلف صورت می‌پذیرد و این موضوع فرآیندی زمانبر و هزینه‌بر است که امکان اجرای آن به صورت یکباره و در کوتاه مدت فراهم نیست.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - شورای شهر نی‌ریز
ما ساکن خیابان خلیج فارس کوچه شماره ۱۳هستیم.  سال‌ها است در کوچه‌ای خاکی زندگی می‌کنیم که روز‌های بارانی رفت و آمد در آن واقعاً مشکل است. از زمانی که آقای ملاحسینی شهردار بودند، قرار بود کوچه آسفالت شود که نشد و تا الان هیچ اقدامی انجام نشده است.
درخواست کتبی را هم به شهرداری تحویل داده‌ایم. قرار شد خبر بدهند، بازرس بیاید و اعلام کنند هر خانه چقدر باید هزینه پرداخت کند تا آسفالت شود؛ اما الان ماه‌ها گذشته و خبری نیست.  
حتی ما عکس و فیلم کوچه در روز‌های بارانی را هم برای اعضای شورای شهر فرستادیم؛ ولی متأسفانه حرکتی انجام نشد. لطفاً این بار شما پیگیری کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
آسفالت معابر فرعی خاکی شهر با پرداخت همیاری توسط اهالی محترم هر کوچه توسط شهرداری انجام می‌شود و در سال جاری نیز تعدادی از کوچه‌های خاکی منطقه مورد نظر شما توسط شهرداری آسفالت شده است. ان‌شاءا... با پیگیری نماینده اهالی، این معبر نیز در آینده با اولویت سایر نقاط در نوبت آسفالت خواهد شد.  

پاسخ شورای شهر نی‌ریز:
با سلام و احترام خدمت شهروند گرامی، با توجه به این که شهرداری مجری آسفالت است، باید یک نفر به نمایندگی از همسایگان به واحد عمران شهرداری مراجعه کند تا مبلغ همیاری توسط ایشان مشخص و به شما اعلام شود. پس از پرداخت مبلغ همیاری، بر پایه اولویت، در نوبت آسفالت قرار خواهید گرفت.
-----------//-----------

اتاق اصناف - تعزیرات حکومتی - صمت
چرا نظارتی روی افزایش بی‌رویه اجاره‌بهای مغازه‌ها وجود ندارد؟ ضمن این که هزینه مغازه‌داران با وجود جریمه‌های زیاد افزایش داشته و زیر فشار زیادی قرار گرفته‌اند. جریمه‌هایی از طرف شبکه بهداشت و جمع‌آوری اجناس توسط آنها، جریمه بیمه تأمین اجتماعی، جریمه‌های تعزیراتی و...
در این وضعیت بد بازار و شرایط اقتصادی، فکری به حال مغازه‌دارانی کنید که روز به روز سفره‌شان کوچکتر می‌شود.

پاسخ صمت:
با سلام، صلاحیت اتاق اصناف و اداره صمت برای نظارت بر مشاورین املاک در دو بخش نظارت بر خدمات مشاورین و مستند به مصوبه سران قوا نظارت بر بند‌های مصوبه در اعمال حداکثر ۲۰٪ افزایش اجاره‌بها نسبت به اجاره سال قبل می‌باشد که با حمایت دادستان محترم ضمن انجام نظارت‌های لازم، شکایات افرادی که مراجعه نموده‌اند پیگیری شده است.
در خصوص جرائم موضوع فصل هشتم قانون نظام صنفی نیز لازم است کسبه عزیز ضمن مطالعه فصل هشتم قانون نظام صنفی، نسبت به رعایت قوانین اقدام کنند. مزید اطلاع، پیرو مصوبه سران قوا در برخورد با تخلفات اقتصادی میزان جرائم متناسب با دفعات تخلف برای متنبه کردن و کاهش تخلفات صنفی، افزایش چند برابری دارد؛ لذا تأکید می‌گردد با درک صحیح از متن قوانین و رعایت حقوق مصرف‌کننده، از انجام هرگونه اقدام که منجر به احراز تخلف صنفی شود، اجتناب شود تا مشمول جرائم نگردند. بدیهی است ادارات نظارتی حسب وظیفه و به منظور پاسخگویی با خواست عامه شهروندان ملزم به اجرای گشت‌های نظارتی و احقاق حقوق مصرف‌کننده‌اند و متصدیان صنفی نیز مستند به الزامات اخذ پروانه‌های کسب متعهد به رعایت قوانین هستند تا در کنار رعایت حقوق مصرف‌کننده، سود مصوب توسط متصدی کسب و با جذب حداکثری مشتریان در بازار شاهد وسعت سفره کاسب و گره‌گشایی از مشکلات ایشان باشیم. در همین راستا طرح نظارتی ویژه اعیاد پیش رو و عید نوروز توسط ادارات نظارتی در دستور کار قرار دارد و تا شب عید نظارت‌ها تشدید و شاهد حضور بازرسان در بازار هستیم و متصدیان صنفی نهایت همکاری را در ایجاد امنیت خرید برای همشهریان و کاهش تخلفات صنفی، با درج قیمت، صدور فاکتور و اعمال درصد‌های سود مصوب و مجاز داشته باشند.
در پایان، متصدیان صنفی دارای مشکلات (با ادارات و نهادها) می‌توانند به صورت مکتوب به اتاق اصناف و یا اداره صمت اطلاع دهند تا پس از طرح در کارگروه‌های مرتبط که به ریاست فرماندار تشکیل می‌گردد، در حضور طرفین طرح و گره‌گشایی لازم صورت پذیرد.
-----------//-----------

بخشداری پشتکوه - امور آبفا
چرا وقتی مدیرعامل شرکت آبفا به نی‌ریز می‌آید، فقط به ریزاب می‌رود؟ مگر بخش پشتکوه مشکل آب ندارد؟

پاسخ امور آبفا:
سلام و عرض ادب خدمت شهروند محترم بخش پشتکوه، در پاسخ به سؤال شما به استحضار می‌رساند مدیر عامل محترم شرکت آبفا فارس در سفر یک روزه خود از روستا‌های دهچاه و غوری بازدید نموده و عملیات مورد نیاز به این روستا‌ها را مورد بررسی قرار داده و به دلیل شرایط نامساعد جوی و ضیق وقت، امکان دیدار با شورای شهر و مسئولان شهر مشکان فراهم نشد. ان‌شاءا... در سفر بعدی خدمت اهالی محترم مشکان خواهند رسید. البته مدیر امور آبفا شهرستان همه مشکلات و نواقص آبرسانی بخش پشتکوه را به سمع و نظر ایشان رسانده‌اند و ایشان هم جهت برطرف شدن موانع، قول مساعد داده‌اند.
-----------//-----------

راه و شهرسازی
شما را به خدا به گوش مسئولان برسانید که زودتر اقدام به ساخت مسکن ملی کنند. صاحبخانه‌ها ما را بیچاره کرده‌اند و در این تورم، همه درآمدمان را باید بابت اجاره خانه بدهیم.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
چرا آسفالت جاده روستای اسلام‌آباد هرگان در بخش مرکزی را تکمیل نمی‌کنید؟ دقیقاً یک سال پیش هم همین سؤال را پرسیدیم که چرا آن را نیمه‌کاره رها کرده‌اید؟ پاسخ دادید در حال مراحل برگزاری مناقصه است.  
اما تا کنون هیچ کاری انجام نشده است.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
از شما عزیزان در روزنامه نی‌ریزان فارس تقاضا دارم زحمت بکشید و از تعاونی خیرین انبوه‌ساز نی‌ریز گزارش تهیه کنید تا مردمی که چندین سال است پول واریز کرده‌اند، تکلیفشان را بدانند.
سه چهار ماه پیش در روزنامه آگهی درج کردند و گفتند جلسه می‌گذاریم؛ اما باز خبری نشد. الان حدود ۱۲ سال است که مردم منتظر خانه‌دار شدن هستند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، پیگیری خواهیم کرد.

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- اتاق اصناف
- تعزیرات حکومتی
- بخشداری پشتکوه
- راه و شهرسازی
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها