تعداد بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ - 2023 14 January
تکواندوکار معلول نی‌ریزی پس از چندین سال دوری از ورزش، در نهایت مزد تلاش خود را با به دست آوردن گردن آویز طلای پاراتکواندو قهرمانی کشور  گرفت.
خبرنگار: مجید پاکیزه دامن

محمود عابدی که از اهالی روستای تل مهتابی نی‌ریز است با حضور در مسابقات پاراتکواندو قهرمانی کشور و با شکست حریفان، قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

عابدی ورزش تکواندو را از سال ۱۳۹۰ نزد محمد و مهدی گرگین آغاز و به مدت ۳ سال متوالی آن را ادامه داد.

او می‌گوید: در این مدت در مسابقات مختلف شهرستانی و استانی موفق به کسب عناوین مختلف قهرمانی شدم و پس از تعطیل شدن تکواندو در نی‌ریز و خروج محمد و مهدی گرگین، برای مدت ۷ سال این ورزش را کنار گذاشتم.

محمود عابدی پس از سال‌ها دوری، با مشورت سعید کیوانی دبیر سابق هیئت تکواندو نی‌ریز برای از سرگیری فعالیت‌های خود به شیراز مهاجرت و نزد استاد فروزان شروع به کار کرد.

مهذبیه باقری و مهدی پوراکبر دیگر مربیان محمود عابدی در راه پیشرفت او بودند که البته در این زمان به علت دوری مسافت از تل‌مهتابی تا شیراز و همچنین مشکلات مادی به مدت ۳ ماه دیگر از تکواندو دور ماند و درنهایت پس از یک وقفه کوتاه به تکواندو بازگشت و تا به امروز نزد پوراکبر فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.

این تکواندوکار نی‌ریزی تاکنون سه بار در مسابقات پاراتکواندو کشور حضور یافته و یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی در این مسابقات به دست آورده و در کارنامه او یک نایب قهرمانی پومسه استان نیز به چشم می‌خورد.

محمود عابدی می‌گوید: اگر تکواندو در نی ریز پابرجا بود به طور حتم یکی از اعضای تیم ملی بودم.

در حال حاضر مصطفی نصرتی از مربیان کاراته در نی‌ریز و استان هدایت هیئت تکواندو را برعهده گرفته و امید است با رونق گرفتن دوباره تکواندو در نی‌ریز شاهد پیشرفت و افتخارآفرینی ورزشکارانی همچون محمود عابدی باشیم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها