تعداد بازدید: ۶۳
کد خبر: ۱۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ - 2023 07 January

/  خبر خوب برای بیماران هموفیلی:
 تنها داروی تزریقی پیشگیری از خونریزی وارد کشور شد.
رئیس انجمن ترومبوز و هموستاز ایران با اعلام ورود اولین و تنها داروی تزریقی زیر جلدی برای پیشگیری (Prophylaxis) از خونریزی در بیماران مبتلا به هموفیلی A به کشور گفت: به زودی و با نظارت و همکاری وزارت بهداشت دسترسی بیماران هموفیلی A دارای شرایط دریافت دارو به آن فراهم خواهد شد.
داروی امیسیزوماب به عنوان اولین داروی تزریقی زیر جلدی برای پیشگیری (Prophylaxis)از خونریزی در بیماران مبتلا به هموفیلی A در سال 2017 تأئیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و در سال 2018 نیز تأئیدیه آژانس دارویی اروپا (EMA) را دریافت نموده است.
هموفیلی A شایع‌ترین شکل هموفیلی است که 80 تا 85 درصد موارد را با حدود 320 هزار مبتلا در سراسر جهان تشکیل می‌دهد. 

/ لباس را در خانه خشک نکنید
با خشک کردن لباس در منزل، باعث انتشار چند نوع باکتری و ویروس در منزلتان خواهید شد.

/ برای مقابله با سرطان پروستات، بروکلی مصرف کنید.
در زمینه غذاهایی که با سرطان مبارزه می‌کنند، سبزیجات چلیپایی به واقع از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و اثرگذاری فوق‌العاده‌ای دارند. این نوع از سبزیجات مانند بروکلی و گل کلم حاوی مواد شیمیایی طبیعی هستند که ممکن است از رشد سرطان پیشگیری کنند.

/ بادمجان منبع غنی ویتامینهای B6 ، C ، K  و چند ماده معدنی ضروری برای تندرستی است و همانند اکثر سبزیجات، فیبر زیادی دارد. علاوه براین، آنتوسیانین‌های موجود در بادمجان باعث کاهش خطر سرطان، بهبود خطر عوامل قلبی عروقی و جلوگیری از پیری مغز می‌شود.

/ برای این که صبحها انرژی بیشتری داشته باشید، بعد از بیدار شدن یک یا دو لیوان آب بنوشید.
این عمل ارگان های بدن شما را به سرعت فعال می‌کند.

/ ﻧﺸﺎﻧﻪ‌های ﮐﻤﺒﻮﺩ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ﺩﯼ :
- ﺩﺭﺩ ﻭ ﺿﻌﻒ ماهیچه‌ها
- ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥها
- ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﺴﺘﮕﯽ ﺷﺪﯾﺪ ﺩﺭ ﺍﮐﺜﺮ ﻣﻮﺍﻗﻊ
- ﻋﺼﺒﯽ ﺷﺪﻥ های ﺯﻭﺩ ﺑﻪ ﺯﻭﺩ
- ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ 
- ﻣﺸﮑﻼﺕ ﮔﻮﺍﺭﺷﯽ
 پنج ﻏﺬﺍﯼ ﻏﻨﯽ ﺍﺯ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ ﺩﯼ:
- ماهی 
- ﻣﻮﺍﺩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻏﻨﯽ ﺷﺪﻩ ﺑﺎ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ دی ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﺎﻥ، ﺷﯿﺮ، ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻟﺒﻨﯽ، ﺣﺒﻮﺑﺎﺕ، ﺁﺏ ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ، ﺷﯿﺮ ﺳﻮﯾﺎ.
-  قارچ 
- ﺷﯿﺮ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺷﯿﺮ 
- ﮔﻮﺷﺖ ﻭ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ: ﺯﺭﺩﻩ ﺗﺨﻢ ﻣﺮﻍ ﻭ ﺟﮕﺮ ﮔﺎﻭ 
 ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺩ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ دی ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﺭﺍ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻧﮑﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﺯ ﻗﺮﺹهای ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ دی ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺸﻮﺭﺕ شود.

/ اگر بخواهیم اسفناج را از نظر مواد مغذی با ماست و گوشت مقایسه کنیم، جالب است بدانید که آهن آن از گوشت قرمز و کلسیم آن از ماست بیشتر است! با این همه، اسفناج منبع خوب کلسیم یا آهن به شمار نمی‌رود.
علت این مسئله، جذب نسبتاً اندک این مواد مغذی از اسفناج به دلیل وجود فیبر و به ویژه ترکیبی به نام اسید اگزالیک است که به شکل فعال آن اگزالات می‌گوییم. اگزالات با پیوستن به عناصر دو ظرفیتی به ویژه کلسیم و آهن، جذب آنها را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.
پس افراد مبتلا به کم‌خونی نمی‌توانند گوشت قرمز را حذف و فقط از آن جهت بهبودی استفاده کنند.

/ خیار، چربی‌سوز کامل در وعده صبحانه
هیچ چیز به اندازه خیار شکم پر کن و پر خاصیت و کم کالری نیست. خیار اگر با لیمو‌ترش خورده شود، تبدیل به یک چربی‌سوز قوی و کامل در وعده صبحانه می‌شود.


/  سویه جدید کرونا در حال گسترش است
رئیس اورژانس بیمارستان فجر:
سویه جدید کرونا به سرعت در حال گسترش است و روند بستری بیماران کرونایی طی دو هفته قبل افزایش داشته است.
این سویه جدید، نسبت به سویه BA۵ عفونت‌زایی بیشتر و دوره نهفته کمتری دارد و بیشتر هم افرادی که واکسن نزده‌اند و یا افراد بالای ۶۰ سال را درگیر می‌کند.
افراد در همین چند روز به مراکز واکسیناسیون مراجعه و دز یادآور را تزریق کنند؛ چون می‌تواند میزان بستریها را به شدت کاهش دهد./تسنیم

/ گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپن است. لیکوپن آنتی‌اکسیدان قوی است که فواید زیادی برای پوست، از محافظت در برابر اشعه UV گرفته تا سفید کردن پوست و کندی روند پیری دارد. این ماده حاوی ویتامین آ است که لکه‌های سیاه پوستی را برطرف می‌کند و موجب روشنی و نرمی پوست می‌شود.

/ کرفس بدن را در مقابله با استرس و عصبانیت کمک می‌کند. این گیاه مفید حاوی میزان قابل توجهی منیزم است که سیستم عصبی را آرام می‌کند. همچنین خوردن کرفس در وسط روز باعث می‌شود خواب شبانه آرامتری داشته باشید.

/ متخصصان تغذیه و درمانگران طب سنتی، زنجبیل را دارویی مؤثر در سوزاندن چربی‌ها می‌دانند و می‌گویند هر روز مصرف‌کردن آن، سوخت ‌و ساز بدن را بیشتر کرده و شما را لاغر می‌کند. گذشته از این، با مصرف مداوم زنجبیل می‌توان سلولیت یا همان چربی‌های مقاوم و انباشته‌شده را از بین برد و از چربی‌های موضعی سمج، خلاص شد.

/ آب سیب‌زمینی غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، ویتامینهای مختلف B، کلسیم، آهن، فسفر، مس و گوگرد است. اکثر مواد مغذی در پوست سیب‌زمینی قرار دارند؛ بنابراین مهم است هنگام تهیه آب آن در خانه، پوستش را نگیرید.

/ شواهد تازه نشان می‌دهد که ورزش منظم، مغز را از آسیب محافظت می‌کند و آن را در پیری سالم نگه می‌دارد.محققان توصیه می‌کنند همه افراد دست کم دو ساعت و نیم در هفته ورزش کنند تا از بروز بیماریهای مختلف در دوره میانسالی و سالمندی در امان باشند.

/ برای تندرستی قلبتان شاه‌دانه بخورید.
شاه‌دانه سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ می‌باشد که برای حفظ سلامت پوست و مو ضروری است.
حاوی فیتواسترول است که کلسترول خون را پایین می‌آورد. اگر به تندرستی قلبتان اهمیت می‌دهید، شاه‌دانه را دریابید.

/ جا انداختن وعده‌های غذایی و نخوردن مایعات کافی، میگرن شما را تحریک می‌کند.
هیپوگلیسمی یا قند خون پایین می‌تواند زمانی که بسیار گرسنه هستید رخ داده و موجب انبساط یا انقباض رگهای خونی شود. این شرایط می‌تواند یک محرک میگرن باشد. افزون بر این، گرسنگی به سطح استرس بدن اضافه می‌کند.
کم‌آبی بدن نیز می‌تواند موجب فشار خون پایین شود که محرکی برای میگرن است. از این رو، نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز اهمیت دارد. تأمین آب مورد نیاز بدن می‌تواند به مبارزه با خستگی نیز کمک کند که حین یا پس از یک میگرن شایع است.

/ موز از نظر طب سنتی دارای طب معتدل و تر است که باعث افزایش انرژی در بدن می‌شود و خوردن آن برای کسانی که اعصاب ضعیفی دارند سودمند است. همچنین به علت بافت نرم آن، غذای مناسبی برای کودکان و افراد مسن است.

/ از خواص عرق شاتره، کمک به ترشح آنزیم‌های گوارشی است و باعث می‌شود تا مواد غذایی به آسانی هضم شوند و همچنین اشتها‌آور بسیار خوبی است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها