تعداد بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۱۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ - 2023 07 January

این روز‌ها با آغاز سال ۲۰۲۳ سینما‌های جهان در تسخیر «آواتار ۲» یا «آواتار: راه آب» است.

پس از گذشت ۱۳ سال و تأخیر‌های متعدد، استودیو قرن بیستم سرانجام آواتار: راه آب را منتشر کرد.

مخاطبان و طرفداران از همین الان برای رویارویی با دنباله پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران‌ها لحظه شماری می‌کنند. آواتار اصلی در سال ۲۰۰۹ به سینما‌ها آمد و با جلوه‌های بصری پیشگامانه خود دنیای علمی- تخیلی هیجان انگیزی را خلق کرد که نژاد بیگانه آبی رنگی معروف به نام «ناوی» در آن زندگی می‌کردند. نژادی که زیستگاه شگفت‌انگیزشان به نام پاندورا به خاطر اکتشافات سودجویانه زمینیان در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

این فیلم به کارگردانی جیمز کامرون بیش از یک دهه از رخداد‌های فیلم نخست به روی پرده رفته و روایتگر داستان خانواده‌ای است که مشکلاتی برایشان ایجاد می‌شود. تلاش‌هایی که برای حفظ امنیت یکدیگر انجام می‌دهند، نبرد‌هایی که برای زنده ماندن می‌کنند و مصیبت‌هایی که متحمل می‌شوند.

سیگورنی ویور بازیگر آمریکایی و از چهره‌های تأثیرگذار در سینمای علمی-تخیلی و فرهنگ مردمی می‌گوید: «داستان در مورد خانواده است که سعی می‌کنند با هم بمانند و کار‌هایی که همه ما برای محافظت از یکدیگر و محافظت از مکانی که در آن زندگی می‌کنیم انجام می‌دهند. این بسیار مبتنی بر خانواده جیمز کامرون و خشنودی او در خانواده است؛ و نیز اینکه چقدر در هنگام بچه‌دار شدن آسیب‌پذیر هستید.»

نمایش جهانی آواتار: راه آب در ۶ دسامبر ۲۰۲۲ در اودئون میدان لستر در لندن برگزار شد.

این فیلم در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ در ایالات متحده با توزیع توسط استودیو قرن بیستم اکران گردید.

در وبسایت بازبینی‌خوانی راتن تومیتوز، ۷۸ درصد از ۳۴۱ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۷.۱ از ۱۰ را در اختیار دارد. این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «از نظر روایی، ممکن است چیز نسبتاً استانداردی باشد -، اما از نظر بصری، آواتار: راه آب یک تجربه شگفت‌انگیز است.»

این فیلم در متاکریتیک، بر پایه نظر ۶۵ منتقد امتیاز ۶۸ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقد‌های عموماً مطلوب» است.
تاریخ اکران بقیه فیلم‌های آواتار به ترتیب زیر اعلام شده است:

آواتار ۳: ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ 
(۳۰ آذر ۱۴۰۳)

آواتار ۴: ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ 
(۲۷ آذر ۱۴۰۵)

آواتار ۵: ۲۲ دسامبر ۲۰۲۸ 
(۲ دی ۱۴۰۷)

برای دیدن تریلر فیلم کلیک کنید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها