تعداد بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۱۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶ - 2022 31 December
معاون جهاد کشاورزی فارس:
به رسته‌های اولویت‌دار کشاورزی فارس توسط بانک‌های عامل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زا پرداخت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با ابلاغ شیوه‌نامه جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶، در گام اول به طرح‌های گلخانه کوچک مقیاس و کاشت گیاهان دارویی بر اساس اطلس توسعه گیاهان دارویی تعلق می‌گیرد.

جعفر صبوری‌پور تصریح کرد: این تسهیلات مشمول اشخاص حقیقی و حقوقی، بخش‌های خصوصی و تعاونی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و برای اجرای طرح سرمایه‌گذاری اشتغالزا قابل پرداخت می‌باشد.

صبوری پور افزود: تسهیلات مذکور به طرح‌های خوداشتغالی توسعه‌ای، تکمیلی و ایجادی و همچنین طرح‌های کارفرمایی توسعه‌ای و تکمیلی تعلق می‌گیرد.

گلخانه‌های کوچک مقیاس و کاشت گیاهان دارویی در اولویت

وی با بیان اینکه از کل اعتبارات استانی بند ب تبصره ۱۶، در حال حاضر سهم بخش کشاورزی ۵ درصد معادل ۱۳۸۱ میلیارد ریال است، ابراز کرد: سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزا  ۱۵۰ میلیون تومان و سقف کارفرمایی به ازای به کارگیری تعداد افراد متناسب با سقف فردی حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رسته‌های شغلی مورد تأیید کمیسیون پولی و اعتباری بانک مرکزی، سقف فردی تا ۳۰۰ میلیون تومان در حد ۲۰ درصد اعتبارات دستگاه قابل پرداخت می‌باشد.

صبوری‌پور با بیان اینکه سامانه ثبت درخواست‌های متقاضیان، سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور به نشانی tek.mcls.gov.ir (مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) است، بیان کرد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت درخواست، تکمیل مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کنند تا پس از بررسی به بانک عامل معرفی شوند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: مدارک مورد نیاز برای اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزا شامل ارائه مدارک معتبر زمین و آب، جواز تأسیس برای گلخانه‌های کوچک مقیاس و تأیید جهاد کشاورزی برای طرح‌های کشت گیاهان دارویی است.

صبوری‌پور به مدارک ضمانت و وثیقه‌های مورد نیاز نیز گریزی زد و گفت: تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با اعتبارسنجی متقاضی و سفته و یک ضامن معتبر، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان بر پایه ماده (۶) دستورالعمل اجرائی اعطای تسهیلات خرد و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان نیز با یکی از ضمانت‌های اعتبارسنجی و سفته و یک ضامن معتبر و یا ارائه دو ضامن معتبر است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد:تشخیص اهلیت متقاضیان، رصد فرآیند پرداخت تسهیلات و نظارت بر اجرای طرح به عهده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها می‌باشد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها