تعداد بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۱۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ - 2022 31 December
بازگشت فولاد
مجتمع فرهنگی ورزشی فولاد غدیر نی‌ریز که به دلیل مسائل مالی متوقف شده بود دوباره شروع به کار کرد.
author
روزنامه نگار: محمد جلالی

در خبر تعطیلی پروژه پارک آزادی که در نی‌ریزان فارس بر پایه اعلام مسئولان فولاد و شهرداری منتشر گردید، عنوان شده بود: «از اول دی‌ماه تمامی فعالیت‌های ساخت و ساز در پارک آزادی تعطیل می‌شود!» اما گویا مسئولان فولاد تجدیدنظر کرده و بار دیگر این پروژه روی ریل ساخت افتاد.

در روز سه‌شنبه ششم دی‌ماه مسئولان فولاد غدیر و فرماندار نی‌ریز با حضور در محل پروژه آخرین وضعیت آن را مورد بررسی قرار دادند.

دریاچه تا پایان سال
مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز با تشریح وضعیت فعلی این پروژه گفت: مجموعه فرهنگی، ورزشی، آموزشی شهید قاسم سلیمانی فولاد غدیر نی‌ریز با هدف ایجاد سرمایه‌گذاری و توسعه نشاط فرهنگی- ورزشی در شهرستان نی‌ریز در حال انجام است.

پروژه عملاً از سال گذشته به صورت جدی آغاز به کار کرده و فاز اول آن که احداث دریاچه مصنوعی است عملاً در زیباسازی منطقه و نشاط عمومی تأثیرگذار است. 

این فاز از پروژه در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان امسال آن را به بهره‌برداری برسانیم.

فاز دوم احداث مجموعه چند منظوره ورزشی می‌باشد که در سالنی با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر امکان انجام مسابقات ورزشی در چند رشته از جمله فوتبال، فوتسال، بسکتبال و و الیبال وجود دارد که این بخش از پروژه نیز دارای پیشرفت خوبی است. 

همچنین در استخر مجموعه اقدامات اولیه و خاکبرداری‌های آن انجام گرفته و امیدواریم بتوانیم آن را نیز به پیش ببریم.

نیاز به اعتبار 300 میلیاردی داریم
محسن مصطفی‌پور با اعلام اینکه این پروژه قرار بود از طریق مشوق‌های مالیاتی انجام شود گفت: در ابتدا قرار بود از تبصره ۲ ماده ۳۸ هزینه‌های این پروژه تأمین شود اما همانگونه که دوستان اطلاعات دارند این تبصره از مواد قانونی حذف شده است.

در ادامه با مجموعه فولاد بررسی کردیم تا بتوانیم سهامداران خود را متقاعد کنیم و با سرمایه‌گذاری مستقیم خود شرکت این پروژه را ادامه دهیم تا امیدهای منطقه به ناامیدی کشانده نشود.

پیش‌بینی اولیه، اعتباری بالغ بر ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان بود که الان با افزایش قیمت‌ها و روند صعودی نرخ کالا و خدمات به این نتیجه رسیدیم که این پروژه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه فولاد غدیر نی‌ریز هزینه در برخواهد داشت که امیدواریم با حمایت سهام‌داران این پروژه ادامه و به بهره‌برداری برسد. طبیعتاً در هر پروژه‌ای فراز و فرودهایی وجود دارد و گاهی هم با توقف روبرو می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال ما در خصوص تسویه حساب کارگران از اول دی ماه گفت: این اتفاق نیفتاد و با وجود اینکه کار  راکد بود حقوق خود را تا امروز دریافت کرده‌اند و هیچ‌کس نیز تعدیل نشد.
مدیرعامل فولاد غدیر در پاسخ به برگزاری جلسه با سهامداران برای مجاب کردن آنها نسبت به تأمین بودجه برای ادامه پروژه با اعتبارات فولاد گفت: برای این فاز در حال مذاکره هستیم و حتماً نیاز است تا نظر مثبت سهام‌داران را جلب کنیم اما هنوز این جلسات برگزار نشده اما با پیگیری‌های شفاهی که انجام شده از سهامداران خواهش کردیم تا با توجه به انتظاراتی که مردم منطقه دارند این پروژه ادامه یابد.

تنها دریاچه برای مردم است!
مدیرعامل فولاد با بیان اینکه این پروژه متعلق به شرکت است گفت: آن بخش که قرار است در اختیار مردم قرار گیرد دریاچه است که در حال اتمام است اما فازهای بعدی متعلق به شرکت است و بر حسب منابع و وضعیت مالی تصمیم‌گیری خواهد شد تا به مشکلی بر نخوریم.

مصطفی‌پور در پاسخ به این سؤال که برای ادامه کار،  طول زمانی پروژه را افزایش می‌دهند یا از فازهای پروژه  کم می‌کنند گفت: قرار نیست چیزی از پروژه کم شود و طبیعتاً طولانی شدن آن نیز کمک و نفعی برای ما نخواهد داشت چون سبب خواهد شد که در میزان سرمایه‌گذاری، با مشکل روبرو شویم.

پروژه شاخص شهرستان
مختار یوسفی فرماندار نی‌ریز در این دیدار با اعلام اینکه این پروژه یک پروژه شاخص در شهرستان است گفت: در این رابطه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها