تعداد بازدید: ۲۲۱۹
کد خبر: ۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ - 2017 05 March
استاندار فارس از همه دستگاه های اجرایی استان خواست برای استقبال از میهمانان نوروزی آماده و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
 محمد علی افشانی در شورای برنامه ریزی استان با بیان این که باید در نوروز 96 چهره بهتری از فارس به نمایش بگذاریم اظهار داشت: به دلیل ادامه یافتن سرما در شمال و غرب کشور، استان‌های جنوبی کشور گزینه مناسبی برای سفر مردم استان‌های مختلف است و به احتمال زیاد تعداد مسافران نوروزی در نوروز 96 بسیار بیشتر از نوروز 95 خواهد بود.

وی با بیان این که برای تمامی مسافران نوروزی که به هر شیوه‌ای به فارس می آیند باید برنامه ریزی کاملی صورت گیرد افزود: عده‌ای تصور می کنند مسافران نوروزی فقط افرادی هستند که در هواپیما می نشینند و یا یک بلیط خارجی در دست دارند این در حالی است که آن‌هایی که به فارس می آیند و سه چهار روزه در شهرها چادر می زنند منفعت بیشتری دارند چرا که خریدشان به خصوص در حوزه صنایع دستی زیادتر است و شغل بیشتری می توانند ایجاد کنند.
افشانی گفت: همین افراد مبلغ خوبی برای فارس خواهند بود و باید کاری کنیم با خاطره خوبی استان فارس را ترک کنند.

* گذر از سال 95 بدون معرفی مدیران برتر در فارس

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه مدیران فارس علی رغم کمبود اعتبار، کارنامه قابل قبولی در حوزه های مختلف از خود برجا گذاشتند.

وی گفت: این مهم باعث شد امسال نتوانیم همزمان با هفته دولت مدیران برگزیده را انتخاب کنیم و سال 95 را بدون معرفی مدیران برتر استان پشت سر گذاشتیم.

افشانی اضافه کرد: البته دلیل بخشی از این عدم معرفی به استاندارد نبودن شاخص های انتخاب برمی‌گشت به طوری که مدیرانی که میزان عملکردشان در شاخص های اصلی را ارایه نداده بودند نمره بالایی داشتند اما کسانی که بهتر کار کرده بودند و براساس شاخص های اصلی فرم های عملکردشان را تکمیل کرده بودند از مدیران دسته اول عقب تر بودند.

وی در ادامه با اشاره به رشد بیش از دو برابری اعتبارات استانی در فارس در بودجه سال 96 نسبت به سال 95 گفت: این رشد یک قدم اساسی برای توسعه استان است ولی مهم تر از آن اعتبارات ملی است و مدیران باید تلاش کنند از تمامی ظرفیت ها اعم از اعتبارات نقدی، ‌اوراق مالی و یا اسناد خزانه سهم مناسبی را برای فارس جذب کنند.

* نمی توان منکر وجود فساد در سیستم اداری شد
استاندار فارس افزود: هنوز هم فرصت برای جذب اعتبارات بیشتر مربوط به بودجه سال 95 وجود دارد؛ تا پایان سال مالی که 31 تیر ماه 96 است مدیران فرصت دارند از اعتباراتی که در اختیار وزارتخانه هاست سهم خوبی را برای فارس جذب کنند.

وی همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا سال 95 تمام نشده اهداف و برنامه سال 96 به همراه استراتژی ها، سیاستگذاری ها و روش‌های اجرایی که می تواند آن ها را به اهدافشان برساند ترسیم کنند.

وی با بیان این که مهم ترین نیاز مدیران دستگاه های اجرایی فارس آگاهی از قانون برنامه ششم توسعه به خصوص در حوزه ماموریتشان است توصیه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی با مطالعه دقیق برنامه ششم توسعه تسلط کامل را به ظرفیت‌های قانونی که می توانند برای توسعه فارس استفاده کنند داشته باشند چرا که تا 5 سال آینده با این قانون سر و کار دارند.

وی افزود: علاوه بر این دستگاه‌های اجرایی باید نظارت کامل را بر زیر مجموعه شان داشته باشند تا مشخص شود منابع مالی در جای خود هزینه شده است یا نه؟

افشانی تصریح کرد: کسی نمی‌تواند منکر وجود فساد در سیستم اداری ما باشد و هیچ کس به اندازه مدیران ادارات نمی‌تواند در کاهش این فساد موثر باشد.

* فریاد خسارت سیل نزدیم تا اعتبارات بیشتری بگیریم
استاندار فارس همچنین به موضوع سیل اخیر در شهرهایی از استان اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق استان بارندگی 5 روزه به اندازه 1 و نیم سال بود و در منطقه لایزنگان داراب از 550 میلی متر فراتر رفت. بدیهی است این میزان بارندگی خسارت بالایی به دنبال داشت اما با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی توانستیم جلوی افزایش خسارت‌ها را بگیریم.

وی گفت: نکته ای که در این میان حایز اهمیت است آن است که خوشبختانه روی این خسارات زیاد مانور ندادیم و در شرایطی که سیل خسارت می زد ما فریاد خشکسالی سر دادیم و اعلام کردیم که مناطق سردسیر استان که قطب کشاورزی است بارندگی چندانی نداشته است.

افشانی ادامه داد: اگر این گونه عمل نمی کردم از اعتبارات خشکسالی بهره چندانی نمی بردیم و این کار باعث شد بیست برابر خسارتی که قرار بود برای جبران سیل به فارس تعلق بگیرد، بتوانیم اعتبارات خشکسالی جذب کنیم به گونه ای که در یک قلم 2400 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز 350 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه آبیاری تحت فشار برای فارس به تصویب رسید.

نه مدیرانی که اسناد خزانه را دیرهنگام جذب کردند فراموش می شود نه آنانی که سر وقت این کار را انجام دادند

استاندار فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به جذب صد درصدی اعتبار 176 میلیارد تومانی اسناد خزانه گفت: مدیرانی که اسناد را به موقع به فرابورس نفرستادند فراموش نمی شوند، همان گونه که آن هایی که به موقع اقدام به این کار کردند فراموش نمی شوند و در زمانی که اعتبار بیاید این دستگاه ها مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی حمایت از شرکت های دانش بنیان که باعث افزایش 36 شرکت به 95 شرکت دانش بنیان شده را از فعالیت های موثر در فارس ذکر کرد و گفت: طبق اعلام معاون اول رئیس جمهور، فارس در بحث اقتصاد مقاومتی، تنها استان بزرگ موفق کشور است.افشانی بیان داشت: 564 پروژه دولتی و یا نیمه دولتی در فارس به بخش های مختلف واگذار شد و در بحث ارتقای توان تولید 557 میلیارد تومان اعتبار به صنایع واجد شرایط پرداخت گردید که این رقم 108 درصد سهمیه فارس در این طرح می‌باشد این در حالی است که میانگین کشوری، استفاده از 55 درصد سهمیه استان ها بوده است.

وی همچنین به اختیاری شدن طرح پزشک خانواده در فارس اشاره کرد و گفت: طرح پزشک خانواده در فارس یک طرح خوب است و به جای لغو آن تلاش کردیم آن را اختیاری کنیم که خوشبختانه موفق شدیم.

افشانی بیان داشت: تلاش می شود در مراحل بعدی مسائل پزشکان زیر مجموعه این طرح نیز حل و فصل شود.

* استفاده از امکانات عمومی در انتخابات فقط برای جلب مشارکت حداکثری باشد
استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود توصیه هایی به مدیران برای انتخابات پیش رو کرد و گفت: استفاده از امکانات عمومی در جهت منافع جریان و یا اشخاص خاص ممنوع است.
وی با بیان این که این امکانات حق الناس است افزود: مدیران نباید حتی از تریبونی که در اختیار دارند برای جریانی خاص استفاده کنند و باید مراقب باشند افراد زیرمجموعه شان نیز این کار را نکنند.

وی بیان داشت: دستگاه های اجرایی فقط مجازند از این امکانات برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بدون تاکید بر جریان و اشخاص خاص استفاده کنند.
افشانی با تاکید بر لزوم آگاهی دست اندرکاران انتخابات از قوانین انتخابات گفت: فرمانداران تمامی شهرهای کشور در امتحان قانون انتخابات شرکت کردند که این امتحان پیشنهاد خودم بود و در وزارت کشور نیز مورد تایید و اجرا قرار گرفت. وی گفت: خوشبختانه فرمانداران فارس بالاترین نمره را گرفتند.


اخبار جداب ، فوری ، موثق - در کانال ویژه خبری هورگان
@hourgan   آدرس کانال

منبع: خبر جنوب


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها