تعداد بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ - 2022 17 December
امام جمعه نی‌ریز، حمله به افراد بی دفاع و تعرض به کودکان و پیران را خلاف تقوای الهی توصیف کرد.
خبرنگار: مهدی منفرد

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۴ آذر، با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره نحل و بحث تقوا گفت‌: «تقوا باید در تمامی کار‌ها مورد نظر باشد؛ حتی در مقابل دشمن در جنگ. باید با اسیر مدارا کرد. مگر می‌شود به کسی که بی دفاع است و اسلحه ندارد حمله کرد؟ مگر می‌شود به پیران و کودکان تعرض کرد؟ آب را می‌شود به روی دشمن بست؟ خیر. این‌ها از تقوای اسلامی نیست. ضمن این که نباید همه کینه‌ها را روی دشمن پیاده کرد؛ شاید روزی دوستمان شد.»


وی در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده، به ۲۵ آذر روز تحقیق و پژوهش اشاره کرد و گفت: «همان طور که می‌دانید، با وجود تحریم‌های بین‌المللی پیشرفت‌های زیادی کردیم و دنیا خیره مانده است.»


حسینی با اشاره به روز حمل و نقل از فعالان این عرصه تشکر کرد و ادامه داد: «۲۷ آذر روز شهادت آیت‌ا... مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است.»


امام جمعه نی‌ریز با اشاره به آشوب‌ها در آلمان و فرانسه گفت: «آن‌ها می‌خواستند ایران را دچار آشوب کنند؛ اما خودشان دچار شدند.»


وی ادامه داد: «ببینید آنجا با آشوبگران چگونه برخورد می‌کنند و چقدر نسبت به آن‌ها هتک حرمت می‌کنند. اما برای بازداشت‌های ما چنین هیاهو می‌کنند.»


وی با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی اخراج ایران از کمیسیون مقام زنان گفت: «برای ما اهمیت ندارد که عضویت ما را لغو کنند یا نه. ما کار خودمان را انجام می‌دهیم؛ اما این حرکت نقص اساسنامه خودشان است. ببینید در ایران چگونه از بانوان تکریم می‌کنند. بانوان ما در همه زمینه‌ها آزادی داشته و در همه پست‌ها و عرصه‌های مختلف حضور دارند و تکریم می‌شوند.»


امام جمعه نی‌ریز با اشاره به اتفاقات گذشته گفت‌: «در مورد شعار زن، زندگی آزادی، متأسفانه بعضی‌ها معنای آزادی را نمی‌دانند. همان طور که امام راحل فرمودند، آزادی یعنی استقلال و کشوری که از زیر بار آمریکا و انگلیس بیرون آمده، آزاد است. در قانون هم چارچوب آزادی مشخص است. مگر می‌شود به اسم آزادی اخلاق، قانون و حقوق مردم را زیر پا گذاشت؟ این آزادی نیست و بی بند و باری است. می‌گویند می‌خواهیم حجاب نداشته باشیم؛ این آزادی نیست. شما مزاحم مردم می‌شوید و حجاب اجبار نیست؛ قانون است. مثل قانون ایستادن پشت چراغ قرمز یا بوق نزدن اطراف بیمارستان که اگر رعایت نکنیم، باعث تصادف یا آزار بیماران می‌شود. این‌ها آزادی نیست؛ بی بند و باری است.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها