تعداد بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴ - 2022 10 December
author
روزنامه نگار: غلامرضا شعبانپور

 درود بی‌پایان به شما یاران همیشگی هفته‌نامه نی‌ریزان فارس. الحق باید اعتراف کنم در طول ۲۱ سال فعالیت مجموعه مطبوعاتی و رسانه‌ای نی‌ریزان فارس حمایت و استقبال شما بزرگواران و دلسوزان سرمایه اصلی تداوم راه پر فراز و نشیبی بوده که این مجموعه توانسته پویا و سرپا بماند. هر از گاهی موانع و مشکلات را صادقانه با شما در میان گذاشته‌ام، در این نوشتار نیز می‌خواهم مسئله‌ای را با شما مطرح کنم:

بالا رفتن مداوم و شتابان قیمت‌ها چند سال است که گلوی مطبوعات را می‌فشارد به ویژه گرانی کاغذ و چاپ. برای روشن شدن این مسئله کافی است بررسی‌کنید یک برگ فتوکپی معمولی ۵ سال، ۳ سال و یک سال قبل با چه قیمتی گرفته می‌شد و در حال حاضر چقدر؟ کاغذ مطبوعات عموماً با معیار وزن خرید و فروش می‌شود. قیمت کاغذ روزنامه‌ای (کاهی) سه سال پیش در بازار کیلویی ۸ هزار تومان بود الان به سی هزار تومان رسیده و نایاب هم هست. هر یک بند (۱۰۰۰ برگ)، کاغذ تحریر سفید رنگی که صفحات ۱، ۲، ۱۱، و ۱۲ هفته‌نامه روی آن چاپ می‌شود، سه سال قبل ۱۸۰ هزار تومان بود و در حال حاضر ۹۰۰ هزار تومان؟! از نوشت‌افزار فروشی‌ها می‌توانید بهای یک بسته کاغذ A۴ را بپرسید و با قیمت ۳ سال قبل مقایسه کنید.

با وجود گرانی‌ها و کمبود‌های شدید سعی کردیم قیمت فروش هفته‌نامه را ثابت نگه داریم در حال حاضر روزنامه یا هفته‌نامه‌ای با ۱۲ صفحه و با قیمت ۲۰۰۰ تومان در کل کشور پیدا نمی‌کنید. بسیاری از آن‌ها از ۱۰ هزار تومان به بالا عرضه می‌شوند. بسیاری از مطبوعات کشوری به ویژه استانی و محلی تعطیل شده و فقط بعضی از آن‌ها در شبکه‌های مجازی و اینترنت منتشر می‌شوند؛ این در حالی است که مجموعه نی‌ریزان فارس علاوه بر انتشار کاغذی در فضای مجازی از طریق پایگاه خبری هورگان و شبکه‌های اجتماعی وابسته به آن همچون اینستاگرام، تلگرام و واتساپ نیز منتشر و در اختیار خوانندگان گرامی در داخل و خارج کشور قرار می‌گیرد. توسعه این فضای مجازی نیز مستلزم صرف هزینه مداوم است.

با توجه به نکات بالا قرار است از شماره آینده هفته‌نامه با قیمت ۵۰۰۰ تومان عرضه شود. ضمن پوزش از خوانندگان وفادار لازم می‌دانم این نکته را نیز بنویسم که الان قیمت روزنامه باطله که وزنی به فروش می‌رسد از قیمت هفته‌نامه بیشتر است. امید است اقتصاد کشور بسامان شود تا همگان از شر تورم افسارگسیخته رها شویم. انشاا...

 شاد و سالم و موفق باشید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها