تعداد بازدید: ۲۴۸۳
کد خبر: ۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ - 2017 03 March
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از ثبت نام بیش از 19 هزار نفر از کارگران ساختمانی در سامانه واحد خدمات رفاهی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی خبر داد.
سهراب مختاری  با اشاره به قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب سال 1386 گفت: بر اساس این قانون تمامی کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت که در صنعت ساختمان اشتغال دارند از اول مهر ماه سال 1387 تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گرفتند که از سال 88 تا مهر 95 در استان فارس حدود 150 هزار کارگر (صرف نظر از اشتغال یا عدم اشتغال در مشاغل ساختمانی) موفق به دریافت کارت مهارت شدند.

وی بیان داشت: از این تعداد تا کنون 54 هزار و 545 کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند که با احتساب جمعیت 122 هزار و 84 نفری خانوارهای تحت پوشش این افراد، کل افراد بیمه شده اصلی و تبعی تحت عنوان بیمه کارگران ساختمانی تا پایان آبان ماه 95 تعداد 176 هزار و 609 نفر می باشد.

مختاری بیان داشت: به منظور شناسایی و پالایش کارگران ساختمانی از سایر کارگران و خدمت رسانی هر چه بهتر به این قشر از جامعه و در اجرای مصوبات کارگروه اصلی قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان مصوب 1391، مقرر گردید سرشماری کارگران ساختمانی از طریق ثبت نام در پنجره واحد سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران در هر استان و با همکاری نمایندگان محترم مردم آن استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل تامین اجتماعی استان ها و انجمن صنفی کارگران ساختمانی و مسئولین مربوطه انجام شود. این سرشماری هر سال جهت ورود افراد جدید و حذف کارگران غیر شاغل در کارهای ساختمانی انجام می گیرد و از این پس، صرفا کارگرانی می‌توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند که در سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.samanehrefah.ir ثبت نام کرده و استحقاق و اشتغال آنها از طریق پایگاه اطلاعات و بررسی های میدانی محرز شده باشد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس تاکید کرد: کلیه کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت، چه آنهایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه هستند و چه کارگرانی که هنوز نتوانسته اند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند الزامی است در این سامانه ثبت نام نمایند.

وی توصیه کرد با توجه به بررسی های دقیق میدانی جهت احراز صحت اشتغال متقاضیان و ثبت نام کنندگان در این سامانه، افرادی که در مشاغل ساختمانی اشتغال به کار ندارند از ثبت نام و ورود اطلاعات در سامانه خودداری و صرفا کارگران شاغل در فعالیت های ساختمانی در این سامانه ثبت نام نمایند، تا ان شاءا... بتوان با گسترش سطح پوشش دهی به واجدین شرایط، خدمات با کیفیت تری به این گروه از کارگران ارائه کرد.

مختاری خاطر نشان کرد: باتوجه به فرصت اندک باقی مانده تازمان خاتمه ثبت نام که 30 اسفند امسال می باشد، لازم است متقاضیان شاغل در بخش ساختمانی، قبل از خاتمه مهلت نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نمایند.

وی بیان داشت: برای این منظور با انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی در شهرستان های مربوطه نیز هماهنگ گردیده تا در رابطه با ثبت نام متقاضیان در سامانه مربوطه همکاری لازم انجام شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در ادامه از برنامه‌های آتی وزارت متبوع در ثبت نام از قالیبافان و رانندگان خبر داد و گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از ثبت نام از بیماران خاص و کارگران ساختمانی، در سال آینده طبق برنامه ریزی های انجام شده، از قالیبافان و رانندگان هم ثبت نام خواهد کرد و اطلاعات آنها نیز در بانک اطلاعاتی برای ارائه خدمات جمع آوری می شود.

وی یادآور شد: آمار قالیبافان بیمه شده اصلی تا پایان آبان ماه 95، تعداد 30 هزار و 463 نفر مشتمل بر1082 نفر قالیباف مرد و 29381 نفر قالیباف زن می باشد که به تبع آن ها 13 هزار و 631 نفر از افراد خانواده آنها نیز تحت پوشش حمایتی بیمه قرارگرفته اند که در مجموع آمار بیمه شدگان اصلی و تبعی بافندگان قالیباف، بالغ بر 44 هزار نفر می باشد.



✔️دریافت گلچینی از مهمترین رویداد های نی ریز ، استان و ایران
با عضویت در کانال تلگرام هورگان ( سرزمین خورشید)

برای عضویت کلیک کنید
@
hourgan   آدرس کانال
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها