تعداد بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ - 2022 10 December
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰ دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱ رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شهرداری نی‌ریز
چرا پارکی را که کنار قلعه SPR ساخته‌اید، به حال خود رها کرده‌اید و هنوز این قسمت را تکمیل نکرده، قسمت جدید را شروع کرده‌اید؟ بهتر نبود اول پروژه نیمه تمام را تمام می‌کردید و بعد سراغ آن قسمت می‌رفتید؟ حداقل روشنایی و آسفالت اطراف آن را درست کنید تا بچه‌های ما آنجا بازی کنند. هر چند جواب می‌دهید که بودجه تعریف نشده است، نصب چند عدد لامپ، بودجه خاصی نمی‌خواهد.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
مجموعه قلعه تاریخی SPR و بوستان آن در زمینی به مساحت بیش از ۳۰ هزار متر مربع در ۴ فاز با مشارکت شهرداری نی‌ریز و میراث فرهنگی طراحی شده است. عملیات عمرانی فاز یک به اتمام رسیده و عملیات تکمیلی شامل چمن‌کاری محوطه و روشنایی آن ظرف چند ماه آینده در فصل مناسب اجرا خواهد شد. عملیات عمرانی فاز دوم نیز طی تشریفات قانونی لازم شروع شده که ان‌شا‌ءا... به مردم عزیز نی‌ریز تحویل خواهد شد.
-----------//-----------

بیمارستان شهدا
در مورد نوبت‌دهی کلینیک تخصصی، اگر ساعت هفت و نیم که شما اعلام می‌کنید برویم، نوبت‌ها پر شده است. یک بار باید ۵ صبح برویم و اسممان را پشت در بسته روی کاغذ بنویسیم. بعد ساعت هفت و نیم برویم دوباره آن را قطعی کنیم. یک بار هم که باید ساعتی که منشی اعلام می‌کند برویم تا بتوانیم دکتر را ببینیم. چرا این روند را اصلاح نمی‌کنید؟

پاسخ بیمارستان شهدا:
با سلام، در حال حاضر نوبت‌دهی از ساعت ۷.۵ تا ۱۴ به صورت دفتری انجام می‌شود و قبل از آن اسم کسی نوشته نمی‌شود.
بستگی به متخصص، ممکن است نوبت‌ها طولانی باشد که هر وقت بر اساس نوبت دفتری نوبتشان شود، به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.
-----------//-----------

شورای شهر نی‌ریز
در مورد مصوبه شورای شهر برای جاده شهدای گمنام،‌ای کاش شورای شهر منابع اجرای این طرح را هم اعلام می‌کرد. وظیفه نگهداری و مراقبت از این جاده با جهادکشاورزی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

پاسخ شورای شهر نی‌ریز:
با سلام و احترام خدمت شما همشهری عزیز، با توجه به این که جاده مذکور محل عبور تعداد زیادی از همشهریان است و در سال‌های گذشته حوادث زیادی در این جاده رخ داده، به شهرداری محترم نی‌ریز مجوز داده شده است که نسبت به تعریض جاده اقدام نماید. ضمناً زیرسازی و آسفالت معابر با کد ۴۰۲۰۱۰۰۱ در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری پیش‌بینی شده است.
-----------//-----------

فرمانداری - منابع طبیعی - محیط زیست - دادسرا
به داد مراتع دام و پوشش گیاهی روستا‌های بخش مرکزی چشمه مزرو و خراسانی برسید. معادن همه دامنه‌ها و کوه‌ها و بهترین مراتع دام را به بهانه جاده‌سازی تخریب می‌کنند. اخیراً فردی بدون مجوز اقدام به تخریب حدود ۴۰ کیلومتر از بهترین مراتع نزدیک چشمه کرده، در صورتی که قبلاً جاده دسترسی به پلاک دیگری تخریب شده است. شما را به خدا به خاطر پرندگان و وحوش، به داد بهترین مراتع و پوشش و گیاهی برسید. نگذارید یک عده افراد سودجو و منفعت‌طلب از اعتماد مردم سوءاستفاده کنند و به منابع طبیعی ضربه بزنند.

پاسخ محیط زیست:
با سلام، قطعاً تخریب محیط‌زیست و تهدید حیات وحش را پیگیری و درصورت وقوع تخلفات مرتبط با این اداره، برخورد خواهیم کرد.
-----------//-----------

شهرداری - شورای ترافیک
در خیابان مطهری یک مدرسه هست که در زمان تعطیلی، چهار راه خیابان قدس و مطهری قفل می‌شود و ترافیک بدی به وجود می‌آید. همچنین کوچه جنب بانک ملی شعبه امام خمینی به سمت پشت مخابرات، وضعیت بسیار بدی پیدا می‌کند. دو طرف کوچه ماشین پارک می‌کنند و وضعیت نابسامانی ایجاد می‌شود. همچنین ادامه این کوچه پیچ‌های بدی دارد. چرا شهرداری خانه‌های این کوچه را عقب‌نشینی نمی‌دهد؟ چون یک خانه را شهرداری خریده و دو منزل دیگر هم راضی هستند که عقب‌نشینی کنند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
تملک املاک مورد مسیر در سطح شهر بر اساس بودجه مصوب، نقدینگی و حصول توافق با مالکان محترم انجام می‌شود.
ان‌شاءا... منطقه مورد نظر جنابعالی نیز اجرا خواهد شد.
-----------//-----------

نظام پزشکی- شبکه بهداشت و درمان
متأسفانه برخی از پزشکان عمومی و متخصص به بهانه‌هایی همچون قطع بودن سیستم، نسخه‌ها را به صورت کاغذی به بیماران می‌دهند و این باعث می‌شود داروخانه‌ها نسخه‌ها را به صورت آزاد محاسبه کنند که این اجحاف به بیماران است. لطفاً پزشکان را مقید به پر کردن نسخه الکترونیک کنید.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
درود، سیستم بیمه الکترونیک مشکلات خاص خودش را دارد. خیلی وقت‌ها سیستم قطع می‌شود و خیلی زمان‌ها مشکلات سرعت پایین اینترنت و کندی آن، باعث معطل شدن بسیاری از بیماران می‌شود. حتماً به همه پزشکان گوشزدخواهد شد؛ اما از این مشکلات نیز نمی‌شود چشم‌پوشی کرد.
-----------//-----------

نماینده مجلس
یکی از معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفته‌اند که مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در اختیار نماینده است. این مبلغ کجا و چطور خرج شده؟ آیا این که گفته می‌شود مبلغ ۱۱ میلیارد تومان در شهرستان بختگان و در شهرستان نی‌ریز و استهبان هرکدام مبلغ ۲ میلیارد تومان جهت راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی خرج شده، درست است؟ از دوستان نی‌ریزان فارس نیز خواهشمندم در مورد منابع در اختیار نماینده و نحوه اعتراض به چگونگی مصرف آن توضیح دهند.

پاسخ روابط‌عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
سلام خدمت شهروندان گرامی، در خصوص سؤال مطرح شده، به استحضار می‌رساند متأسفانه اطلاعات منتقل شده به شهروند عزیز صحیح نیست. اما در خصوص منابع در اختیار نماینده، قرار بوده هر نماینده پیشنهاد و اولویت پروژه‌هایی را به ارزش ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تعیین کند تا سازمان مدیریت تخصیص و هزینه نماید که برای ۳ شهرستان به نسبت مساوی، هر کدام یک سوم مبلغ توسط نماینده محترم به استان پیشنهاد داده شده و البته هنوز ریالی به موارد پیشنهادی پرداخت نشده است.
-----------//-----------

پاسخ آموزش و پرورش:
پیرو انتقاد یکی از شهروندان دلسوز شهرمان که در شماره قبل به چاپ رسید و دغدغه آموزش و پرورش را داشته، ضمن تشکر و قدردانی لازم دانستم جهت اطلاع همشهریان عزیزمان، نکاتی را به عرض برسانم.
در خصوص جوابیه اعتراض به جلوگیری از ورود موتورسیکلت به هنرستان شهید باهنر، نظر به بخشنامه سنوات قبل اداره آموزش و پرورش، به جهت جلوگیری از خطرات جانی برای دانش‌آموزان، ورود هر گونه وسیله نقلیه موتوری از طرف دانش‌آموزان به داخل مدارس ممنوع است.
در خصوص جوابیه اعتراض به عملکرد علمی و تدریس معلم مورد نظر، لازم به ذکر است ایشان از هنر‌آموزان با تجربه در رشته تخصصی و تدریس خود می‌باشد. ضمناً ایشان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته تدریس خود بوده و ۱۵ سال سابقه تدریس در رشته مورد نظر را دارند و در بودجه‌بندی دروس تدریسی، رعایت بودجه‌بندی و زمان‌بندی شده است. همچنین در خصوص نحوه و شیوه تدریس و پاسخگویی، با نامبرده صحبت‌های لازم به عمل آمده است.
در‌های انتقاد و پیشنهاد همیشه به روی مردم عزیز و بصیرمان باز بوده و هست.
-----------//-----------

راهنمایی و رانندگی
لطفاً فکری به حال معاینه چشم برای گواهینامه کنید. هر زمان به مطب دکتر مراجعه می‌کنیم، می‌گویند مشخص نیست کدام دکتر امروز معاینه می‌کند یا ظرفیت معاینه کردن کم است. مردم را از کار و زندگی باز می‌کنند.
-----------//-----------

فرمانداری - شورای ترافیک - دادسرا
مسیر کوچه‌باغ کنار مقبره احمد نی‌ریزی واجبتر است یا مسیر جاده آبادزردشت که جان چندین جوان را گرفته؟ این دولت دولت انقلابی است و مردم توقعشان از این دولت مؤمن و متدین زیاد است. توقع نمی‌شود هیچ کس زیر بار این مسئولیت نرود. دادستان محترم و مؤمن و انقلابی ان‌شاءا... به عنوان مدعی‌العموم وارد بشود و نتیجه آن را به اطلاع عموم برساند. استاندار محترم جناب آقای دکتر ایمانیه این عدم مسئولیت‌پذیری را ببیند و اقدامات لازم را انجام دهد. نگذارید جوانان ما از بین بروند. این جوانان آینده این مرز و بوم هستند و این انقلاب و اسلام را حفظ می‌کنند. ان‌شاءا... که اقدامات لازم انجام گیرد.
-----------//-----------

تبلیغات اسلامی
چرا صدای اذان مساجد پخش نمی‌شود؟
-----------//-----------

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند: فرمانداری، منابع طبیعی، دادسرا، شورای ترافیک، نظام پزشکی، راهنمایی و رانندگی، تبلیغات اسلامی.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا کیانفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
0
.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد نوشت: نظام مدیریت فرهنگی ما موفق و کارآمد نبوده است.

آقای اسماعیلی،
فرهنگ یعنی رفتار جامعه فقط زمانی رشد و تکامل می‌یابد که طبق قانون اساسی که 43 سال زیر پا گذاشته شده حزب مخالف نظام جمهوری اسلامی تأسیس گردد و ایرادات مدیریتی را مرتباً گوشزد کند.
روز آن شد که تار تار کنیم، کسوت شبروانه‌ی شب تار.
خیز تا صبحدم بر افرازیم، علم از برج این کبود حصار.
شاه سیاره را در اندازیم، بیرق از بام گنبد دوّار.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها